Welk tourisme je ziet alleen maar duitsers hier en terrasjes waar alles is op een plek gevestigd(willemsoord),de terrasjes die er zijn gewoon in het centrum die weten niet hoe snel ze dicht moeten gaan als de winkels ook dicht gaan,en inderdaad een hoop leegstaan van panden,kom eens met wat orgineels open eens winkels die echt iets betekenen niet zoals op de keizerstraat dat 1 eigenaar meerdere winkels heeft,dus hetzelfde blousje broek in de zelfde winkels tegenkomt.
Maar er zullen wel weer postieve reacties komen zoals ga verhuizen etc kijk eens in de andere steden zoals amsterdam,rotterdam daar leeft het ook word altijd wat
georganiseerd in de zomer zelfs schagen 20 minuten van den helder vandaan heeft meer uitstraling,de markt ook zoiets in de supermarkt is het vaak veel goedkoper en de marktlui maar klagen dat ze geen clandizie hebben zijn ze nu zo dom of ben ik zo slim niemand gaat 1 euro ergens meer uitgeven,plaats ze het dan goedkoper aanbieden naarmate de dag verstrijkt,nee ze gooien het nog liever weg als dat ze het goedkoper aan iemand verkopen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan,den helder mag eigenlijk de naam stad niet dragen het is niets meer als een dorp,misschien nog net kwa inwoners maar kwa winkels en organisatie(zoals dat je bij sommige instanties hebt nee pietje is er pas een woensdag weer tussen half 9 en 10 uur wat voeren die lui voor de rest van de dag dan uit)dus den helder heeft het dus niet ik ga dan ook lekker tijdens mijn vacantie heerlijk het land in waar het wel gezellig is en veel te doen ipv deze slaap stad.
Den helder zeestad geweldig.