Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Arme moeders in nederland

• Rick1968

Ik vindt het een mooi initiatief..

Ik zelf ben een alleenstaande vader, die het ook niet superbreed heeft, maar dit kwam pas na mijn scheiding..maar ik rooi het wel met mijn kleine jongen.

Maar ik ben wel van mening, dat er inderdaad situaties zijn waarin je je kunt afvragen of de personen in kwestie wel eerst hebben nagedacht voordat ze een nieuw leven op de wereld zetten…. ik zie weleens moeders en vaders, die klagen dat ze geen geld hebben om te kunnen eten etc, maar ondertussen wel geld hebben om te kunnen roken..vreemd..je moet in zo'n situatie je prioriteiten ietsjes anders stellen, en niet met de beruchte smoes komen: “maar dan heb ik helemaal niks meer voor mezelf…” eerst je kind, dan jij! Ik ben trouwens geen anti roker hoor, was maar een voorbeeld..

• D.A.

Vaders is ook goed, er komt een kledingbank. In Den Helder. We zoeken nog mensen, vrijwillig naturlijk ! Mail anders even; mensen.helpen.elkaar@live.nl Rick je hebt gelijk, maar zonder mensen word het niets. Eigen het kind gaat voor, en dat is normaal. Ik hoor het weer !

• Jacqueline

Uiteraard was mijn 1e reactie bedoeld voor de vaders/moeders die ondoordacht aan een kind beginnen. En niet bedoeld voor degenen die daarna door bv een scheiding, faillissement of werkloosheid een ongelooflijke stap achteruit hebben moeten doen! Die mensen ben ik altijd bereid een handje te helpen. Waarom? Omdat ik ook in zo'n na-de-scheiding-situatie heb gezeten. Dat begrijp ik dus. Maar de “ik-neem-ff-een-kind” ouders, daar heb ik een broertje dood aan.

• tante theemuts

ik zou het wel leuk vinden hoor om af en toe te komen helpen.ik word alleen nu omgeschoold door de gemeente en woensdag begin ik op een nieuwe stageplek du weet mijn rooster nog niet.wanneer en waar gaat het van start,en op welke dagen?ik kan niet dagelijks komen helpen maar weet ook niet of het dagelijks geopend is of 1 x pw.laat het me maar weten en als ik mijn rooster weet kan ik mischien iets doen.

• D.A.

Dat begrijp ik dus. Maar de “ik-neem-ff-een-kind” ouders, daar heb ik een broertje dood aan.

Ik ook niet, maar het gebeurt. Is niet goed, wie is de dupe ? Dus ik begrijp je goed. Er komen een kledingbank. In Den Helder. Stuur even een mail naar: yege80w@kpn.mail.nl Ieder handje is er een ! De contacten zijn er, maar het wachten is,……op. Beter is prive mail. Ik hoor het weer, groeten D.A.

• D.A.

Hallo, er zijn contacten. Met een kledingbank. E.T.C. Het wachten is,……….. Dus ook weten het nog precies. Hij komt,…… dat is zeker ! Het is vrijwillig, en dat betekend dat je moet niet maar mag. Als je tijd hebt,……….. Dus graag een mail naar yege80cw@kpnmail.nl En dan krijg je de info.Het plan is er, de rest volgt. Hoop niet te lang, maar het is zeker ! Dus ik hoor het graag, groeten D.A.

• mamsie30

hoe wil je dat gaan checken dan ….er is al een leuk winkeltje in nieuw den helder haal daar zelf ook kleertjes vandaan voor me 3 kindjes ze is goedkoper dan rataplan voor 80 euro cent heb je prachtige kleertjes,het is daar gezellig en je kan lekker rondneuzen

ikzelf heb vorige week het kindje van mijn vriendin aangekleed omdat ze niks heeft en wat ze aan had was echt verschrikkelijk alles te klein en in de laarzen zaten gaten we zijn goed geslaagd daar een zak vol voor nog geen 6 euro een goed idee van jullie om zo winkeltje te starten groetjes mama van 3 kindjes

• geen geld geen kind!

Wat overbodig zeg

Als je geen geld hebt voor wat dan ook hoe gaan deze ouders dan hun kind opvoeden ….

leuk hoor die spulletjes maar er is nog zoveel meer en daar moeten de ouders toch echt zelf voor zorgen

een signaal afgeven dat alles maar te krijg is maakt juist dat er kindertjes op de wereld gezet worden die misschien anders niet gekomen waren , sommige (jonge) ouders zullen er alles aan doen met een zielig verhaal aan te kloppen om er zelf beter van te worden , jullie zijn geen voedselbank waar je 100% doorgelicht wordt voor je erdoorheen komt

• D.A.

Goede vraag ! In Alkmaar was een begin. een kledingbank. maar de mensen zijn vrijwillig en het was te moeilijk. dus die stopte. Te veel poblemen, om te beginnen. Er is een vrouw, en die verzameld. Gratis kinderen kleren, en baby;s. In Den Helder. Er is een voedselbank, en ik wacht op email ( maar de mensen zijn vrijwillig, en ouder ). Er is een kledingbank, is landelijk. De dichtste is in Beverwijk. Ik heb een mail adres van de vrouw uit Den Helder. Maar nog geen tijd om te schrijven. Ook liever prive, dan een prikboord. Het is moeilijk om de doelgroep te bereiken. Schulden, geen vangnet. Bijstand tieners, etc. Lees je wel eens: man vermoord zijn kinderen, nadat zijn vrouw hem verliet. Problemen - circel - begin - eind. Tuurlijk, het is een goed plan. maar,…… stel; je hebt 1 euro. Kiezen tussen een brood, of een broek. Van 1 euro. wat zou je kiezen ? Een winkeltje kost geld. kan ook niet. Misschien een ruil - geef weg, idee. Er begin is er, en het loopt.Mischien weet je nog dingen, stuur een mail: yege80cw@kpnmail, of mensen.helpen.elkaar@live.nl

• D.A.

Klopt, kijk naar de laatste topic. Aan het einde. Het einde van het liedje was,………gratis baby kleren. Bij Markplaats. Dat is niet de bedoeling ! Er komt iets, maar het is moeilijk, de doelgroep te bereiken.