Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kind van 10 jaar

• buck

Hallo,ik heb een vraag in het algemeen,hoop dat iemand met een goed antwoord komt.Wat moet je doen als een kind van 10 jaar je voor alles uitmaakt zelfs je uitscheld voor hitler en voor aap met stront aan zijn handen,is dat tegenwoordig normaal,daarbij kan ik het kind niet eens persoonlijk.Ik kan alleen de Moeder,heb het kind ook nog nooit gesproken,Waar moet dit naar toe,ligt dit nou aan de opvoeding of wat is dit anders,ben zelf 50 jaar en schaam mij dat een kind zulke taal uitslaat.Hierbij moet ik zeggen dat de Moeder ook achter de uitspraken van haar zoon staat,had haar op zijn gedrag aangesproken.Wat kun je hier aan doen echt niet normaal meer hoor.Graag uw reacties,ben benieuwd.

Gr.buck.

• zuursel

knal voor zijn rotkop geven,maar dat mag helaas niet.

• anita34

ik zou aangifdte doen voor discriminatie of openbaar beledegingen of hoe het heten mag

opsluiten dat kind hij mag wel 2 weken bij mij zal hem ff hard handig aanpakken

• gabje

Hallo Buck.

Teneerste is het erg naar dat dit gebeurt en komt dit jammer genoeg steets vaker voor,en ja licht het aan de opvoeding?Ik denk het wel.

De normen en waarden vervagen geen respect meer voor ouderen en vreemden

Maar als u hier echt mee zit en u hebt alles er aan gedaan en het valt vaker voor kunt u aangiften doen bij de politie het valt namelijk onder geestelijk geweld.

Want iemand uitmaken voor hitler vind ik zeer zeker te ver gaan die jonge kinderen weten vaak niet eens wat deze man allemaal in het verleden voor nare dingen heeft gedaan.

Ik hoop dat u wat aan dit antwoord hebt.

Hopend dat dit snel opgelost is.

Groet Gabje

• wilma

Ik zou t kind laten onderzoeken door een jeugdpsygoloog want er is zeker iets niet in orde . Maar als je dan hoord dat hij die ideen van zn moeder heeft zal hij die uitspraken ook van haar hebben over genomen ,dus ……..na laten kijken dat kind vóór t te laat is en professionele hulp bij roepen. Dat is mijn advies ,ik hoop dat je er wat aan hebt . Groet Wilma

• AmStaff

Hoezo discriminatie ?? Zie ff het verband niet…

Een kind van 10, och het heeft niets met brutaliteit of iets te maken, de jeugd van tegenwoordig is gewoon assertief ;)

Vroeger noemde we een dergelijk kind een belhamel of snotjong, tegenwoordig noemen we zulke kinderen k u tkoters, toch ?

Gewoon boven staan en lekker laten gaan, vroeger zaten we toch allemaal om Ciske de Rat te lachen ?????

• Sjaak v/d H

Gewoon niet met andermans kinderen en opvoeding bemoeien. En zeker niet proberen mee op te voeden. Leven en laten leven, je boft dat er nog geen steen door je ruiten is gegooid want dat is toch ook heel normaal (is sarcastisch bedoeld).

• lydia

HElemaal niet laten gaan maar toch even een hartig woordje mee gaan praten. Als iedereen dat soort kinderen maar laat gaan is het hek van de dam. En dat is nu juist het probleem dat niemand ergens meer wat van durft te zeggen. Ik kijk ook wel uit als ze een jaar of 16 zijn, maar een kind van 10, keihard aanpakken, en die moeder ook. Laat ze maar weten dat ze verkeerd bezig zijn en dat het asociaal gedrag is. En laat zelf het goede voorbeeld zien door met een fatsoenlijk gesprek proberen door te dringen. En lukt het niet, hebben ze in ieder geval door dat niet iedereen van dat gedrag gediend is. Eigenlijk gewoon heel zielig want dat kind wordt zo opgevoed en weet niet beter.

• gabje

Een gesprek beginnen tegenwoordig staan zelfs de ouders je recht in je bekkie uit te lachen.

En nee aan het kind zal het niet liggen dat is een copy van de ouder.

Ik weet nog goed dat ik die leef tijd had dan had je respect voor mensen die ouder waren dan jij en als je wat uitvrat wat niet door de beugel kon dan kreeg je een draai om je oren.Maar ja waar is die goeie ouwe tijd van toen.

• ¥ Lotje ­­¥

Hoi

Als het aanspreken van de ouders niet help. Het ligt ook uiteraard aan de opvoeding van die kinderen .

Maar zo je eigen laten uitschelden kan je toch wel te recht bij de politie . Die kunnen kijken wat ze er aan kunnen doen of jou verder sturen naar iets. Verder zou ik me er niet veel met bemoeien, en zien een beetje uit de buurt te blijven bij die soort mensen. Negeren zogezegd.