Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ervaringen met springer (hond aan de fiets)

• anja

even reageren op je vraag jowiri,

het is een veilig gebruiksvoorwerp om je hond op deze wijze naast je fiets mee te laten lopen , mocht de hond bv een onverwachtte beweging maken dan heb jij ten alle tijden (normaal geproken) beide handen aan het stuur waardoor je beter kan reageren op zijn beweging. dat is minder te doen als je ook nog met 1 hand de hond aan de riem zou moeten vast houden.

daarbij komt nog het feit dat de hond iets achter je loopt en kan hij niet tegen je voorwiel aan komen . er zit een afstandhouder bij waardoor je hond een beperkte uitwijk mogelijkheid heef en dus ook niet tegen je achterwiel aan kan komen.

er zitten dus erg veel voordelen aan het gebruik van zo'n ding.

sucses.

• Jowiri

Anja dank je wel voor je reactie! de andere zijn leuk, maar deze reactie is nog nuttig óók ;) Ik zal kijken of ik er via marktplaats eentje op de kop kan tikken. (Niet de hond, maar een springer).

• lemmohtoolk (lem)

Hebben we het nu weer over die kikker uit reactie nr 1

• lemmohtoolk (lem)

sorry nr3

• Jowiri

Ik heb er vanmiddag 1 uit de sloot gevist, gekust en voilà, een prins op mijn bank ;)

• petronella

het verschilt wel welk ras je wil laten lopen

zo had ik twee honden de een liep zonder angst eraan

de ander was vreselijk bang om eraan te lopen

ik zal is voor je kijken of ik die springer nog ergens heb liggen

aangezien ik nog 1 hondje heb de andere is helaas overleden door suikerziekte

we komen er samen wel uit denk ik groeten nel

• Jowiri

Dank je wel Nel. We hebben een mini Bullterrier. Vandaag voor het eerst in zijn leven mee naast de fiets, en hij is al 3!!!

Maar het ging als een speer en vond het heel leuk. Hij rende vol overgave. Hij is alleen erg gewend op de stoep te lopen, dus daar moest ik hem een beetje van weghouden. Beetje lullig als we samen om een lantaarnpaal heen klappen!

Ik hoor het graag van je.

• petronella

is goed meis

ik zal me schuur is induiken

• Simon

Ik geef je het advies om zonder zon springer te gaan fietsen, je hebt veel meer controle zonder zon springer over je hond.

Als je hond namelijk onderweg zomaar stopt om zijn behoefte te moeten doen dan stopt ie ook meteen maar jij niet, je zit wel vast aan de hond.

Ook als je een hond hebt die naar andere honden toewilt hijgaat maar jij gaat er achter aan.

En ik fiets regelmatig met de honden.

En ik heb zelf een groenendaeler kennel met honden die ook regelmatig naar een uv examen gaan.

Simon

http://www.belgische-vriendjes.nl

eind mei 2008 verwachten we weer een nestje.

• Jowiri

Dank je wel voor je tip. Toch denk ik dat als ik 1 hand aan het stuur heb, en 1 aan de riem, en de hond wil dán ervandoor, dat ik dan eerder op mijn neus lig.

En ik houd het bij mijn eigen lievelingsras, de (mini)bullterrier ;)