Waarom zeggen mensen dingen die totaal niet kloppen? Ik sta zelf ook bij de woningstichting en ik huur ook al vanaf mijn 18e jaar bij ze.
Ik woon nu in een apartement in het centrum, die ik dus al kreeg op mijn net 18e en daarvoor kreeg ik al iets anders aangeboden in nieuw-den helder.
Het gaat puur om je punten, het is (meestal) inderdaad logischer dat je als 40-jarige meer punten hebt dan als 20-jarige, maar als jij als 20-er al je hele leven in een woning van de woningstichting woont dan heb je toch echt al aardig wat punten opgebouwd en ben je dus ‘hoger’ in de lijst dan iemand die 40 is maar buiten de regio heeft gewoond. Het gaat er dus echt om hoeveel punten je hebt.
Daarnaast zijn er huizen die als voorkeur 3 personen aangeven, dan gaan ze eerst kijken naar alle gezinnen met minimaal 3 personen en daar gaat hij dan heen. Of er nou een gezin met 1500 punten of 800 punten is, die gaat voor op 1-2 personen met 2000 punten.
En gewoon veel inschrijven op veel huizen. Je moet als jongere vaak net mazzel hebben, als er 5 mensen meer punten hebben maar die wijzen het huis af dan heb je geluk. Ik schrijf me momenteel ook gewoon op bijna elke eengezinswoning in, hopelijk heb ik ook snel een groter huis.
Weet je wel zeker dat je als 3 personen in staat geschreven? Want de woningstichting moet van alle 3 de personen gegevens enzo hebben, ook al is het een kind.