Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Leger assisteert bij vaccinatie tegen Mexicaanse griep

• ontevreden patient

ze zijn nog zo jong dat ze net droog zijn achter de oren

vorige week waren ze waarschijnlijk nog op een sinaasappel aan het oefenen…

dat er mensen extra ingezet moeten worden snap ik maar waarom het leger ??

hebben ze echt niks beters te doen dan …

en wij lekker dubbel op betalen , zorgverzekering + belasting

we betalen vind ik genoeg aan zorgkosten om te mogen verwachten dat de mensen die daarvoor opgeleid zijn gewoon doen waar ze voor zijn, en het leger te laten doen waar ze voor bedoelt is

ben je het hier mee eens /oneens?

• Anne

Oneens, de mensen die prikken hebben een medische opleiding achter de rug en zo moeilijk is vaccineren nu ook weer niet. Bovendien is er ter plekke altijd een arts aanwezig.

Gelukkig laten ze door medisch geschoold personeel prikken en niet door de slager op de hoek ;-)

En waarom niet door het leger, die worden wel vaker ingezet voor calamiteiten en dit is er waarschijnlijk 1 van.

• tientje

leg eens uit

heb jij de prik gehad van een jonkie?

en hoe weet je dat ze vorige week aan het oefenen waren op fruit?

dubbel betalen? eerst wat meer uitleg voordat ik ik mijn mening kan geven

vr groet

• ontevreden patient

ja ik ben door een van die jonkies geprikt inderdaad

deze wist het verschil tussen subcutaan(onderhuids)en musculair(in spier)prikken niet eens

dus hoezo ze zijn goed opgeleid

dus vandaar mijn aanname dat ze vorige week (bij wijze van spreke) nog op fruit aan het oefenen waren

daarnaast kunnen deze zaken gedaan worden door zorgtakken zoals de GGD, consultatieburaeu etc, deze zijn daarvoor opgeleid

en idd het is makkelijk iemand te leren prikken maar er wordt gesuggereerd dat deze mensen medische opleiding hebben(noordhollands dagblad)

ze zijn nog zo jong dat ik daar niks van geloof

• ontevreden patient

en idd we betalen dubbel

als er een arts op moet toezien dat het goed gebeurd moet die ook betaald worden net als de mensen uit het leger die prikken waar wij via de belasting voor betalen

• Juut

wees blij dat je een vaccinatie hebt gehad .. wat maakt het uit , als het maar goed gebeurd?

• ontevreden patient

zo kunnen we overal wel onze ogen voor sluiten

• Jacqueline

Je hebt je tóch laten prikken door “een jonkie”. Je had ook kunnen opstaan, en kunnen zeggen;“Sorry, ik wil een ervaren oudere prikker.” Dat heb je niet gedaan, wat jouw keuze is.

Mijn vraag aan jou is dan: waarom ben je niet opgestaan en weggegaan? Je had je immers door een ander kunnen laten prikken.

Ps. Ik had voorheen een huisarts van de oude stempel. Een soort van Artsosaurus. Ik was nog jong, aan de pil, woonde thuis dus heb je automatisch de huisarts van je ouders, was niet mondig, 1e keer, en er moest eerst een inw. onderzoek gedaan. De arts stond toen nog op een voetstuk, dus die zou het wel weten.

Speculum uit de la, koud en droog erin. Ouder is dus niet altijd beter.

• tientje

dus moet de ggd ect hun eigen taken laten liggen?

klagen er weer anderen ,deze jonkies mogen alleen prikken als ze hun certificaat er voor hebben, een arts moet er altijd bij zijn , ivm onverwachtte alergie reacties dat is ook met normale griep ben jij verkeert geprikt dan?

• haas

gezellig verhaal ook jowiri