Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wat is meer een zonde???

• Helderse0223

Morgenochtend is het weer zover…

Als ik op zondag's ochtends met mijn hondje een rondje ga lopen dan wordt ik weer omver gereden op de gracht…

Echte zondagsrijders (ahum)..

Ik woon nl vlak bij de kerk, en dat ligt aan de gracht waar men maar 30 km mag rijden, en dan bedoel ik niet 30 km per minuut, nee echt 30 km per uur!!

Maar wat doen de o zo goede en keurige mensen van de kerk? Die staan te laat op, zorgen dat hun kinderen niet op tijd hun broodje op hebben en laten te laat hun hondjes uit, zodat ze te laat komen voor de kerk..

Op zich hun probleem, maar ze maken er telkens weer mijn probleem van.

Want iedere zondagochtend wordt ik voor mn sokken gereden door de mooie wagens die ze besturen, omdat hun te laat zijn voor de zondagochtenddienst..

Met 80 km per uur komen ze over de gracht heen gescheurd, zodat ze midden in het gras, nog net geen bomen geraakt, kunnen parkeren op de dichtsbij mogelijkste plek naast de kerk, en daarna maar lieflijk meezingen met het koortje over de hedendaagse haleluja… en kijkend of hun helemaal niks verkeerd doen…

Dus ik vraag me af : Wat is een grotere zonde? Een vrouw bijna wekelijks aanrijden omdat ze bijna te laat zijn voor hun wekelijkse dienst of daadwerkelijk een keertje (wekelijks) te laat zijn voor de dienst??

Sta een keertje eerder op zou ik zeggen, beste kerkgangers…

• Jowiri

Helderse, dat praten ze als volgt weer goed, volgens meneer De Nijs ;)

En `s zondags in de kerk, dan zit daar zo`n meneer, stijf als een houten plank

Met spijkers in z`n kop, te kijken in z`n bank

Z`n zwart brakerspak om z`n zondige lijf

Bang voor de duivel en bang voor z`n wijf

Een zuinige cent in het zakje doen

Zo koopt-ie z`n ziel weer terug - en z`n fatsoen

Groeten van Jowiri (ook aan een gracht maar zonder kerk in de buurt)

• Juut

brakerspak? lakense pak is het toch? :D

• Jowiri

Ik kopieer en plak ook maar hoor ;)

• Juut

dan hebbie de verkeerde songtekst hahahahaha

• Samedi

Je kunt natuurlijk je eik ook ergens anders uitlaten als je weet dat dat kan gebeuren rondom die kerk of gewoon op een ander tijdstip…

Vraag me uberhaupt af wat de boodschap nu werkelijk is, heb je een hekel aan die mensen die naar de kerk gaan met een vreselijke haast, of heb je gewoon een hekel aan die mensen omdat ze een geloof praktiseren ???

Het één sluit het ander niet uit, maar dat het een verhaal met een boodschap is, dat is wel duidelijk.

Het zegt eigenlijk meer over jou, dan over de kerkgangers… weer die bekende ezel en die nog bekendere steen ;)

Baron Samedi groet u

• anita34

sam stop maar en een hond is geen eik

• Juut

ja wel hoor Aniet,

het is een echt Helders woord voor hond ……

• Helderse0223

dacht dat dit een vrij prikbord was?

• tientje

ja is het ook, hoe dat zo?