Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

DENHELDER

• Anoniem nummertje zoveel

O ouwe helder.

Wat was je mooi vroeger.

Maar tijdens de tweede wereld oorlog wat zag je er uit met al die lege pleken waar eens huizen stonden.zo zwaar gebommendeert in de jaren 40 45 oorlog is vreselijk

Maar daarna begon gelukkig de wederopbouw alles wat kapot was werd hersteld en vernieuwd.wat zag het er weer mooi uit in de jaren50en 60…mooie wijken werden jou deel nieuwdenhelder de schoten en julianadorp.tip top verzorgde parken omsierde het geheel..

Maar kom ik daar gereden met mijn auto van verre wat zie ik gaten in de stad als rotte kiezen getrokken uit een zwervers mond schuttingen ontsieren het beeld om dat te verbloemen beschildert door kwadejongens opstakels in de stad waar mensen over vallen..niks geen mooie parken meer maar kaal slag alom.wat is er van je geworden .links af van de marsdiepstraat reed ik per ongeluk een echt en heus getto in …alla New York of de Bronx. ‘'’'oke dan maar naar julianadorp ook daar ik belande achter het winkelcentrum waar men druk aan het sleutellen was aan wrakken van auto's wij vroegen ons vertwijfeld af of ma flodder elk ogenblik kon verschijnen//.Wat is er geworden van je mooie wijken mijn geliefde ouwe helder

verkracht en geschoffeeerd lijkt me eerder op zijn plek.

• carina

Helemaal mee eens, maar toch ook nog even dit..

als je even door dit alles heen kijkt is den helder toch ook best wel mooi als je maar even de natuurgebieden intrekt die wij volop hebben.daar kan geen parkje tegen op. Misschien maken we het nog mee dat alles weer netjes is opgebouwd, of breken ze tegen die tijd al het ouds weer af…en begint het weer van voren af aan.

• Juut

ach maken we dat nog mee ? deze gemeente weet toch niet wat ze willen…

kijk naar de Beatrixstraat, hoeveel keer is die niet al open gehaald om er weer iets aan te veranderen …

En dat gemeente bestuur wil toeristen trekken,

Ze moeten wel met een heel grote plaat voor hun kop lopen,Welk denken mens wil nu in godsnaam met vakantie in denhelder met al die rotte plekken in het stadshart,.Laten ze eerst maar eens het stadshart maken ,Daarna de verpauperde achterbuurten aan pakken de parken terug geven aan de mensen,en desnoods de mensen verwijderen die moeilijk doen af dwars liggen.

• Moriaantje

toeristen trekken ???

hmmm ik vrees in de letterlijke zin van het woord

Maar ja goed, voor onze stad is er nog altijd geen liedje gemaakt, althans niet zoals met Den Haag; “oh oh Den Haag” want oh oh is nog altijd een begin van een klaagzang ;)

• Sjaak v/d H

Den Helder is een stad van deze tijd, met problemen van deze tijd. Vroeger was alles beter en mooier, ja ja … je kan in het verleden willen blijven leven maar het echte leven gaat gewoon door.

Ghetto vorming in Den Helder, dat lijkt me echt wel mee te vallen. Je hebt zeker ook de Bloods en de Crips gezien?

Wat is er mis mee als mensen (in Julianadorp) aan hun, in jouw ogen een wrak, sleutelen? Zij vinden dat autootje nog de moeite waard om het rijdende te houden, we zijn niet allemaal even rijk zodat we allemaal in een nieuwe bak kunnen tuffen.

Ik vind dat er nu ook veel veranderd, kijk naar het Duinpark waar al behoorlijk vorm in begint te komen, kijk naar het Johan Cruijff veldje, kijk naar het speeltuintje, kijk naar Mariendal… maar dat heb je zeker allemaal gemist?

Naast veel nagatieve dingen gebeuren er ook zat positieve dingen maar je moet ze natuurlijk wel willen zien.

In theorie heb je dat inderdaad in denhelder de bloods en de crips alleen dan heten ze anders .Anders vielen er geen dode in denhelder.werd je niet beroofd en bestolen.Nee echt waar de duitser geen kans voor zagen heeft burgemeester en wethouders gedaan denhelder gesloopt en ontakelt…berooft van zijn historie

• Juut

Reyer rot toch eens op met je ellendige gezeik en gezeur.

Als het je niet bevalt blijf je toch lekker weg?

Onder welke steen woon jij eigenlijk , daar waar nooit rottigheid is?

• anita34

ach reyer ga ff een jaar op vakantie of zo wel op eigen kosten drama king

• @nn@

Wat een oetlul zeg .Blijf toch lekker in je eigen oord … en vooral niet meer teug komen in Den helder