Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

DEN HELDER is genomineerd voor hengelsporthoofdstad 2011

• Dewi

Joh laz… Ga toch weg met je hoofdstad en grote prijzen! Zal ik jou een met een grote vleeshaak in je bek uit het zwembad rukken en je dan effe wegen, je lengte meten, met je op de foto, en je vervolgens terugflikkeren in het bad? Nee he? vind je niet leuk he?

Welnu ik spreek nu even voor de vissen die niet praten kunnen, maar als ze konden praten was dit hun reactie geweest.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTqtk1g9TaNP0pZ1QfgTS7at8UYH3QNf_hoSIw4yT7dz2Ur7ruwqQ&t=1

Spaar mij alstublieft, doe mij geen pijn..

• freek

Beste Dewi,

Je bent vast een vegetarier, maak je niet zo druk. Het is toch een fantastische promotie voor Den Helder en omgeving. Dat dit nu gepaard gaat met de vissport is toch prachtig. Je spreekt nu namens de vissen, maar die hebben heel weinig hersenen. Goede zaak, goede promotie en het kost niets.

• dewi

Oh, dus omdat een vis weinig hersenen heeft geeft jou dat het recht om voor je PLEZIER zo n dier te pijnigen? Sommige mensen hebben ook weinig hersenen, gaan we die dan ook voor de lol pijnigen? En wat dat vissen betreft, bij hoeveel vissen worden niet hun bek stukgetrokken omdat men de haak er niet goed uitkrijgt? want stel je voor dat je je haakje stuk moet knippen om hem er uit te krijgen, nee hoor gewoon flink rukken en je hebt je haak weer.. Vis met kapotte bek weer in het water en die zal een langzame pijnlijke dood sterven omdat ie niet meer kan eten! De meeste mannen gaan vissen omdat dat iets is dat in hun oerinstinct zit. “het willen jagen” hoeveel hersens heb je dan nodig om dat oerinstinct te onderdrukken en te begrijpen dat je gewoon een dier aan het mishandelen bent? Als je dan toch zo graag je oerdriften wil uitten, ga dan lekker bij de harde kern van ajax of feyenoord en ram elkaar lekker de hersens in. Heb je toch plezier, en kun je je helemaal laten sturen door je oerdriften…

• freek

Ik weet niet op welk onbewoond eiland je leeft, maar ik denk dat je helemaal niets meer eet. je kunt je wel overal druk over maken en zielig over doen. honderdduizende mannen, VROUWEN en kinderen beleven een fantastische tijd aan de waterkant. Ga eens kijken bij een grote viswedstrijd en je zult zien dat wanneer er goed met vissen wordt omgegaan er geen doden vallen en de vissen allemaal wegzwemmen. als het waar is wat jij zegt, leeft er geen vis meer na een visseizoen. Dit is dus niet waar. wat mij betreft wordt Den Helder de HENGELSPORTHOOFDSTAD VAN HET JAAR.

• Jacqueline

Freek, Dewi is een selectief leester. Het stukje over de kippenslacht doet haar waarschijnlijk helemaal niets, want dáár hoor je haar niet over. vast gisteren heerlijk in een boutje gehapt.

• dewi

Ik zit nog niet zo lang op dit prikbord en heb niks over kippen gelezen, jowiri, als ik jou berichten allemaal lees zie ik dat je nogal graag de modelburger probeert uit te hangen met je zgn morele normen en waarden. Veel reacties op topics waarbij de inhoud van zo n topic jou eigenlijk niet zoveel kan schelen, maar je reageert er maar wat graag op zodat we allemaal kunnen zien hoe goed jij wel niet bent. en idd ik ben vegetarisch, maar daar gaat het in deze topic niet over, het gaat over vissen vangen, schoenmaker blijf bij je leest, en open anders een nieuw topic over kippen.

• Jacqueline

Doos, het staat een paar reacties boven deze, en aangezien je nogal fel ben in deze, kan ik niet geloven dat je het niet hebt gelezen. Of je bent kippig.

Verder kan jij niet beoordelen of iets mij wel of niet kan schelen, maar dat zal jouw gebrek aan inzicht zijn. Ik een modelburger? Lees dan álle reacties van mij, je bent al goed bezig en hebt blijkbaar tijd genoeg: (zie Gepost door: Dewi () Datum: 28 februari 2011 20:41)

Verdere discussie ga ik met jou niet voeren, toedeloe.

• rosa

super heb gestemt ……ik mag zelf ook graag vissen in DH en kan niet wachten op de mooie lente en zomeravondjes, en heb respect voor onze visjes hoor…;-)

• dewi

Ik heb genoeg reactes van jou gelezen, en dat zegt genoeg. Ik heb mijn standpnt gemaakt van betreft het vissen en daarmee basta. En doos, dat zeg je maar tegen je oude moeder.

• Gerrit

Wat ben je toch ook een zielig persoon, Dewi. Je suggereert dat vissen pijn voelen maar wetenschappelijk is dat nog nooit bewezen, op een enkel gemanipuleerd onderzoekje na. Als vissen pijn voelen moeten ze in de winter zeker duizend doden sterven met temperaturen soms bij of onder het vriespunt. Verder mogen we van jou elkaar de hersens inslaan zolang we maar niet vissen. Zolang het maar gaat zoals jij dat wilt dan is het goed. Zo werkt het niet, nu niet en nooit niet.