Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Politie lapt regels aan laars

  • Heldernaar

    Vanmiddag gespot op de texelstroomlaan, komende vanaf de brakkeveldweg richting rotonde texelstroomlaan/waddenzeestraat. 80km per uur waar 50 is toegestaan. wij zijn de politiewagen maar heel even gevolgt en ivm de snelheid bij de rotonde weer normaal gaan rijden. de politiewagen was niet onderweg naar een ongeluk oid, maar gewoon naar het buro. Dit moet je als burgen eens flikken. tijdstip was 14:52 uur. als je op de foto klik, komt ie groot in scherm.

    http://img861.imageshack.us/i/politielaptregelsaanlaa.jpg/

  • harry

    De kans is groot dat deze politieagent(e) verschoven werktijden had, en daar er geen geld is voor overuren tijdig weer op het bureau moest wezen om huiswaarts te keren.:)o

    Datum 20 mei 2010

    Nummer UT2010/2162

    Onderwerp :Vrijstelling van bepalingen van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens ten behoeve van de Regionale Politiekorpsen

    DE MINISTER VAN VERKEER EN WATERSTAAT

    overwegende,

    dat de politie een openbare dienst is als bedoeld in artikel 147 van de Wegenverkeerswet 1994;

    dat de politie tot taak heeft in ondergeschiktheid aan het bevoegde gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen, die deze behoeven;

    dat, voor zover zij op grond van artikel 91 van het RVV 1990 niet reeds van de bepalingen van het RVV 1990 mogen afwijken, het voor een goede uitvoering van deze taken gewenst is, dat aan de politie vrijstelling wordt verleend van de bepalingen van het RVV 1990;

    Gelet op artikel 147 van de Wegenverkeerswet 1994;

    BESLUIT:

    I

    in te trekken de beschikking van 31 maart 1994, nummer RVR 172392;

    II

    aan de regio’s (regionale politiekorpsen) ten behoeve van de bij hen in dienst zijnde ambtenaren van politie als bedoeld in artikel 3, eerste lid, van de Politiewet 1993 en aan de Minister van Justitie ten behoeve van de bij het Korps landelijke politiediensten werkzaam zijnde ambtenaren van politie, als bedoeld in artikel 3, eerste lid, van de Politiewet 1993 alsmede ten behoeve van de bijzondere ambtenaren van politie als bedoeld in artikel 3, tweede lid, van de Politiewet 1993, vrijstelling te verlenen van de bepalingen van het RVV 1990.

    III

    bij gebruikmaking van aan deze vrijstelling ontleende bevoegdheden dient de veiligheid van het verkeer zoveel mogelijk te worden gewaarborgd en dienen de in de brancherichtlijn verkeer politie opgenomen voorschriften te worden nageleefd.

    IV

    bevoegdheden, ontleend aan deze vrijstelling, mogen slechts worden uitgeoefend voor zover dit voor de uitvoering van de opgedragen taak noodzakelijk is.

    DE MINISTER VAN VERKEER EN WATERSTAAT,

    Namens deze,

    DE HOOFDINGENIEUR-DIRECTEUR,

    Namens deze,

    De Directeur van het Verkeerscentrum Nederland,

    Drs J.C. van Hees

  • david

    Kan nog mooier, ben twee weken terug naar huis snachts ingehaald door een politie wagen zonder zwaailichten aan.

    Ik reed netjes 80 en ze gingen met ongeveer 140 over een doorgetrokken sneden ze me af, kon ze niet bijhouden!

    Rij ik netjes 80 om niet geflitst te worden >:D<

  • Frank

    Harry schreef: De kans is groot dat deze politieagent(e) verschoven werktijden had, en daar er geen geld is voor overuren tijdig weer op het bureau moest wezen om huiswaarts te keren.

    Ja Harry, zo lust ik er nog wel een paar.

    Ik begrijp hieruit dat er dus een kans was dat de agent(e) dus nog even snel voor 1500 uur op het buro wilde zijn, omdat de dienst er dan op zit en de minuten dat agent(e) langer aanwezig is niet worden uitbetaald?

    En dit geeft hem/haar dan het recht om met 80 kilometer per uur over de texelstroomlaan te scheuren, vlak langs fietsers die daar reden, omdat dat het mag? Omdat Directeur van het Verkeerscentrum Nederland,

    Drs J.C. van Hees in een brief schrijft dat het geoorloofd is? En hoe zit dat dan met de eigen verantwoordelijkheid van de agent in kwestie? Zonder geluidsignalen en blauw blauw is het levensgevaarlijk om zo te rijden omdat mensen daar niet op berekend zijn, dit zal elke agent toch moeten weten. Ik kijk er trouwens niet van op hoor. Dit is een beetje hoe de hele maatschappij in elkaar zit.

  • harry

    Euhmmmm Frank…….

    Mijn betoog was een ietsie pietsie cynisch bedoeld :P

  • dta

    Het zijn net mensen………(tu)