Ov erlast Johan Cruyff Court
Vandaag (zondag 27-7) is het weer eens zover. Sinds het begin van de middag heeft de Antiliaanse gemeenschap het voor ons allen aangelegde Johan Cruyff Court weer eens in bezit genomen van onze zogeheten ‘medelanders’. Ik kan u als bewoner van de Zuiderzeebuurt melden dat er weinig ‘mede’ zit in deze ‘landers’.
De hele middag hebben ze een geluidsinstallatie behoorlijk hard aan staan, waardoor het voor de andere buurtbewoners is alsof we op een of andere Antilliaanse markt zitten. Op zich is het niet erg als een bepaalde groep zo nu en dan een feestje organiseert, maar hou dan rekening met de omwonenden.
Uit contact met de politie blijkt dat er ook geen vergunning is afgegeven om een evenement met een geluidsinstallatie te organiseren. Normaal gesproken komt de politie na de eerste melding al bij een horeca gelegenheid op de stoep met (als het mee zit) een waarschuwing. Wordt er later weer geconstateerd dat de muziek te hard staat dan wordt zonder pardon de geluidsinstallatie in beslag genomen en volgt er een dikke prent.
Bij de politie zijn vandaag talloze meldingen binnen gekomen over de geluidsoverlast van dit feest. Het enige wat de politie heeft gedaan (voor zo ver ik dat kan nagaan) is een keer langs rijden met een motoragent.
Nu snap ik wel dat hij/zij niet tussen die menigte in gaat staan. Tenslotte wil de agent na zijn of haar dienst ook weer gezond naar huis. Maar wat ik niet snap is dat dit dus getolereerd wordt onder het mom van we hebben te weinig mensen beschikbaar. Dit betekend dus als je maar met genoeg mensen een grote bek tegen de politie hebt, je alles kunt doen en @!#$ aan de hele wereld kunt hebben. Hierdoor ontstaat een rechtsongelijkheid welke wij met z’n allen niet kunnen en mogen accepteren.
Het argument van de politie dat er te weinig mensen beschikbaar zijn gaat ook niet op.
Stel nou dat er een grote calamiteit plaats heeft. Kan gebeuren toch?
Komt de politie dan ook maar met de twee genoemde beschikbare auto’s? Of wordt er dan wel ‘een blik opengetrokken’? Ik denk het laatste.
Dus het argument dat er geen personeel beschikbaar is klopt dus niet. Het is er wel, maar wordt gewoonweg niet ingezet.
Ik ben van mening dat er nu eindelijk eens kei- en dan ook keihard tegen deze overlast veroorzakers opgetreden moet worden. De politie is bang voor de gevolgen die dat zal hebben. Persoonlijk denk ik dat de gevolgen maar van korte duur zullen zijn. Ik wil namelijk niet geloven dat de politie het onderspit zal delven als zij hard zou optreden. Ja, het zal even een zooitje worden, maar dat is het nu ook al.
Zachte heel meesters maken stinkende wonden.