in reactie op Dirk…ikzelf woon al mijn hele leven in de buurt en zet mijzelf al jaren in als vrijwilliger in de buurt.ik steun volledig de initiatieven die genomen worden door instanties en bewoners (waaronder mijn organisatie) maar laten wij nu niet net doen alsof er niets aan de hand is?! iedere idioot die hier woont moet erkennen dat er enorme overlast is van o.a. de Texelstroomlaan. Het probleem is dat mensen zoals Dirk..de zogenoemde “blanke nederlanders”zoals hij zichzelf noemt, zo bang is bestempelt te worden als iemand die discrimeert dat hij zichzelf al bijna verontschuldigd voor het blank zijn en daardoor niet durft te zeggen hoe de werkelijkheid is.
natuurlijk is het leuk dat er goede activiteiten georganiseerd worden voor de wijk maar waarom moet dit altijd gepaard gaan met veel overlast en ja…ik durf het wel te zeggen..ook rottigheid?? er is inderdaad een vergunning afgegeven voor het organiseren van deze toernooien maar niet voor het neerzetten van een geluidsinstallatie waaruit de hele dag een enorme herrie te horen is. zit je lekker van de zon te genieten in je tuin luisterend naar die herrie..een uurtje is leuk maar als je kinderen weer eens wakker liggen of je bejaarde buurman knettergek wordt na een uurtje of 5 mag je dan verdikkeme eens klagen zeg??!!
maar nee hoor…wij mogen niet klagen want er lopen antilliaanse mensen tussen en klagen over deze groep is natuurlijk discrimineren ongeacht of je klacht gegrond is….wat een absolute onzin zeg!! en dit zijn dan nog onze blanke medemensen die dit vinden…sterker nog…we steken ze nog even een pluim in hun achterste omdat ze de boel zo netjes hebben opgeruimd..niet meer dan normaal..zou ik zeggen!! maar nee..dit is een compliment waard hoor..
als deze mensen zo netjes en welwillend zijn waarom zou de politie dan niet in willen grijpen na tientallen klachten van omwonenden? denk daar maar eens even over na Dirk..ipv zo je best te doen om te laten zien dat je niet bij de groep “blanke nederlanders”hoort die wel durven toe te geven dat ze overlast hebben. scheer ons alsjeblieft niet over een kam (bewoners die klagen) want ik ben geen negatieveling maar ook geen naiveling. Doe je ogen eens open en heb wat meer begrip voor omwonenden die andere ervaringen hebben met deze groep ipv ons op onze vingers te tikken. wij hebben de laatste jaren genoeg ellende meegemaakt in de buurt!!