de opstelplek van de grijze en groene containers is tegen de gevel van de Nidu Ul Islam, is dit altijd zo geweest, volgens de HVC niet…..weet iemand iets? de nwe plek is op de hoek bij de ingang van de straat.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsJohan,
Diverse bewoners uit de Lekstraat hebben mij te kennen gegeven dat de opstelplek vanaf de invoering van de groene/grijze bak daar altijd is geweest.Dit was ook al zo, toen het gebouw in gebruik was door het groene kruis en naderhand door het consultatieburo.
Maar Dhr .Rietveld van HVC, vind het niet gewenst dat er vuilcontainers tegen de gevel van een moskee ( Gebedsruimte) worden geplaats. Zoals jij misschien weet hebben de bezoekers van de moskee ( Gebedsruimte) al eerder de vuilcontainers verplaats naar de nieuwe opstelplek, zonder dat wij in kennis waren gesteld door HVC. Mijn voorstel om de opstelplaats te maken naast de blinde muur naast de moskee( Gebedsruimte) vond helaas geen gehoor. Dhr. Rietveld gaat wel aan het feit voorbij, dat er in de straat bewoners zijn die al op aardig op leeftijd zijn, en niet meer in staat zijn om 40 meter verder te lopen met hun vuilcontainer. Ook de nieuwe opstelplek is geen optie, langs deze kant van de weg staan vaak langere tijd auto,s geparkeerd, wat het legen van de containers ook bemoeilijkt, en als de wind een beetje ongunstig staat, waaien de lege bakken makkelijk op deze druk bereden weg, met alle gevolgen van dien. De vuilnisauto moet toch door onze straat, dus wat is het probleem??
Nou het probleem is begonnen toen deze mensen hier in de straat een gebedsruimte begonnen. Ook wij als bewoners ondervinden overlast bij diverse activiteiten zoals ramadan / suikerfeest/ geboorte/ offer/ nieuwjaar en weet ik wat voor feesten. Voor de bewoners is dan geen enkele plek te vinden om de auto te parkeren. Dat geldt ook voor de doorgang naast de gebedsruimte, waar toch duidelijk aan weerszijden een gele streep staat. Maar de auto parkeren op het vernieuwde marsdiepplein of op de plek waar voorheen een autogarage zat , is er niet bij. Wat mij bijzonder stoort, is dat er door HVC en Nidu Ul Islam geen overleg is geweest met de bewoners van deze straat om samen naar een oplossing te zoeken.
Johan, helaas heb ik geen pasklare oplossing, maar anders kunnen wij het vuil ook bij Dhr. Rietveld van HVC in zijn tuin dumpen, als wij dan toch verder moeten lopen met onze bakken ???
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?