Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bescherming tegen de mexicaanse griep

• ¥ Lotje ­­¥

:D

• DH prikker

:D

• Juut

(:P)(:D

• trien

(tu)

• Hewson

Zou het helpen? (:D

• ¥ Lotje ­­¥

Vast en zeker ;) . Weet je :: ze weten nog niet eens of de entstof………. wat dat doet in je lichaam . In 1918 was er een griep . Daar stierven heel veel mensen aan . Maar ik weet niet hoeveel aan de entstof . Dacht bijna de helft . Geef mij maar een sombrero hoed dan . ik hoef alleen de grote wat ik ben een vrouw . :D haha.. Maar het is geen geintje . Las ergens dat ze nog niet ineens weten wat de inentingsstof doet . Dus …………. maak uit wat je wil . Ik hoef in geen geval een spuit.

Ze blazen het ook nog eens op . Tig mensen op de wereld en hoeveel zijn er aan overleden . Das met andere griepen krek hetzelfde……… ;)

• ¥ Lotje ­­¥

hier lees maar eens . en in de grondwet staat: dat niemand u kan dwingen voor een injectie . IN Frankrijk willen ze het verplichten……..euhhhhhhhh

De Wereldgezondheidsorganisatie WHO waarschuwt voor mogelijke ernstige bijwerkingen van het vaccin dat wordt gebruikt tegen de Mexicaanse griep. Het vaccin kan risico's met zich meebrengen.De Mexicaanse griep( H1N1) is een nieuw virus, waarbij in het vaccinatiemiddel een nieuwe generatie hulpstoffen wordt gebruikt. Het is nog onbekend hoe veilig deze combinatie is.De testresultaten zijn pas in december 2009 bekend, maar met het inenten wordt in onder andere Nederland al in het najaar begonnen

'Verpleegkundige onderschat noodzaak vaccinatie H1N1'

28 juli 2009

Beroepsvereniging voor verpleegkundigen V&VN is geschrokken van het bericht dat een kwart van de verpleegkundigen zich niet wil laten vaccineren tegen de Mexicaanse griep. ‘Als het kon zouden wij de prik morgen nog verplichten.’

Eén op de vier verpleegkundigen liet via de poll op Nursing weten dat zij zich niet laat vaccineren tegen Nieuwe Influenza A (Mexicaanse griep). ‘Ontzettend zonde’, aldus woordvoerster Francis Bolle van Verpleegkundigen en Verzorgenden Nederland (V&VN). ‘Verpleegkundigen hebben een bepaalde verantwoordelijkheid naar hun patiënten, die vaak een lage weerstand hebben. Zonder vaccinatie is er meer kans dat het virus doorgegeven wordt.’

Broodje aap

Waarom de verpleegkundigen ervoor kiezen zich niet te laten vaccineren, komt volgens Bolle mede door broodje-aapverhalen die over de griepprik de ronde doen. ‘Sommige verpleegkundigen denken dat ze na de griepprik júist ziek worden, terwijl ze vergeten hoeveel griepgevallen er door de vaccinatie voorkomen worden.’ De wilde verhalen over ernstige bijwerkingen van de prik zijn volgens Bolle ook onzin: ‘De kans op bijwerkingen is zeer klein. Natuurlijk kun je na de vaccinatie even met een stijve arm rondlopen, maar dat staat niet in verhouding tot wat er kan gebeuren als je de vaccinatie weigert.’

Sterftecijfers

V&VN merkt dat verpleegkundigen en verzorgenden soms wat laks met de griepprik omgaan. Bolle: ‘Terwijl uit onderzoek blijkt dat sterftecijfers in verpleeghuizen aanzienlijk omlaag gaan als het zorgpersoneel een griepprik neemt. Daarnaast gaat het bij de Mexicaanse griep niet om een gewoon griepje: er gaan echt jonge mensen aan dood. Reden genoeg om de vaccinatie serieus te nemen, en er op zijn minst goed over na te denken.’

Twijfel

Uit de poll op Nursing bleek tevens dat 22 % van de verpleegkundigen nog twijfelt om zich wel of niet te vaccineren. Woordvoerster Bolle: ‘Tegen hen zou ik willen zeggen: ga meteen naar de dokter om die vaccinatie te halen. Je bent betrokken bij patiënten en wil het beste voor hen betekenen, en een vaccinatie hoort hierbij. Realiseer je ook hoe groot de schade kan zijn als je de griepprik niet haalt. Als het kon zouden wij de griepprik morgen al verplichten, maar we realiseren ons ook dat zo’n omslag tijd nodig heeft.’

Bron: Verpleegkundigen en Verzorgenden Nederland (V&VN)

Door: redactie Nursing - Rhijja Jansen

• stuffie

Het is zelfs zo dat mensen die voor 1949 en voor 1979 geboren zijn, zich niet zo veel zorgen hoeven te maken over deze griep. Ik weet niet precies waar de scheidingslijn zit. maar dat ga ik wel even opzoeken.

Het H1N1 virus is al eens eerder in Nedeland geweest, dus die mensen hebben al een beetje antistoffen in hun lichaam zitten.

Ik zou me zeker niet gek laten maken. Massa histery heet dat.

Doe gewoon je ding.

Sterkte

groeten Stuffie

• Hewson

Ik ben een man **Lotje**, dus ik heb de sombrero wel nodig

(:P)

• ¥ Lotje ­­¥

jajaj ut kleine hoedje zeker -B)

http://13221.freegoodies.nl/?cc=1