Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ongelukken

• keshia01

Beste mensen,

Het is weer raak links en recht worden er weer fietsers voor hun sokken gereden hoop verdriet en ellende

Doe de mensheid een lol en doe je verlichting aan op de fiets voor je eigen veiligheid en die van anderen

als je dan toch zelfmoord wil plegen doe het dan op een andere manier en niet zo de schade aan de auto kost bakken met geld

En ouders als de verlichting van de fiets van de kids het niet doet maak het dan even voor een paar euro heb je al losse verlichting

als ouder zijnde moet je het goede voorbeeld geven dus kijk het even na

anders krijg je achteraf HAD IK HET MAAR GEDAAN maar ja dan is het te laat

• Ray

Mensen klagen vaak over fietsers, en ook terecht als het gaat om onverlicht de weg op te gaan. Maar ook met licht aan ben je soms je leven niet zeker. Werd van de week op het fietspad bijna aangereden door een dame die de Beatrixstraat uit kwam. Ik kon haar nog net ontwijken.

En zelfs bij daglicht gebeuren die dingen

• Jacqueline

Als kind/tiener reed ik ook vaak zonder licht aan op de fiets. Mijn gedachte: ik zie hen toch ook, dan zien ze mij ook.

Tot mijn pa me een rondje meenam in het donker: een fietser zonder licht zie je dus écht nauwelijks of niet. Had ik mijn lesje wel geleerd.

Mijn kinderen hebben losse lampjes, al moet ik elke week nieuwe kopen omdat ze gejat of vergeten worden ergens: ik wil mijn kinderen niet kwijt.

De smoes: “dan trapt het zo zwaar” gaat tegenwoordig niet meer op ;)

• william

ja verstel mij wat de meeste fietsers rijden zonder licht ze moeten eigelijk veiligheids vestjes dragen,met reflexie strepen,ik ga altijd soms niet zonder de deur uit als ik op de fiets moet.

• richard

Ja okee allemaal mee eens dat je verlichting moet hebben op je fiets,maar laten we de automobilisten nou ook niet vergeten die

rijden soms ook echt als pure gekken met die gladheid enz,en meer stoplichten zou ook wel prettig zijn i.p.v. die leuke rotonde,s

want die werken ook zo prettig vooral in het centrum als de een wel stopt rijd de ander je van je fiets af als het moet……..

• Patrick

Ja richard, en daar gaat het dus fout. De automobilist hoort NIET te stoppen op de rotonde voor fietsers. Natuurlijk is het een vriendelijk gebaar, alleen levert het gevaarlijke situaties op.

Dus niet stoppen voor fietsers op plaatsen waar het niet hoort!