Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

plasic verzamelzak

• chat

Vraag aan de prikkers.

Wat vinden jullie van de nieuwe actie over dat plastic verpakkingen ook gescheiden moeten worden bewaard? Deze worden dan 1 keer per maand opgehaald, er zijn behoorlijk veel verpakkingen waar o.a vlees, vleeswaren of vis in worden verkocht. Deze verpakkingen zullen na 1 maand naar mijn mening toch behoorlijk gaan stinken!!

Deze zakken zullen net zoals de grijze / groene bak eerder als mag aan de weg worden gezet!! Zo'n plasticzak is echter zo stuk met als gevolg nog meer zwerf vuil omdat honden, katten of nog erger ongedierte deze zakken zullen open krabben!!

Van 4 keer per maand (2 keer groen / 2 keer grijs) gaan wij 2 keer extra door de wijken 1 keer voor het papier en sinds kort 1 keer voor het plastic! Maar onder het kopje mileu kan je best een zwaar vervuilende diesel vrachtwagen, 2 keer extra (1 keer oud papier en 1 keer plastic) per maand laten rijden!! Tja er zal vast over zijn nagedacht :)o

• dirk

en wij maar scheel betalen aan belasting hefing…

weten jullie dat ze daar dik op verdienen met al dat gescheiden plastik of hout of wat dan ook…

daar hebben ze zeker er over nagedacht…X(

• Jacqueline

Zodra ze dan de huisvuilbelasting naar beneden toe bijstellen, ben ik best bereid mee te doen. Tot die tijd verdwijnt álles in de plastic verzamel bak. Laat de regering ook maar eens over de brug omen, niet alles hoeft van “het volk” af te komen.

Om het milieu denk ik op andere manieren:

* geen overbodig licht aan

* geen apparaten op standby laten staan

* kraan uit tijdens tandenpoetsen

* niets op straat gooien

• tientje

bij mijn moeder(oosten van het land) is plastic ophalen al 2 jaar gaat prima.

en niemand gooit het in de grijse bak oid want per leging betaal je 5 euro en per zak,(ondergrondseverzamelbak)

1,60,er was angst voor ilegale stortingen maar niets van dat alles.

reken maar dat dat hier ook gaat gebeuren veronteriningsheffing is daar stukken lager:de vervuiler betaald

• denots

geef eerst ons flatbewoners de gft-container terug en wie weet…

• Juut

Zijn we van de vuilniszakken op straat af : ligt de hele stoep weer vol met plastic afval zakken 8-)… met afvalbakjes van vlees er in, fijn voor de eksters en de meeuwen.

Is het geen optie om daar ook maar een container voor te ontwerpen?

• Peter

In Duitsland wordt al jaren afval gescheiden ingezameld.

Blikjes, glas, papier, plastic, melkpakken wordt apart gehouden.

Evenals in Zweden, daar doet iedereen het gewoon.

Het is even wennen, maar uiteindelijk moeten we het gaan merken (in de afvalbak, in onze portemonnaie).

Het nadeel vind ik wel dat de katten en meeuwen de zakken open trekken. Als dit veelvuldig voorkomt dan wordt het een zootje op straat, dan kan het net zo goed ik de grijze bak. Nog beter: een blauwe bak voor plastic.

Begin met een betere wereld en milieu, begin bij jezelf. Over een tijdje weet je niet beter, maar ik zal het wel fijn vinden als de afvalstoffenheffing dan wel omlaag gaat.

• Juut

Daar ben ik het helemaal mee eens, Peter, ik dacht ook al aan een aparte afbalbak ( kleiner formaat als de groene en grijze )