Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Overlast Johan Cruyff Court

• Lange Jaap

Ov erlast Johan Cruyff Court

Vandaag (zondag 27-7) is het weer eens zover. Sinds het begin van de middag heeft de Antiliaanse gemeenschap het voor ons allen aangelegde Johan Cruyff Court weer eens in bezit genomen van onze zogeheten ‘medelanders’. Ik kan u als bewoner van de Zuiderzeebuurt melden dat er weinig ‘mede’ zit in deze ‘landers’.

De hele middag hebben ze een geluidsinstallatie behoorlijk hard aan staan, waardoor het voor de andere buurtbewoners is alsof we op een of andere Antilliaanse markt zitten. Op zich is het niet erg als een bepaalde groep zo nu en dan een feestje organiseert, maar hou dan rekening met de omwonenden.

Uit contact met de politie blijkt dat er ook geen vergunning is afgegeven om een evenement met een geluidsinstallatie te organiseren. Normaal gesproken komt de politie na de eerste melding al bij een horeca gelegenheid op de stoep met (als het mee zit) een waarschuwing. Wordt er later weer geconstateerd dat de muziek te hard staat dan wordt zonder pardon de geluidsinstallatie in beslag genomen en volgt er een dikke prent.

Bij de politie zijn vandaag talloze meldingen binnen gekomen over de geluidsoverlast van dit feest. Het enige wat de politie heeft gedaan (voor zo ver ik dat kan nagaan) is een keer langs rijden met een motoragent.

Nu snap ik wel dat hij/zij niet tussen die menigte in gaat staan. Tenslotte wil de agent na zijn of haar dienst ook weer gezond naar huis. Maar wat ik niet snap is dat dit dus getolereerd wordt onder het mom van we hebben te weinig mensen beschikbaar. Dit betekend dus als je maar met genoeg mensen een grote bek tegen de politie hebt, je alles kunt doen en @!#$ aan de hele wereld kunt hebben. Hierdoor ontstaat een rechtsongelijkheid welke wij met z’n allen niet kunnen en mogen accepteren.

Het argument van de politie dat er te weinig mensen beschikbaar zijn gaat ook niet op.

Stel nou dat er een grote calamiteit plaats heeft. Kan gebeuren toch?

Komt de politie dan ook maar met de twee genoemde beschikbare auto’s? Of wordt er dan wel ‘een blik opengetrokken’? Ik denk het laatste.

Dus het argument dat er geen personeel beschikbaar is klopt dus niet. Het is er wel, maar wordt gewoonweg niet ingezet.

Ik ben van mening dat er nu eindelijk eens kei- en dan ook keihard tegen deze overlast veroorzakers opgetreden moet worden. De politie is bang voor de gevolgen die dat zal hebben. Persoonlijk denk ik dat de gevolgen maar van korte duur zullen zijn. Ik wil namelijk niet geloven dat de politie het onderspit zal delven als zij hard zou optreden. Ja, het zal even een zooitje worden, maar dat is het nu ook al.

Zachte heel meesters maken stinkende wonden.

• SanShine

Waar zit dat ook alweer precies??? dat Johan Cruyff Court

• Jowiri

Ik weet wel waar de politie het druk mee had: een auto én een motor agent probeerden mijn zoontjes en hun 2 vriendjes staande te houden. Ze schoten namelijk met hun blaaspijpen pijltjes bij huizen naar binnen.

Tis ze niet gelukt, overigens.

• Sjaak v/d H

Tis heel vervelend dat er overlast wordt veroorzaakt maar daar kon je toch donderop tegen zeggen dat het zou gebeuren? Mij verbaasd het in iedergeval niet.

Maar misschien dat er hier beveiligers zijn die het echte vuile werk van de politie even willen overnemen?

• dirk

Ik woon tegenover de Court. Snel navraag heeft mij geleerd dat er wel degelijk een vergunning was afgegeven voor deze en volgende toernooien. En het geluid viel echt wel mee, we hebben ergens last van of we ‘willen’ er last van hebben.

en voor de duidelijkheid, ik ben ook een blanke Nederlander, tegen het alcoholgebruik op straat en voor een harde aanpak. Maar dit was netjes geregeld en zelfs keurig opgeruimd ná de wedstrijden.

Voor wat betreft de speeltuin, zowel voor het court als voor de speeltuin zijn er de buurtvrienden opgericht. Een mix van Antilliaanse en Nederlandse ouders die toezicht houden en alles in goede banen leiden. Voor hun werk hebben ze een flatje ter beschikje gekregen waar kantoor komt. Als de mensen die hier zo gefrusteerd reageren nou eens meewerken als vrijwilliger, dan kunnen ze echt iets betekenen.

• Anoniem nummertje zoveel

wat lees ik van dirk ze hebben een flatje gehad om toezicht te houden.

wat is dat voor kolder,krijgen die zwervers op het benrhard plein ook een flatje of ik om toezicht te houden en zo zijn er toch meer groepen die in aan merking komen voor een flatje krijgen,OF IS DAAR SOMS MEER AAN DE HAND….HEEL WAT MEER DUS.

• tientje

leer eens lezen reyer de toezichthouders krijgen een kantoor in een flat, als het nodig is komt er ook een toezichthouder met kantoor voor de zwervers.

altijd positief die reyer

• Tiepie

“……wat is dat voor kolder,krijgen die zwervers op het benrhard plein ook een flatje of ik om toezicht te houden……. ”

Wel gepast Kytoma… om jezelf onder één noemer met de zwervers te noemen haha. Zwervers zijn (vaak) zwervers omdat ze géén vaste woon- en/of verblijfplaats willen. Dat gaat niet op voor jou… blijft er nog één gelijkenis over?? Jij piest óók op het Bernardplein? ;-)))

Dirk, jouw versie van het verhaal had ik ook al gehoord, met je laatste opmerking heb je gróót gelijk! Verbeter de wereld, begin bij jezelf!!

• Moriaantje

Dan nog zou ik m'n kind(eren) er niet laten spelen!!

Snap uberhaupt niet dat zo iets moois in die buurt geplaatst is (speelweide) ??? Terwijl andere wijken het moeten doen met hoe zal ik het zeggen… nou ja het behoeft geen uitleg…

Hoe houden we bepaalde bevolkingsgroepen rustig, kalm en tevree… want o wee o wee als er iets was neergezet wat gelijkwaardig was aan de andere speeltoestellen in de diverse wijken van Den Helder, dan had men weer moord en brand geschreeuwd…. geflambeerd met uitlatingen als discriminatie en ga zo maar door…

En dan het Johan Cruyff Court… vreemde benaming… maar goed…

• Anoniem nummertje zoveel

wat is dat nu voor elk voetbalveldje een flatje waarom een uitzondering voor het johan cruijff courtje .wat maakt dat nu zo bijzonder dat er bewaking bij moet.

Ik vind het uberhoud al belachelijk dat er bewaking bij moet of noemen jullie zich niet zo maar vrienden van het court .ja zo kan je het ook noemen .

Maar uit zonderingen om dat er gekleurde mensen bij komen en witte maakt het nog geen bewaking waard.stel jer voor elk voetbalveldje met een huis kamer of fflatje.hahah