Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vuurwerk

• Jacqueline

Er staan mega borden langs de wegen. Moet ik dat nou als import Nieuwedieper wél weten en jullie niet?

Foei ;)

• Jacqueline

Doe gewoon eens je best en lees de krant oid. :P

Feest rond opening van passantenhaven Willemsoord

13 juni 2009

DEN HELDER - De Passantenhaven Willemsoord gaat dit weekend officieel open met een hoop feestgedruis. Zaterdag is de dag van de officiële opening van de haven. De hele dag is VOC-schip de Prins Willem het piratenschip. Aan boord volop zeerovers. Alle kinderen krijgen een echt piratenpak en kunnen worden geschminkt. De piraten doen de rest van het werk.

Alle andere activiteiten starten tussen 14 en 15 uur. De nautische braderie langs de kades van de passantenhaven, de kinderkermis, de rondvaarten met botters en de andere historische schepen en de muziek op beide buitenpodia.

De officiële opening van de passantenhaven om 15 uur is een ludiek moment. De openingshandeling geschiedt door stoomsleper Y8122 onder vrolijke begeleiding van de Seazide Jazz Band. De sleper vaart een ketting doormidden die over het water is gespannen, de zogenaamde Chatham-methode van Michiel Adriaenszoon de Ruyter.

Om 15 uur geven Billy Rock and the Gamblers en dameskapel Pardoes de aftrap, tot 19.30 uur afgewisseld met het Stookers- en Huisduinerkoor. Vanaf 20.15 uur nemen De Mojito del Sol en Sikina & the Seekers het roer over en gaat het avondprogramma verder tot een uur of tien. En de braderie natuurlijk ook. De dag wordt afgesloten met spetterend Spaans Vuurwerk. Sensationeel en uniek in Noord-Holland. Dat moet je een keer gezien hebben. Kom daarvoor naar Willemsoord.

Bron: Helders Weekblad

• mamalou

Ik heb het wel gehoord, het leek bagdad wel hier!! :X

• Geitenkop

Hoe is het trouwens met die mexicaanse varkensgriep in den helder, is daar al wat over bekend?

• Klukkluk1

Hé Mamalou wanneer zat jij in Bagdad dan ??

• Juut

Hoelaat was dat vuurwerk, want ik heb niks gehoord ……………8-)

• DH prikker

Vandaag is er ook weer wat te doen daar, zoals een braderie en kofferbakmarkt.

Ik ga maar even kijken of het wat is. (:D

• TroelA

en vond je het wat?

• DH prikker

Er was helemaal niks aan vandaag.. erg weinig publiek en veel lege kramen, dus geen succes!