Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kittens

• lydia

Een groot deel komt wel heel verkeerd terecht.

Kijk maar eens naar de cijfers van de asiels. Of naar de opvang voor verwilderde (gedumpte) katten. Zoveel verschil tussen gratis en 25,00 vragen is er niet hoor.

Moet je eens kijken op Marktplaats hoeveel dieren, en vaak heel jong nog, alweer weg moeten, met redenen als allergie, geen tijd meer of baby op komst. Mensen denken niet goed na waar ze aan beginnen en nemen zo'n beestje vaak in een opwelling. En met smoesjes worden ze weer van de hand gedaan. Natuurlijk zijn kittens altijd snoezig en is het verleidelijk een nestje te krijgen, maar men zou beter na moeten denken, en niet zo'n egoïstische keuze moeten maken alleen maar omdat het ‘leuk is’. De afloop is vaak veel minder leuk. Je moet weten waar je aan begint met een kat, vrijwel iedere kat heeft ook een negatieve eigenschap, net zoals mensen dat hebben. Een kater houdt er vaak van hier en daar te sproeien, ze schijten en kotsen regelmatig de boel onder, ze verharen als de pest, de dierenarts is duur, weekendje weg dan moet je oppas regelen en ga zo maar door. Daarentegen heb je een trouwe kameraad als je hem netjes opvoedt, en krijg je er een hoop liefde voor terug. Ook is het positief voor kinderen om met dieren op te groeien. Maar dit alles kom je vaak niet tegen in een advertentie. Petronella, geniet nog even van je kittens, en laat de poes daarna helpen. Ik spreek trouwens uit ervaring, want heb ook een kat. En wat je je vooral moet bedenken; zo'n beest kan wel 20 worden, dus zo lang zit je er ook aan vast. Dat is wat je het dier verschuldigd bent als je voor hem kiest, zijn leven lang voor hem zorgen.

Denk na, en laat je kat helpen.

• petronella

even een reactie

ten eerste hoef je niet zo te reageren want ze beslissen zelf of de kat jongen krijgt of niet

het was dus haar laatste nestje dus oordeel niet zo

en zoals jij katten beschrijft pffffffff waarom heb je er zelf dan een

ze lijken wel een last zo

wij zijn dol op katten en daarom mogen ze ook twee keer moeder worden voor ze worden geholpen

oordeel dus niet voor je iets meer weet

verder hoop ik lieve baasjes te vinden voor de kleintjes

hiermee sluit ik deze discussie !!!!

• Juut

ik dus niet!

ik weet heel goed hoor dat het asiel vol zit met beesten! ik heb zelf al bijna 8 jaar een herder die daar als pup!! gebracht was! 4 maanden was hij…!

maar oordeel niet te snel over anderen… er is al genoeg gezeik in de wereld

• anita34

hoi petronella ik weet dat jij geen broodfokster bent en ik vind dat je het goed doet door ze te verkopen voor een bepaald bedrag dat vind ik heel goed en dat je daarna mams laat helpen nog beter ik hoop dat je een leuke baas vind voor je kittens want dat verdienen zij ook

lydia ik vind dat je soms een grote mond hebt ken petronella,s haar situatie ken je haar goed bedoelde gedachtengang? ze laat dr katje straks helpen

ik ben het met je eens dat je tegen broodfokkers bent dat ben ik zelf ook

ik ben ook geen vega maar vind dieren in een asiel ook zielig

we kunnen niet alle ellende die andere veroorzaken op onze nek sjouwen hoor jij misschien ik niet

bovendien wie neemt er nu een oude poes,hond of konijn uit het asiel bijna niemand

ik wel en ze hebben zelfs in het schuthok gelogen over de leeftijd van alexia niet dat ik spijt heb na 2 jaar en 5 maanden alexia bloeit en groeit ookal is ze bijna 19 jaar i.p.v. 13 jaar dit heeft de dierenarts geconstateerd

wist je trouwens dat het schuthok ook oude dieren in liet slapen als ze geen goed thuis konden vinden voor de oudjes zowel honden als katten of konijnen dit heb ik van een medewerkster gehoord die daar gewerkt heeft zij kon er niet mee leven dat dat gebeurde in het asiel en dat vind ik ook maar een mes snijd aan 2 kanten aan een verhaal zitten meerdere kanten

groetjes anita

• march2007

En om de reden die Anita34 geeft, neem ik dus alleen oudere katten uit het asiel.

De kittens worden toch wel geplaatst…

Ik heb nu 1 kat uit het asiel en 1 poes die verstoten was door een gezin (ivm baby/ allergie) en in de schuur leefde.

De laatste was echt een vals kreng, haalde uit en zat alleen maar onder de bank. Gelukkig leefde ze na een poosje helemaal op. Ze is nu echt een schat! Een pittige tante met een heel eigen karakter.

Beide kunnen zich gelukkig niet meer voortplanten en als er 1 dood zou gaan, probeer ik weer een ander beestje een goed en liefdevol thuis te geven.

De asiels zitten overvol en hoe ‘leuk’ een nestje ook is, ik weet niet wie je er echt een plezier mee doet. De oudere kat in het asiel in ieder geval niet!

