Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Den Helder moet zichzelf opnieuw uitvinden

  • Kello Reppe

    Let's face it: momenteel staan er meer dan 18 winkelpanden leeg in de Helderse binnenstad en dat worden er meer. Verkoop via internet zal niet minder, maar meer worden. De Marine krimpt drastisch in, Geminiziekenhuis wordt satelliet van MCA en krimpt in, De Wering krimpt in, UWV verdwijnt uit Den Helder. De bevolking krimpt (alleen al door de demografische ontwikkelingen, maar ook door de krimp van bedrijven en instellingen), de beroepsbevolking trekt weg, omdat hier geen werk voor hen te vinden is. De malaise op de heuizenmarkt zal niet minder, maar meer worden. Kortom, Den Helder loopt leeg en dat zal alleen veranderen als er (veel) nieuwe werkgelegenheid naar Den Helder komt: finetuning is niet genoeg. Is ons gemeentebestuur in staat het tij te keren?

  • dta

    Denk dat Den Helder nu toch echt werk moet gaan maken van het tourisme, boulevard met restaurantjes, winkeltjes, ed, verder meer gebruik maken van offshore…..niet meer gokken op defensie, dat is over!

  • richard

    Welk tourisme je ziet alleen maar duitsers hier en terrasjes waar alles is op een plek gevestigd(willemsoord),de terrasjes die er zijn gewoon in het centrum die weten niet hoe snel ze dicht moeten gaan als de winkels ook dicht gaan,en inderdaad een hoop leegstaan van panden,kom eens met wat orgineels open eens winkels die echt iets betekenen niet zoals op de keizerstraat dat 1 eigenaar meerdere winkels heeft,dus hetzelfde blousje broek in de zelfde winkels tegenkomt.

    Maar er zullen wel weer postieve reacties komen zoals ga verhuizen etc kijk eens in de andere steden zoals amsterdam,rotterdam daar leeft het ook word altijd wat

    georganiseerd in de zomer zelfs schagen 20 minuten van den helder vandaan heeft meer uitstraling,de markt ook zoiets in de supermarkt is het vaak veel goedkoper en de marktlui maar klagen dat ze geen clandizie hebben zijn ze nu zo dom of ben ik zo slim niemand gaat 1 euro ergens meer uitgeven,plaats ze het dan goedkoper aanbieden naarmate de dag verstrijkt,nee ze gooien het nog liever weg als dat ze het goedkoper aan iemand verkopen.

    En zo kan ik nog wel even doorgaan,den helder mag eigenlijk de naam stad niet dragen het is niets meer als een dorp,misschien nog net kwa inwoners maar kwa winkels en organisatie(zoals dat je bij sommige instanties hebt nee pietje is er pas een woensdag weer tussen half 9 en 10 uur wat voeren die lui voor de rest van de dag dan uit)dus den helder heeft het dus niet ik ga dan ook lekker tijdens mijn vacantie heerlijk het land in waar het wel gezellig is en veel te doen ipv deze slaap stad.

    Den helder zeestad geweldig.

  • Jacqueline

    Gezocht: punten, komma's, en andere leestekens.

  • marian 5=5 2008

    hoi richard wat doe je nog in denhelder ,zoek een baan in het land waar het volgens jou zo gezellg is .

    en een fijne dag verder

  • beter weter

    Weet je wat het is met den heldenaren .

    Het is gewoon kut volk geven de gemeente de schuld van alles zonder ze zich naar zichzelf kijken

  • Sjakie

    zo da's duidelijke taal :D

  • Leo Klepper

    Had Daan Groot niet een mooi plan voor Den Helder, met een centrale rol voor de haven? Ik denk dat Daan gelijk heeft, zie ook: www.havendenhelder.nl

  • richard

    Gepost door: marian 5=5 2008 ()

    Datum: 31 mei 2011 08:14

    hoi richard wat doe je nog in denhelder ,zoek een baan in het land waar het volgens jou zo gezellg is .

    en een fijne dag verder

    Ten eerste heb ik al een baan en ten tweede jah kan ik den helder toch niet missen zo wereld stad en moet ik jullie allemaal missen:D nee hoor

    ik zit prima hier>:D

  • asjuh

    Is dit wat je zoekt?