Wat vinden jullie er nou van dat een meid van 13 een wereldreis solo in een zeilboot wil gaan maken?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsTotaal debiel en onverantwoordelijk. Hoe goed ze ook opgevoed is, hoe slim ze ook is, kijk naar vd Velde, die had ook het eind in de bek, en dat is een volwassen man.
Vast ouders met geld die denken dat je dan álles kan kopen, incl. de wet (llerplichtwet).
Alleen de wereld over? Dan óók geen support bootje mee graag. Toedeloe.
kijk, dat een kind een wens heeft, hoe debiel ook, is te begrijpen…
Maar dat je als ouders zijnde er in meegaat, en dan met al je poen een mooi schip koopt, en dan roepen dat het zo'n slimme meid is, dat is pas debiel… een normale ouder zal zeggen: meid, het is een mooi streven, maar kom maar terug als je volwassen bent…
Maar, ja, als het zelfs bij de ouders naar de kop gestegen is..is het eind zoek.
Goed dat de raad voor de kinderbescherming naar de rechter gestapt is!!! Nu nog hopen dat de rechter het ouderlijk gezag opheft en een verstandige voogd aanwijst..
Goede opvoeding…… Gewoon je kind leren, dat als je iets wilt je hoe dan ook je zin krijgt.
Natuurlijk is het een stoere jongedame, die haar ‘'mannetje’' vast heel goed kan staan op een zeilboot.
Maar wat is er mis met eerst je school afmaken en dan als je 18 of ouder bent alsnog een wereldreis maken ?
Je komt op zo`n reis niet alleen hoge golven, windstiltes, ziektes en zeer tegen, maar wat dacht je van onbetrouwbaar volk op zee of in een haven ?
Die ouders zijn wat mij betreft tijdelijk ongeschikt……
als ik het nieuws mag geloven is ze wel alleen in een zeilboot maar heeft ze allemaal hai tec apperatuur aan boord waarmee ze naar huis kan belllen ze krijgt geregeld bezoek in de havens ze kan haar huiswerk faxen naar school. in dat opzicht is er goed overna gedacht.
maar ik kan me ook wel vinden in eerst je school afmaken en dan een zeiltocht doen. henk ten velde had alleen zijn boot en een radio voor noodsituaties dat is heel iets anders.
Kijk het is uiteraard wel een beetje bizar dat zo'n kind dit wil en het zal uiteindelijk ook wel lukken want ze heeft 3 nationaliteiten, dus als de Nederlandse rechter nee zegd, neemt ze haar Nieuw Zeelandse nationaliteit aan en gaat ze als nog.
Die boot waar ze mee gaat varen is een er eentje die je op vrijwel een meter nauwkeurig kan volgen, dus bij paniek is de hulp snel aanwezig.
Het media geweld zorgt in mijn ogen alleen maar dat wij “keurige ouders” dit hele plan als onverantwoord en meer vinden.
Laatst stond ik in een winkel en daar was een van deze “keurige ouders” bezig met staaltje opvoedkunde aan ik schat een kind van een jaar 12, 13 waar de honden geen brood van lusten, toen ik er wat van zei, liep ik bijna tegen klappen aan!
Hoeveel jongeren lopen er 7 dagen in de week s'avonds na 22.00 / 23.00 uur nog buiten? Volgende week is er weer kermis (lees bierfeest) in Den Oever, hoeveel kinderen zullen er weer half laveloos rond lopen?
Dus als zo'n meid van 13 jaar denk dat ze het kan, haar ouders denken dat ze het kan en ervoor zorgen dat bij paniek hulp snel ter plaatse is denk ik dat wij ons over die andere twee punten drukker zouden moeten maken!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?