Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat vinden jullie van Den Helder?

• anita34

hahahahah geweldig dit is humor

leuke foto trouwens

• Tiepie

Het is een landelijk trend om Den Helder vooral niet leuk (laat staan mooi..) te vinden, helaas duurt die trend nu al een hele poos! Meestal gebaseerd op niks en geroepen door mensen die hier zelfs nog nooit zijn geweest! Iedereen heeft wel wat te zeiken over zijn/haar woonplaats, het is nooit goed!! Toevallig ben ik blij om hier te wonen… prachtige natuur (moet je wel willen zien), de fiets- en kanoroute is een mooie aanwinst hierbij, net als het natuurgebied bij Mariëndal wat ze nu aan het aanleggen zijn. Strand dichtbij (daar rijden de meeste mensen eindeloze kilometers voor en zijn stiekum stikjaloers op ons), geen file's, alle winkels in de buurt! Een uitje naar Texel, Alkmaar of Amsterdam is ook snel gedaan en met de trein kun je vanuit Den Helder zelfs zónder overstappen naar de andere kant van Nederland! Tja… we blijven een ‘eindstation’, maar welke stad kan zeggen dat ze aan 3 kanten omgeven zijn door strand??

• Nathalie

Oké Anita, is goed hoor, right! En heb je ook mooie plekken ontdekt? Ik vind de paden langs de bunkers wel wat hebben en dat stukje tegenover eht marineterrein waar halfwilde paarden lopen.

Groetjesanita34 schreef:

>

> nathalie met mijn berichtje bedoelde ik dus dat de mens zelf

> de plekken moet ontdekken ik weet ze wel maar wat ik mooi

> vind hoeft een ander niet te vinden

• Nathalie

Ja dat historische mis ik hier ook, maar dat is dan ook platgebombardeerd in WO 2, alleen in de Visbuurt zie je nog wat restanten. Toegegeven, een stad met een echt oud centrum heeft gewoon wat!

• Nathalie

Kijk, dat bedoel ik dus, ik weet precies wat je bedoelt met al het commentaar en als je het uitlegt willen ze het niet zien. Maar ja, dan missen ze ook wat!

Je hebt leuke dingen van Den helder opgenoemd!

Groetjes.

• sammie

LOL geen files? moet je af en toe eens bij de marine kijken als ze pasjescontrole hebben.. dan heb je dus echt wel km-ers file :P dus zelfs hier kan het. of in de zomer als iedereen naar texel wil :P

Tja ik woon al vanaf mn 3de in den helder en ben dus niet anders gewend. Ik heb het hier verder goed, huizen zijn niet zo duur en als je verder op in t land wat wilt huren of kopen ben je veel kwijt. Dat is dus een voordeel. Als je hier een flat wilt huren ben je rond de 350 kwijt.. woon je in bijv utrecht betaal je al 450 met maar 1 of 2 slaapkamertjes.

• anita34

ja ik heb zeker mooie plekken de duinen

het strand texelse boot bij de dijk kant vind ik mooi als de boot dan binnen komt zie je heel veel motors zomers daar hou ik wel van

• Geertje

ik woon niet in den helder, maar kom er wel al heel lang, vanwege mijn werk.

maar ik zou er nooit willen wonen, mij veel te druk en te bedreigend (ojee wat typ ik nu ;)) ik voel me niet veilig in den helder.

maar voor de natuur, heerlijk wandelen in de bossen en op het strand, kom ik wel graag naar den helder. de winkelstraten vind ik maar matig, sjacherijnig personeel, ik ga echt heen voor me spullen en niet heen voor de gezelligheid.

maar ik denk dat dit alles komt, omdat ik geen stads mens ben, maar een echt dorps mens! :D

• claudia

Huh? Ik heb jaren in een stad gewoond! En laat ik Den Helder nu een dorp vinden :)

• bloem99

ik woon hier nu bijna 4jaar

ik vind het geweldig hier

lekker rustig

aardige mensen

leuke winkels

niet duur

geen zand op het strand :D daar hou ik niet van

leuk wonen en niet zo achterlijk duur

altijd wel wat te doen

en winkel personeel doet best aardig als je het zelf ook doet

en ik heb me hier nog nooit onveilig gevoeld!

wat ze wel mogen veranderen is de tuig bij of aan de tesselstroomlaan.

maar dat gaat de goede kant op

het inwoners aantal daalt nog steeds