Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat vinden jullie van Den Helder?

• Juut

Bedreigd heb ik me ook nog nooit gevoeld.

Oke het stadshart stelt geen reet voor … maar daar gaan ze immers van onze centen,wat aan doen..Alleen of we dat nog mogen meemaken of dat dat in een volgend leven is, that's the question ….

Maar hier weg willen, neee……ik woon hier prettig :D

• Tiepie

Je niet veilig voelen in Den Helder…. dat gevoel wordt een beetje ‘gekweekt’ en is heel vaak(!) niet ergens op gebaseerd! Neem bijvoorbeeld een stad als Alkmaar, als er érgens criminelen rondlopen dan is het dáár! Ik hoor nooit dat iemand zich onveilig voelt in Alkmaar… en dat komt waarschijnlijk omdat je daar niemand over hoort zeiken en zeuren! Over Den Helder doen ze dat wél, terwijl het in verhouding met andere steden toch écht niet onveiliger is.

• Geertje

maar er wordt hier naar den helder gevraagd, en niet alkmaar ;)

voor mijn werk moet ik 's avonds door de falgabuurt fietsen, nou… ik wil niet flauw doen, maar dan voel ik me als vrouw zijnde erg kwetsbaar! wat daar allemaal op straat staat en loopt.. pff wat ik al naar me hoofd heb geslingerd gekregen….

dus je kan een hoop zeggen, maar mijn gevoel is wel degelijk op iets gebaseerd.

in alkmaar heb ik nog niets meegemaakt of ervaren dus daar kan ik gewoon geen oordeel over hebben, mede omdat ik daar bijna nooit kom.

• Tiepie

……dat gevoel wordt een beetje ‘gekweekt’ en is heel vaak(!) niet ergens op gebaseerd!……

Geertje, sorry dat je je een beetje voelt aangevallen….. omdat ik weet dat sommigen wél een mening hebben die ergens op gebaseerd is, heb ik juist de nadruk erop gelegd dat dit niet áltijd van toepassing is!

Verder was het niet mijn bedoeling om een vergelijking te maken met Alkmaar, maar wel de manier van denken duidelijk te maken. Tja, de falgabuurt, daar noem je nou nét dat éne stukje van Den Helder waar je je als vrouw (op de fiets) niet echt veilig voelt… kan ik me iets bij voorstellen. Maar is dat typisch iets van Den Helder? Ik bedoel, zou je daarvoor een negatief beeld over Den Helder in het algemeen moeten hebben? Ik fiets daar ook niet graag, maar woon wél graag in Den Helder!

• Geertje

nee hoor ik voel me niet aangevallen, wilde alleen aangeven dat ik er over nagedacht heb ;)

maar ik weet het, de falga…..

maar ik heb het ook in de stad zelf, hoor.

en ik zie ook de mooie dingen van den helder, zie mijn eerste post.:)

• anita34

ik ben deels trots op me geboorte stadje

alleen die hulman mogen ze van mij de laan uit sturen

• Mierelier

Hoi hoi,

Ik woon nu zo'n 21 jaar in Den Helder en vind het hier heerlijk! Lekker de zee in de buurt, m'n flatje is niet duur, alles wat je nodig hebt aan winkels zit in de buurt enz. Zou ook niet naar een andere stad willen verhuizen. Voel me ook veilig hier en ik woon sinds bijna een jaar vlak bij de Falga (Marsdiepstraat), tot nu toe nog niks raars meegemaakt zelf. En tja, dat gehang bij de Texelstroomlaan… boeieee :P Laat ik het zo zeggen: ik heb er geen last van :D