Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Roken in de horeca

• Tanja

Ik heb het idee dat de horeca in den helder de rookregels aardig aan hun laars lappen. Weet iemand waar ik lekker kan uitgaan zonder die stinkrook van een ander hoef in te ademen?

Ook hoop ik dat de regels omtrent het roken weer streger worden dit jaar. Zie ook http://www.horecatrend.nl/?p=9564 http://www.stivoro.nl/Voor_volwassenen/Meeroken/De_horeca/index.aspx http://www.hiermaghetwel.nl/

• vorwald

Je hebt helemaal gelijk…en dan die smoesjes: zonder roken is het niet gezellig..tuurlijk, alof je moet roeken om het gezellig te hebben. Ik hoop dat ze inderdaad strenger gaan optreden en hogere boetes gaan uitdelen, want er is nu eenmaal een wet, of je het er nu mee eens bent of niet, en daar moeten wij ons allemaal aan houden. je gaat toch ook niet door rood rijden omdat jij vindt dat dat een onzin wet is?

• Roekkie

Dat is toch begrijpelijk dat ze het aan hun laars lappen ! Wat zou je zelf doen als ze je broodwinning voor 75% benadelen ?

Zolang roken voor de regering nog erg lucratief is en voor de middenstand een grote vorm van inkomsten, zullen de niet-rokers het gewoon moeten accepteren dat er gerookt wordt.

De sigaretten en shag zijn weer duurder geworden, alleen gaat nu ook de verkopende partij er meer aan verdienen, dus ze worden er allemaal beter van.

En ach; een roker is geen onruststoker ;)

En tot slot; wat heb jij de laatste tijd ingeademd ? Laat mij maar de rook van een ander inademen dan de troep uit Moerdijk. Gelukkig merken we daar de uitwerking pas van als we jaren verder zijn.

• patrick

ik geef ze groot gelijk dat ze die achterlijke regel aan hun laars lappen…scheelt ze mega veel inkomsten.en t kan heel simpel wezen,plak een sticker op deur met hier word wel of niet gerookt en dan is t aan de klant of ze daar naar binnen gaan ja of nee.je hoeft niet in een tent te staan waar gerookt word dat is geheel aan je zelf dus al da gepiep over wel of niet roken in de horeca..oke restaurants das helemaal goed maar cafe's en discotheken gewoon lekker blijven roken..toedels..

• joland

maar waar t om gaat vergeten jullie ff :D

de vijverhut Tanja…

• Tanja

Patrick, waarom is het wel goed dat er in restaurants niet gerookt mag worden en in cafe's en dico's wel?

• David

Roekkie? roekoe koe roekoekoe roekoe koe roekoe koe ben jij met een vlotje van de rijn komen zakken ofzo? onder welke steen kom jij in vredesnaam vandaan?

En dan vooral om deze 2 zinnen: Laat mij maar de rook van een ander inademen dan de troep uit Moerdijk.

En deze slaat echt alles: Gelukkig merken we daar de uitwerking pas van als we jaren verder zijn. Dat geldt zeker niet voor roken? Nee na het roken van 1 peuk val je meteen dood neer, en maar goed ook want anders zouden er heel veel mensen gaan roken…

• Jacqueline

Of een ander rookt moet ie zelf weten, tis mijn lijf niet.

Ik vraag me alleen af of ze niet in de gaten hebben, hoe erg hun haar stinkt, en hun kleding. Zou ook niet met een roker willen zoenen (td) Vond het nml. geen succes, bah. En de discussie orgaandonatie ga ik maar niet aan ;)

Ik moet eerlijk zeggen: ik vind een rokerige kroeg wel wat hebben. Het ziet er gezellig uit. En dat zeg ik als niet-roker. Na het stappen onder de douche en de kleding meteen in de wasmachine, dan heb je die stank niet in huis. Voor mij probleem opgelost.

In een restaurant vind ik het wél heel fijn, dat er niet gerookt mag worden. Zit je lekker te eten, steekt er één naast je een peuk op. Dag smaak, dag geur (en geur is belangrijk voor je smaak).

Natuurlijk snap ik de kleine kroegeigenaren best. De regering verzint iets, en zij zijn financieel de dupe.

Voor Tanja: The Dubliner in Enkhuizen, fantástische tent ;)

• dta

het is wetgeving……..dus fikse prent geven, bij een 2e overtreding dicht die tent……..je mag ook niet door rood rijden….doe je het wel en ze snappen je……dikke prent!

• dirk

Elke zaterdag loopt er politie door de stad, maar die hebben het drukker met de macho uithangen en jonge meisjes versieren… daar hoef je ook niet veel van te verwachten ja alleen als er een ruzietje is dan gaan ze haantjesgedrag vertonen en met zijn alle erbovenop duiken