Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vijf tandartspraktijken dicht

• Accres

DEN HAAG - Vijf tandartspraktijken in Noord-Holland moeten hun praktijk sluiten.

Daartoe heeft de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) het bevel gegeven, zo liet de organisatie woensdag weten.

Met onmiddellijke ingang mogen er geen patiënten meer behandeld worden.

De inspectie spreekt van grote tekortkomingen die ernstig gevaar opleveren voor de patiëntveiligheid. Zo werd in geen van de praktijken in de ruimte voor reiniging, desinfectie en sterilisatie van instrumenten een goede scheiding gemaakt tussen vuil en schoon.

Hetzelfde pand

Het gaat om vestigingen van Accres Tandartspraktijken in Purmerend, Den Helder en Medemblik, tandartsenpraktijk De Purmer A.W. van Veen, eveneens in hetzelfde pand waar ook Accres in Purmerend praktijk voert, en om Accres P.T.J. Bakker in Medemblik.

Volgens IGZ was er ook geen enkele waarborg dat het reinigen, desinfecteren en steriliseren succesvol gebeurde. Ook de richtlijnen voor het wassen van de handen konden niet goed gevolgd worden. De kranen hadden geen handsfree bediening. Verder was er onvoldoende aandacht voor persoonlijke hygiëne en beschermingsmiddelen, zoals het dragen van stevige huishoudhandschoenen bij het reinigen van instrumenten.

Inspectiebezoeken

De inspectie controleerde onaangekondigd, aanleiding daarvoor waren bevindingen uit eerdere inspectiebezoeken. Toen bleken de Accres tandartspraktijken niet te voldoen aan de voorwaarden voor het leveren van verantwoorde zorg. Ondanks toezeggingen zijn de noodzakelijke verbeteringen echter niet of niet voldoende gerealiseerd.

Accres heeft nog twee andere tandartspraktijken, in Anna Paulowna en in Hippolytushoef. Om organisatorische redenen heeft Accres deze twee praktijken zelf gesloten. Met Accres is afgesproken dat de inspectie daar zal controleren of er verantwoorde zorg geleverd kan worden voordat deze twee vestigingen weer opengaan.

Bron: nu.nl

• Dewi

Ik las ergens op internet dat ze zeven dagen de tijd krijgen om de zaak weer op orde te krijgen, belachelijk! Immers ze zijn in het verleden al gewaarschuwd. lees: “De inspectie controleerde onaangekondigd, aanleiding daarvoor waren bevindingen uit eerdere inspectiebezoeken. Toen bleken de Accres tandartspraktijken niet te voldoen aan de voorwaarden voor het leveren van verantwoorde zorg. Ondanks toezeggingen zijn de noodzakelijke verbeteringen echter niet of niet voldoende gerealiseerd”.

Tandartspraktijken die ondanks eerdere waarschuwingen zoals hierboven te lezen valt, verdienen het niet om nog ooit hun praktijk uit te mogen voeren. Geld geld geld, snel verdienen over de rug van de patiënt daar draait het om bij Accres.

Ik kan er over mee praten. Men probeerde bij een kroon aan te smeren, terwijl de tandarts die ik nu heb mij vertelde dat dit helemaal niet nodig is. Ik gun ze geen doorstart en hoop dat alle patiënten massaal opstappen bij deze beunhazen!

Zo vrij je altijd veilig met condoom, en dan zal je zien dat je gvd besmet bent geraakt bij je hyper commerciele tandarts die alleen oog hebben voor snel rijk worden en de veiligheid van de patiënt aan hun laars lappen.

• misterie

Helemaal mee eens voor altijd sluiten die tent .Ze sturen je rekeningen voor dingen die niet eens gedaan zijn .Een oplichters bende is het daar .

• jaap

mijn hele gebit is door hun veracht tanden die afgebroken zijn doen ze niks aan en al aantal keren ontstekingen gehad bij hun maar wel moeten betalen als je terug komt dat het zo zeer doet wat hun fout is nooid meer open die tent:X

• misterie

bij mijn man hebben zo zitten drukken tegen een goede tand dat die los kwam te zitten . En daar deden ze niets aan .nu een jar later ging hij heklemaal scheef staan ,wij hebben sinds een tijdje al een andere tandarts en die heeft hem nu getrokken en een frame gemaakt , Met dank aan acres

• Bep

Wij hebben accres al vanaf het begin en het gaat altijd goed,geen spook rekeningen en als er problemen zijn hoef je maar te bellen en je kan komen.

Super lief voor kinderen dus ik heb niets te klagen.

Hoe vaak lees je dat mensen in het ziekenhuis liggen en een ziekenhuisbacterie krijgen,deze dingen gebeuren en vandaar dat we blij moeten zijn met de gezondheids inspectie,en ja die vinden wel eens wat.

Maarja nu wordt het gesloten en dan gaan de mensen klagen,dat moet je doen op het moment dat je klachten hebt.

Accres ik hoop dat jullie snel weer open kunnen.

• josje

natuurlijk heb je voor en tegenstanders, maar het is wel goed dat het bekend gemaak word,

als burger kan je klagen bij de desbetreffende persoon,maar als je weg bent zijn ze je vergeten

.het is zo wie zo treurig dat het gebeurd en helemaal geen week de tijd gewoon zorgen dat het goed is

en lap je dat aan je laars ? dan gewoon dicht!!!!

als je wil betalen met een smerig briefje zegt de tandarts ook niet laat maar zitten

• truus

hallo bep

ik wil niet veel zeggen maar een bacterie oplopen is helemaal geen pretje, ze moeten gewoon simpelweg de hygiene in acht nemen en ja dat je vlug terecht kunt zet me nu wel aan het denken( weinig patienten/of slimme)maar het gebeurd ook bij een andere tandarts in den helder daar is de inspectie nog niet geweest denk ik

• jan c

nou ben ik nogal een zwartkijker , en schop graag tegen dingen aan , maar ik moet toch zeggen dat ik hierover met mijn oren stond te klapperen , ben een aantal jaren klant daar , met mijn gezin , en ik moet zeggen dat ik niks negatiefs kan melden over dit bedrijf , prima service en goeie tandartsen

ben ook verbaast dat dit zo kan gebeuren daar, hoop dat ze snel de zaken weer op de rit hebben , een andere tandarts zoeken zal niet makkelijk zijn

• rotte kies

Ik ben er 1x geweest omdat mijn eigen tandarts op vakantie was. voor dat ik het wist liep de daardoende tandarts te boren zonder verdoving en een pijn extra dat die veroorzaakte! Maar wel een verdoving in rekening brengen. Ik had ook gezegd dat ik er nooit meer zou komen, wat een beul. Mijn eigen tandarts heeft zijn ‘werk’ ook weer over mogen doen.

Maar het is eer zeer kwalijke zaak dat deze praktijk, niet schoon werkt, de patienten kunnen ziek worden van elkaar door deze onkundige tandartsen, van mij mag die praktijk ook dicht blijven en de tandartsen die daar werken verder gaan als glazenwasser of zo.

Voor de mensen die pro deze praktijk zijn, ik wens jullie heel veen sterkte en plezier daar als ze ooit weer open gaan.