Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

woningstichting

• shanaiva

wie heeft er ervaring mee? Ik sta al 2 jaar ingeschreven bij de woningstichting en nog niks. laatst voor huisje op brakkenveldweg ingeschreven waar bij staat voorkeur drie personen. ik ben dus met zijn 3e ik me vriend en zoontje. is het huisje gegaan naar 2 personen een echtpaar ofzo. ik woon nu nog bij me moeder maar ben druk op zoek naar een eengezinswoning. Hoeveel punten moet je wel niet hebben om een beetje kans te maken. gr

• Frits

op de site van de wstg. kan je kijken naar uitslagen huurtoewijzingen en daar staat altijd bij voor hoeveel punten de woningen weggegaan zijn. Elke maand vernieuwd dat weer.

• Trein

Als je jong ben heb je niet veel te eisen bij woningstichting. Ze kijken naar de oudste huurder. Als je als 20-er (daar ga ik van uit omdat je nog bij je moeder woont) je inschrijft op een huis en ik als 31 jarige ook heb ik meer voorang omdat ze naar leeftijd kijken. naast leeftijd kijken ze ook naar hoe lang je in den helder woont. Voor elke maand dat je oud bent krijg je een punt, voor elke maand dat je in den helder woont krijg je twee punten en voor elke maand dat je ingeschreven staat krijg je ook een punt meen ik. Dit houdt dus in dat je als jong persoon niet zo veel keus hebt en zeker niet op ééngezinswoningen. Ik zou het eerder in een flat proberen. Helaas je hebt niet zo veel keus of te eisen.

• womaeljo

Als je jong bent met kind kan je dus echt wel een eensgezinswoning krijgen. Mijn nichtjes waren alle twee jong (met vriend) en kind en kregen alle twee een eensgezinswoning. Eentje op Nieuw Den Helder en de ander in de vogelbuurt. Dus geef niet op en houd de moed erin.

Succes

• Janneke

Waarom zeggen mensen dingen die totaal niet kloppen? Ik sta zelf ook bij de woningstichting en ik huur ook al vanaf mijn 18e jaar bij ze.

Ik woon nu in een apartement in het centrum, die ik dus al kreeg op mijn net 18e en daarvoor kreeg ik al iets anders aangeboden in nieuw-den helder.

Het gaat puur om je punten, het is (meestal) inderdaad logischer dat je als 40-jarige meer punten hebt dan als 20-jarige, maar als jij als 20-er al je hele leven in een woning van de woningstichting woont dan heb je toch echt al aardig wat punten opgebouwd en ben je dus ‘hoger’ in de lijst dan iemand die 40 is maar buiten de regio heeft gewoond. Het gaat er dus echt om hoeveel punten je hebt.

Daarnaast zijn er huizen die als voorkeur 3 personen aangeven, dan gaan ze eerst kijken naar alle gezinnen met minimaal 3 personen en daar gaat hij dan heen. Of er nou een gezin met 1500 punten of 800 punten is, die gaat voor op 1-2 personen met 2000 punten.

En gewoon veel inschrijven op veel huizen. Je moet als jongere vaak net mazzel hebben, als er 5 mensen meer punten hebben maar die wijzen het huis af dan heb je geluk. Ik schrijf me momenteel ook gewoon op bijna elke eengezinswoning in, hopelijk heb ik ook snel een groter huis.

Weet je wel zeker dat je als 3 personen in staat geschreven? Want de woningstichting moet van alle 3 de personen gegevens enzo hebben, ook al is het een kind.

• Juut

het maakt niet uit of je altijd in een huurwoning van woningstichting zat : je leeftijd, het aantal jaren dat je in den helder woont, dat is waar je punten voor krijgt.

ik kwam uit een koopwoning en had meteen heel veel punten, gezien leeftijd en aantal woonjaren in den helder..

ze kijken idd naar de punten, alleen als er niemand inschrijft voor een bepaalde flat en ze toch die flat kwijt willen, ( dacht ik hoor ) komt iemand met net te weinig punten in aanmerking ( of dat nog zo is weet ik niet precies )

• Janneke

Het aantal maanden bij woningstichting telt wel extra mee, ik heb hier mijn inschrijving voor me liggen.

Je krijgt punten op:

*leeftijd

*inschrijfduur

*woonduur woningstichting

*woonduur regio

En ze telden bijvoorbeeld mijn woonduur op met mijn vriends leeftijd, zodat we zoveel mogelijk punten hebben.

Er staat voor een woning niet een bepaald aantal punten hoor, iedereen kan zich overal op inschrijven, al schrijf je je in met 200 punten en niemand anders dan heb jij hem gewoon, maakt verder niet uit.

Sorry als ik beetje bijdehand lijk, maar ik heb me net van de week opnieuw ingeschreven dus toen is me alles weer eens uitgelegd :)

• Astrid

Daarnaast zijn er huizen die als voorkeur 3 personen aangeven, dan gaan ze eerst kijken naar alle gezinnen met minimaal 3 personen en daar gaat hij dan heen. Of er nou een gezin met 1500 punten of 800 punten is, die gaat voor op 1-2 personen met 2000 punten.( Deel text Janneke)

Dit klopt echt niet altijd hoor , ik heb vorig jaar meerdere huizen aan mijn neus voorbij zien gaan aan iemand die alleen woont, terwijl er bij stond “minimaal 3 personen” En ik 2 kids heb .

Zelfs 3 keer een woning in de pj.blokstraat, die gingen naar jonge alleenstaande mensen.

Achteraf bleek dus dat die 3 mensen een baan bij de woningstichting hadden

dus bij het lijstje:

Leeftijd

woonduur

punten enz

is het ook handig als je bij de woningstichting werkt

• bloem99

wij schreven ons in

het was oktober en in december kregen we een huisje

we hadden maar 764 punten

dus tja gewoon vol houden

• shanaiva

ja wij zitten dan met zijn drieen op 1020 punten dus hoop dat ik daarmee kans maak op een eengezinswoning. een flat is niks voor ons me kleine is twee en er bewegenlijk wil erg graag buiten spelen dus. ik wacht het dan maar af.