Ik kan heel verhelderend zijn waarom bijna iedere kroeg in de binnenstad roken toestaat….
De ander doet het namelijk ook. Dit houd in dat als jij als enige niet zou meegaan met het antirookbeleid, je jezelf in de vingers snijdt. Je klanten gaan namelijk als er bij jou in de kroeg niet gerookt mag worden niet bij jou zitten, maar bij de buurman. Zo simpel werkt het.
De regering werkt hier aan mee hoor! Kleine cafés zonder personeel mogen namelijk wel rokers toelaten. Jij met een grondoppervlak boven een x aantal m2 mag het niet. Als deze 2 cafe's naast elkaar zouden zitten, weet ik wel waar ik heen ga.
De oplossing is geheel simpel. In geen enkele horeca gelegenheid het roken toestaan. Of overal het roken toestaan. En dan, zoals al eerder gemeld werd, stikker op de deur roken / niet roken
Ik denk dat er weinig niet rook cafés zullen zijn. Het is namelijk gewoon zo op plekken waar rokers zijn, de meeste mensen zijn. En dat zijn niet alleen rokers!
ps. Ik ben er wel helemaal voor om het roken in restaurants niet te dulden. Ik ben zelf ook een rokertje, maar roken tijdens het eten, dat vindt ik niets!
Patrick