Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Grijze of groene bak langs de weg

• Juut

Ik hoorde , dat je 'savonds niet meer je groene of grijze bak bij de weg mag zetten, ze gaan daar boetes voor uitdelen?

En dat je een uurtje voordat de gemeentereiniging komt, pas je bak buiten mag zetten.

Wie heeft hier iets over gehoord of gelezen? Het ‘schijnt’ in de helderse krant te hebben gestaan, maar ik vond het een nogal vaag verhaal. Want wat moet je als je om 7 uur moet beginnen met werken en de bakken worden rond 11 uur pas geleegd? Mag je hem dan niet buiten zetten ?8-):S

• Jacqueline

Het gaat om het volgende artikel:'

Zestig euro boete bij fout stallen afvalbak

Gepubliceerd op 18 juni 2009, 19:47

Laatst bijgewerkt op 18 juni 2009, 19:49

Den Helder -

Bewoners van de Van Galenbuurt moeten voortaan goed opletten wanneer én waar zij hun afvalcontainers aanbieden. Nieuwediepers die de groene of grijze bak te vroeg aan de straat zetten of te lang na het legen laten staan, lopen kans op een boete van zestig euro.

Bij recente controle in de wijk haalden handhavers van de gemeente 118 containers weg die op de verkeerde plaats of niet op eigen erf stonden gestald. Aangekondigd is dat die actie het komende half jaar regelmatig wordt herhaald. Ook in andere buurten.

Medewerkers van de afdeling veiligheid, vergunningen en handhaving kregen de laatste tijd soms wel drie keer per dag een telefoontje van bewoners uit de Van Galenbuurt. Zij klaagden dat lege containers aan de straat bleven staan of in stegen en op stoepen voor de woningen rondslingerden.

Lees het hele artikel in de Helderse Courant van vrijdag 19 juni.

Ik neem aan dat het om excessen gaat. Het lijkt me niet nodig om een container 24 uur van tevoren neer te zetten, of pas na 2/3 dagen op te halen. je kan bij dit artikel ook de reacties lezen (oa van buurtbewoners). Containers die lang blijven staan (dágen) worden gebruikt om mee te spelen, omgereden en meer van die dingen. En als je zelf eens een dag langer van huis bent, vraag je het de buren toch gewoon even?

“Onbewust worden we steeds asocialer”.

• muppet

wat een gemieren….

laat ze nou eerst het groen goed onderhouden in den helder en alles netjes snoeien,voordat we gaan zoeken naar fout geparkeerde afvalbakken! en het verkeer, ja kan nog wel doorgaan met dingen die echt belangrijk zijn!

• Juut

Dus ik kan gewoon mijn grijze bak savonds na het laatste hondenuitlaatrondje, buiten zetten….

Dat ze het aanpakken snap ik, in de Visbuurt staan ze ook soms gewoon een hele week ( en dan het liefst tegen een muur ) en da's inderdaad zeer vervelend.

Thnx voor de reactie, ik kon het zelf niet vinden gisteren op internet .

• Hallo

Het gaat ook helemaal nergens over,ik ben het wel met Muppet eens laten ze eerst gaan snoeien en het onkruid langs de wegen weg halen,Den Helder ziet er toch niet meer uit !!!!!!!

• Jacqueline

Als er 118 containers door je straat slingeren 2 dagen lang, word je ook niet vrolijk ;)

Gemeente heeft wel meer moeite met prioriteiten stellen, dat dan weer wel.

• chat

Die bakken zijn op zich het probleem niet, maar de inhoud van die bakken!! De “jeugd” heeft er ogenschijnlijk veel lol in om deze bakken om te trappen, met alle vuiligheid van dien. Door het omtrappen van deze containers komt het vuil op straat en dat wordt, overigens terecht, niet opgeruimt door de mannen / vrouwen van de reiniging.

Het is gewoon gemakzucht van mensen en tijdens de vakantie periode ronduit luiheid, om deze bakken op de aangewezen tijden aan de weg te zetten. De gemeente heeft destijds in al haar wijsheid besloten dat er 1 of 2 “opstel” plekken per straat / wijk moesten komen om deze in sommige gevallen stinkende en brakneigende bakken neer te zetten. De mensen die er het het meest uit de buurt zitten van deze opstelplaatsen zetten hem er in de regel het eerste neer!

De opmerkingen ja maar ik moet vroeg naar mijn werk is in mijn ogen gel*l want al moet je om 04.00 beginnen dan hoef je je bak niet de dag ervoor in de middag al neer te zetten!! Zet hem dan gewoon om 04.00 aan de weg, de meeste huftertjes die uit verveling bakken om trappen, in de fik hebben gestoken liggen dan wel voldaan van hun acties in hun bedje! Kortom de gemeente mag mijn inziens best hard optreden, je zal maar een koophuis hebben en er nog maar 2 tot 3 kijkdagen overblijven omdat een handje vol “mede bewoners” uit de straat hun bak bij jouw voor de deur zetten.

• Hallo

Nou ik zal het niet erg prettig vinden als mijn buren om 04:00 hun bakken buiten gaan zetten,dan is gelijk de hele

straat wakker,wij zetten de bak ook altijd een avond van te voren buiten.

Maar als de bak geleegd is dan haalt wel iedereen hem hier binnen,en er staat er tegen de avond geen een meer op de stoep.