Informatie over het Chronische Vermoeidheidssyndroom

Vermoeidheid is een klacht die bij veel ziekten als nevenverschijnsel optreedt. Als vermoeidheid niet meer overgaat door rust, kan er mogelijk sprake zijn van ME/CVS.

Zaterdagmiddag 18 april wordt in de centrale bibliotheek van Den Helder een informatiespreekuur gehouden door de ME/CVS-Stichting Nederland. Patiënten, familieleden en andere geïnteresseerden kunnen tussen 12.30 uur en 14.30 uur langskomen voor informatie over het Chronische Vermoeidheidssyndroom (CVS), ook wel Myalgische Encephalomyelitis (ME) genoemd. Men kan deze middag ook met een ervaringsdeskundige van gedachten wisselen. Er is geen arts of maatschappelijk werker aanwezig.

Voor nadere inlichtingen over de ziekte kan ook gebeld worden met het kantoor van de ME/CVS-Stichting in Hilversum (035) 6211290 van maandag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 12.30 uur. Sharon van den Berg-Bas is contactpersoon in onze regio. Zij is op dinsdag en donderdagmiddag van 14.00 uur tot 16.00 uur bereikbaar op telefoonnummer (0223) 532353.

Spreekuur ME/CVS-Stichting op zaterdag 18 april van 12.30 uur tot 14.30 uur in de centrale bibliotheek van Den Helder, Bernhardplein 76.