Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

de reuze hooiwagen Leiobunum

• suus

heb een groot vermoeden dat ik een Leiobunum in me achtertuin heb waargenomen, heb er ook een foto van gemaakt, weet iemand of ik deze waarneming moet/kan doorgeven, weet niet of dat van belang is??

kan de foto helaas niet plaatsen op prikbord. of doorsturen maar zal hem op mijn hyves zetten..

http://lievesuusje1.hyves.nl/

• Juut

is die gevaarlijk dan?

• Ray

Is een hooiwagen soort.

• Ray

oeps.. Wilde zeggen, dat ie waarschijnlijk zeldzaam is en dus niet gevaarlijk. Zeker weten doe ik het niet ;)

• carina

hooiwagens zijn 1 van de giftigste spinnen daar het niet dat ze niet door onze huid kunnen heen bijten, dus niet gevaarlijk voor ons.. :-)

zo hoord hij er uit te zien suus, jouw foto is een beetje wazig helaas

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/35/Leiobunum.rotundum.female.jpg

kus van je zus ;-)

• troel

bah zeg,,,bbbbrrrrrr doodmaken,,ik hoef ze niet

• suus

weet hoe ze er uit zien ca ;) heb het natuurlijk meteen op gezocht..mannetjes en vrouwtjes verschillen van kleur..ze komen vaak in groepen van 1000 brrr

dat had ik dus niet teminste niet dat ik weet…mischien wel onder of in me heg aaaahhh

die van mij lijkt er veel op hoor in iedergeval was het zeker geen gewone hooiwagen zoals we die in huis hebben ronddwalen.

omdat hij nog niet in heel nederland was waargenomen dacht ik dat het mischien belangrijk kon zijn.

• carina

ja dat is waar, maar moet je dan niet naar een of andere instantie mailen en hem in een potje bewaren :-)

Hoe groot was hij dan? op de foto is het helaas niet zo goed te zien namelijk.

xsuus schreef:

>

> weet hoe ze er uit zien ca ;) heb het natuurlijk meteen op

> gezocht..mannetjes en vrouwtjes verschillen van kleur..ze

> komen vaak in groepen van 1000 brrr

> dat had ik dus niet teminste niet dat ik weet…mischien wel

> onder of in me heg aaaahhh

> die van mij lijkt er veel op hoor in iedergeval was het zeker

> geen gewone hooiwagen zoals we die in huis hebben ronddwalen.

> omdat hij nog niet in heel nederland was waargenomen dacht ik

> dat het mischien belangrijk kon zijn.

• suus

weet niet meer waar die is nu, hij viel me aan en is der vandoor gerend haha echt waar. ik denk dat i wel een spanwijdte had van 16 tot 18 cm..

zou dus niet weten wie ik moet bellen daarom had ik hier maar een berichtje geplaatst..

• troel

ooooohhh wat erg,,,,vreselijk,,,,arachnafobiaaaaaaaaaaaa moet er niet aan denken,,s6 met je zoektocht