Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

verkeersles!!

• truus

wat ik mij afvraag is of mensen de verkeersborden niet kennen of dat men schijt heeft daaraan?

we zijn heel blij met het realiseren van het centrumplan in de marsdiepstraat,maar het gaat echt nog een keer fout door de bestuurders van auto's.

je mag de marsdiepstraat vanaf falga kant inrijden,maar niet vanaf de andere kant! en ik zit nou eens even te kijken naar buiten(ik woon in marsdiepstraat) en men rijd gewoon met hoge snelheid de verkeerde kant de straat in. dus ik vraag me af of men schijt heeft aan het bord of men niet weet wat het bord betekend? ik hoop dat de gemeente of politie hier binnenkort toezicht op gaat houden, want als je daar gezellig met je kleine kindje loopt en alleen naar links kijkt of er auto's aankomen dan kan het zijn dat je een keer gepakt word door zo'n mobilist die verrekt om om te rijden!

• san

Als je met oversteken alleen naar links kijkt, mag je ook weleens de verkeersregels opnieuw leren.

Kijk links, kijk rechts en nog een keer links…

Je kijkt niet eerst of het eenrichtingverkeer is om vervolgens alleen maar één kant op uit te kijken.

De verkeerssituatie is vrij nieuw daar, denk dat veel mensen niet opletten wat er veranderd is.

• annaloes

Idd wel links en rechts kijken, want fietsers mogen gewoon van 2 kanten inrijden.

• annaloes

Bovendien mag je vanaf de andere kant er gewoon vanaf 2 kanten in en uit rijden, is namelijk aangeduid als een woon/winkel erf!

• ruud2801

Ik ben het eens met truus de auto,s rijden als gekken gewoon en inderdaad de marsdiepstraat mag dan vernieuwd zijn het is er niet beter op geworden helaas sommigen auto mobilisten hebben het rijbewijs denk ik bij een pakkie boter gehad,wees blij dat je niet in een grote stad hoeft te rijden dan word je genadeloos afgestraft op de rijstijl.

• Jacqueline

Ruud, in een woonwijk moeten auto's en andere gemotoriseerde voertuigen gewoon niet te hard rijden. Maar feit blijft dat Truus dus ook naar links moet kijken ivm. fietsers ed.

Over de grote stad gesproken, daar spreek ik je tegen. Enkele weken geleden moest ik naar de Keizersgracht in Amsterdam. Ik had na 10 minuten door dat strepen op de weg er vooral zijn om overheen te rijden, rechts inhalen is eerder regel dan uitzondering, en voorrang geven aan rechts daar hebben ze nog nooit van gehoord. Ga ik dan met mijn nette gedrag….

Dus de knop om en “een auto is maar blik” en heb ik me aangepast aan het rijgedrag in deze “grote stad” zoals je dat noemt. En idd. dat rijd een stuk beter. Blik op oneindig en drammen maar. Ik was er zo.

• karel

vanaf de inrit bij het marsdieppleintje staat een bord dat je van die kant niet mag inrijden, niet dat iemand zich daar aan houdt maar dat is punt twee, en dat er te hard wordt gereden is ook een ding dat zeker is. en dan hebben we het nog niet gehad over het parkeren bij de deka en de albert heijn, volgens mij snappen de meeste mensen niet wat parkeervakken zijn want de meeste mensen staan dus buiten de vakken geparkeerd terwijl er een enorme ruimte onder het nieuwe pand zit. Ze mogen van mij wel een paar keer politiecontrole uitvoeren.

• truus

als ik eerlijk ben hadden ze het van mij tussen ‘oude’appie en marsdieppleintje dicht moeten gooien voor auto's en overig verkeer. gewoon een loopboulevard, wat ik ook had verwacht in eerste instantie. geen parkeren voor de deur daar, want er zitten 200 plaatsen onder de winkels,genoeg lijkt mij. alleen moet je zorgen dat hulpdiensten wel erbij kunnen. dat was de beste oplossing geweest, ook geen gezeur met mensen die slecht kunnen zien en associaal rijden.

• nikkie33

nou sorry hoor maar dat bord slaat nergens op het gaat om een stukje van hmm 40 meter??

en dan mag je daar ineens niet meer heen?

ik heb er sch..t aan ik zou helemaal om moeten rijden om op de zandkreek te kunnen komen, en ach het bord is(of was) weer weg gehaald.

en over verkeers regels gesproken ik wou dat voetgangers een s niet als bild vee over staken , en dat fietsers hun i-pot of ander muziek geneuzel afzette en hun hand uit staken als afslaan of even achter om kijken voor ze over steken

maar ook in de auto hebben ze overal lak aan, geen richting aangeven is zo irritant of ze doen het op het aller laatst zucht…….

ach ja als iedereen zich eens wat meer bezig ging houden met het verkeer ipv andere dingen om zich heen, werd het al met al wel veiliger op de weg

• truus

ja als iedereen zo gaat denken en borden negeerd, dan begrijp ik niet waarom we borden hebben in nederland? wat is de moeite om eventueel amerstraat te nemen? of jan verfailleweg? door dit soort instellingen gebeuren er dus ongelukken die niet hoeven omdat men het gewoonweg negeert voor een paar meters minder! daarom zeg ik; had het gedeelte voor nieuwe winkelcentrum dicht gegooid, had je ook geen gezeik of je er wel of niet in mag rijden. maar dat zie ik niet gebeuren en tot die tijd hoop ik dat ze mensen zoals nikkie33 hard aanpakken met een mooie krabbel van de politie. en het bord hangt er nog steeds hoor nikkie33 even goed om je heen kijken!