Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Het is overal shit

• Roek

Wacht maar, als de ellende vanuit Den Haag op deze manier wordt voorgezet komen er nog meer zwervers enz….

„Veel winkels overleven afname bestedingen niet"

18-08-2008 17:21

Guur weer voor winkeliers.

AMSTERDAM (ANP) – De Raad Nederlandse Detailhandel (RND) verwacht dat een terugval van de consumentenbestedingen het einde zal betekenen voor vijf– tot tienduizend van de ruim honderdduizend winkels in Nederland. Volgens adjunct–directeur Sjoerd Veenstra van de RND moeten vooral ondernemers met „te kleine winkels op slechte locaties" de deuren sluiten als consumenten minder geld gaan uitgeven.

Economen verwachten dat de omzet van de detailhandel door de verslechterende economische omstandigheden in de tweede helft van dit jaar sterk onder druk zal komen te staan.Ondanks de afzwakkende economische groei en de sterke daling van het consumentenvertrouwen groeiden de verkopen van de detailhandelaren tot en met mei nog in een behoorlijk tempo. Het Centraal Bureau voor de Statistiek maakt dinsdag bekend hoe de detailhandelsomzet zich in juni heeft ontwikkeld.

D66–Tweede Kamerlid Van der Ham vindt dat het kabinet moet afzien van het voornemen om de BTW te verhogen, omdat de „winkeliers dan in een nog moeilijker positie terecht komen." Ook vindt hij dat het kabinet niet volgend jaar de winkeltijden moet beperken.

• Anoniem nummertje zoveel

het is overal shit maar gelukkig niet zo shit als in Denhelder

• Anne

Volgens mij is het nog niet zo shit in dit landje.

Al 18 jaar een uitkering, druk met paarden en bootjes, in welk land hebben ze die luxe ?

Misschien helpt het eens om iets positiever in het leven te gaan staan en blij te zijn met wat je wel hebt ( of krijgt ) i.p.v. tegen alles en iedereen aan te schoppen?

• joany

lijkt me nu niet roek, dat als t in mijn winkeltje minder gaat lopen, ik gelijk tot n zwerver kan gebombadeerd worden …is een feit dat consumenten minder uitgeven maar daar word wel weer een “oplossing” voor bedacht, helaas wel vaak te koste van personeel maar niet dat we straks met zijn allen rond t jplein zitten…

• ¥ Lotje ­­¥

Ik denk dat wij eens met z.n allen eens naar de derde wereld moet gaan . Want wij hebben als Nederlanders altijd wat te z.eiken. Maar soms laat ik m,n zaagsels eens gaan . En denk dan toch wel:: wij hebben het nog niet zo slecht in dit landje . . .;)

Kijk eens in andere landen waar ze niks te eten hebben………;)

• Roek

Er is overal wat van te zeggen maar de rijken worden rijker en de arme worden armer, ook al hebben we het zo slecht nog niet, in die arme landen is het al zover, arme landen hebben hele rijke machtshebbers en die kant gaat het hier ook op!

• Lin

Jeetje Roek, je lijkt Kytoma wel, noemen we jou Katomy.. Zijn jullie net familie!

• Roek

Jajajajajajajaja, kleine ondeugd!! Gaffergensandersjeheilzoeken! Hahahahaha!!

• Juut

Roek heeft wel gelijk : al het geld wat naar 3e-wereldlanden gaat,verdwijnt in de corrupte zakken van de regering