Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gevonden: opoefiets

• Jacqueline

Moontjuh, dat heb ik dus met de vorige fiets gedaan. Vroeg de desbetreffende agent aan de telefoon om het framenummer, tja dat zat er niet op.

“Dan kunnen we er niets mee mevrouw.” Dus misschien snap je dat ik het dan nu maar achterwege laat?

Weet je wat? De fiets is opgehaald. Net een minuut geleden. Iedereen blij ;)

• Leeghoofd

Een leeg hoofd niet te vullen ?

Was een vol hoofd maar te legen ………

Enne idd een fiets in je schuur zetten een strafbaar feit …

• wenn

Nou heb zelf ook wel eens een fiets gevonden

En bij de politie gemeld.. Echter mocht ik de fiets

gewoon in de schuur houden. En na een jaar mocht ik hem

gebruiken :).

• moontjuh

das gewoon bullshit, mocht hem een jaar in mijn schuur houden.

das je eigen invulling van de wetgeving en kan me niet voorstellen dat een agent dit tegen jouw zo heeft gezegt.

misschien heb je het gewoon verkeerd begrepen.

hier in den helder slaat rattaplan de fietsen een jaar op waarna verkoop mag plaatsvinden.

• jolanda

whahah verkoop bij rataplan, dat mag wel n n jaar? opslaan bij rataplan, ook zo mooi, hoe weet je dan waar je fiets staat.. dus een fiets “bewaren” voor n jaar mag niet, maar rataplan mag de winst weer opstrijken??

geweldige wetgeving…:D

nee een berichtje hier op de prik, das toch veel beter, wie gaat nou bij rataplan snuffeln of na een jaar zijn fiets terugkopen :(

• wenn

@ moontjuh

Maakt mij niet uit of je het geloofd of niet. Het is toch echt zo.

ik had ook idd de keus om hem op te laten halen en dan

ging hij naar rataplan. maar hij mocht ook thuis staan.

Moest hem wel een jaar laten staan. daarna werd hij eigendom.

Dat is dus hetzelfde als je hem bij de rataplan stalt.

Na een jaar is het hun eigendom;).

• moontjuh

dat is dus niet hetzelfde aangezien jij er met je reet op kan gaan rijden, let wel op andermans fiets.

plus er is geen openbaarheid om de fiets ooit weer te claimen.

ga dusga toch fietsen op je(niet) zelfgeclaimde fiets.

(mompelt iets als jammer dat er altijd weer lulverhalen hier komen)

• misterie

de fiets staat toch geregistreerd bij de politie als gevonden . Wij hadden een paar jaar gelden ook een fiets gevonden op straat .Ik heb het ook doorgegeven aan de politie en ook overal oproepjes gedaan om de eigenaar te vinden . Na een jaar mocht ik er mee doen wat ik wou .Ik heb hem op flessenpost gezet om hem gratis op te halen .zo dat er weer een ander kind blij was met een fiets .

• moontjuh

zoals je al zegt een aantal jaar geleden, inmiddels werkt het niet meer zo.

maar goed nu komen de schapen achter het eerste schaap aan ik zeg niet dat er agenten zijn die een uitzondering op de regel toepassen ik zeg alleen wat de huidige regel is!

o en je hebt hem aangemeld bij politie, dat had mevr niet die bood hem gewoon aan als gevonden fiets

maar goed ik ben hier eigenlijk wel over uitgefietst:D

• Harry

Het maakt weinig uit of het een fiets betreft de wet spreekt namelijk over een voorwerp en een dagwaarde

Bewaren in eigen beheer

De vinder mag het voorwerp bewaren als de dagwaarde lager is als 450 euro tot dat de eigenaar bekend is.

Uiteraard heeft hij/zij de verplichting dat het voorwerp in goede staat blijft.

Het is verstandig een bewijs te vragen van de aangifte voorzien van een datum.

Als zich na een jaar niemand heeft gemeld heeft U daarmee het bewijs in handen dat U de wettelijke eigenaar bent geworden.