Amen! ;)

• anita34

ieder zijn / haar mening uiteraard

tuurlijk vind ik een kitten mooi en geweldig misschien komt er ook wel een kitten bij mij maar niet eerder (is de planning) dan dat alexia overleden is en ik hoop nog minstens 2 jaar met haar samen te zijn dan heb ik 4 jaar plezier van dr gehad maar op is op als ze niet meer verder wil of kan dan mag ze van mij zodner te veel lijden naar de rainbow bridge maar voorlopig is ze lekker spring levend ondanks dr nier aandoening

• catlover

anita34 schreef:

> we kunnen niet alle ellende die andere veroorzaken op onze

> nek sjouwen hoor jij misschien ik niet

Nou als iedereen nou gewoon zorgt dat zijn poes en/of kater geholpen is,dan hoeven we niet de ellende van anderen op onze nek te sjouwen,want elk jaar die nestje van mensen die het zogenaamd goed voorhebben met hun poes,zorgen voor de overbevolking.

Er is al genoeg poezenvolk en er zitten er niet alleen genoeg in het asiel(zij waren ook ooit een lief klein kitten zo snoezig) maar er zwerven er ook nog de nodige.Dit zijn vaak achterlaters van mensen die gaan verhuizen,en een volwasse kat zat zijn en hem doodleuk achterlaten.Ach….dan nemen we op ons nieuwe adres toch gewoon een nieuw leuk kitten???want er komen er toch elke jaar weergenoeg bij!!!

ik ben een ex-medewerkster van het asiel en kan je verzekeren dat oudere dieren niet worden ingeslapen.Je mag mij in een prive mail de naam noemen van degene die jou dit heeft verteld Anita,want ik zou wel eens willen weten wie deze verhalen in het rond strooit!!Zelfs bij plaatsgebrek worden er geen dieren ingeslapen…………….

zie hier de regels van het schuthok

>>Over een aantal zaken is nogal wat onduidelijkheid en bestaan er vooroordelen. Bijvoorbeeld over euthanasie, of het laten inslapen van dieren, als ze langer dan een bepaalde tijd in het asiel zitten, of wanneer ze te oud zijn. In ’t Schuthok wordt euthanasie uitsluitend toegepast in bijvoorbeeld de volgende situaties: Wanneer een hond meerdere malen mensen heeft gebeten, zonder aanwijsbare reden. Dan nog wordt, voorafgaande aan de euthanasie, de hond getest door een terzake kundig persoon. Of wanneer een hond of kat wegens ziekte, of verwondingen veel pijn en leed te verwerken heeft en genezing uitgesloten is. Uiteraard gebeurt dit alles met de grootst mogelijke zorgvuldigheid en wordt het geheel begeleid door een dierenarts.<<<

• catlover

petronella schreef:

> en zoals jij katten beschrijft pffffffff waarom heb je er

> zelf dan een

> ze lijken wel een last zo

> wij zijn dol op katten en daarom mogen ze ook twee keer

> moeder worden voor ze worden geholpen

Ik vind de reactie van Lydia een perfecte weergave van de realiteit.Ze zegt niets verkeerd,blijft heel netjes en het is precies zoals het is.

Ze beschrijft slechts de voors en tegens en dat is juist wat je altijd moet doen als je een dier aanschaft.want het is niet altijd pais en vree.bovendien ben je ook nog eens het nodige aan derenartskosten kwijt voor de jaarlijkse check-up en inentingen,ook daar moet je rekening mee houden.

als jullie zo dol op katten waren ,hadden jullie wel 10x nagedacht voor je je poes kittens liet krjgen,want iedereen die dol is op zijn katten zorgt dat ze geholpen zijn,zodat ze nooit voor nakomelingen kunnen zorgen.

• anita34

ohw catlover ik heb geen contact meer maar ze heeft haar schuilnaam via flessenpost toen gebruikt en nu zie ik de naam nog wel eens maar straks geef ik de verkeerde de schuld channelle ofzo maar haar echte naam heb ik echt nooit geweten

ik vond het ookal raar eigenlijk dat een oude kat wordt ingeslapen maar goed nu weet ik de waarheid want ik weet dat jij nooit zou liegen bedankt dat je mij dit verteld hebt hier hecht ik meer waarde aan als aan die muts

• Cindy

Zo wat erger ik me hier mateloos zeg.

Zeg lydia pilletje niet gehad. het is toch jouw zorg niet. of denk je zo de wereld te kunnen verbeteren. Je ziet spoken die er waarscheinlijk niet zijn (niet lullig bedoeld hoor).

Ennu petronella zit er goud in die katten ofzo of krijg je er een stamboom mee. Voor huis tuin en keuken katjes heb ik zelf nooit meer dan 10 euro betaald. Ik heb er 3 waarvan twee eigen fok. De moeder is nu perongeluk weer zwanger (ja eigen fout). Tegen de tijd dat de katjes weg mogen hoef ik er maar een kleinigheidje voor (geef alcohol, want ja ik krijg een kind of neem ik er nou een….sorry grapje tussendoor).

Sorry dat ik zo uit de slof sla, zullen wel hormonen zijn, maar ik irriteer me echt mateloos aan sommige