O ouwe helder.
Wat was je mooi vroeger.
Maar tijdens de tweede wereld oorlog wat zag je er uit met al die lege pleken waar eens huizen stonden.zo zwaar gebommendeert in de jaren 40 45 oorlog is vreselijk
Maar daarna begon gelukkig de wederopbouw alles wat kapot was werd hersteld en vernieuwd.wat zag het er weer mooi uit in de jaren50en 60…mooie wijken werden jou deel nieuwdenhelder de schoten en julianadorp.tip top verzorgde parken omsierde het geheel..
Maar kom ik daar gereden met mijn auto van verre wat zie ik gaten in de stad als rotte kiezen getrokken uit een zwervers mond schuttingen ontsieren het beeld om dat te verbloemen beschildert door kwadejongens opstakels in de stad waar mensen over vallen..niks geen mooie parken meer maar kaal slag alom.wat is er van je geworden .links af van de marsdiepstraat reed ik per ongeluk een echt en heus getto in …alla New York of de Bronx. ‘'’'oke dan maar naar julianadorp ook daar ik belande achter het winkelcentrum waar men druk aan het sleutellen was aan wrakken van auto's wij vroegen ons vertwijfeld af of ma flodder elk ogenblik kon verschijnen//.Wat is er geworden van je mooie wijken mijn geliefde ouwe helder
verkracht en geschoffeeerd lijkt me eerder op zijn plek.