Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

rommelmarkt Donkere duinen

• buck

En dat is nu wat ik bedoel met om elkaar te helpen als een kind van deze leeftijd weg raakt,heb gezegd verantwoording ligt altijd bij de ouders,maar als je blijft zitten en geen intensies hebt om even mee te helpen zoeken om misschien het leven van een kindje te redden ,dan ben ik misschien anders opgevoed .Heb zelf twee dames uit een gezonken auto gehaald ,deze mensen waren onder de trein gekomen met de auto,ik hoorde de klap trein - auto ben onmiddelijk naar de plaats des onheils gegaan ben het water ingesprongen heb hierbij twee levens kunnen redden,helaas is 1 in het zieken huis overleden,had ik net zoals U blijven zitten hadden ze beiden dood geweest.Maar goed JANNEKE gewoon blijven zitten.Ik denk er dus duidelijk anders over,helaas en gelukkig zijn er ook nog andere mensen die niet blijven zitten en wel helpen zoeken.Ziet het ook vaak op televisie als een kind weg is i,iedereen zoekt dan gelukkig mee,dit noemen ze iets over hebben voor de mede mens.Zelfde zelfs met katten vraagt men om hulp,looft men zelfs een beloning uit van 200 euro,als de kat weg is gelopen.

Maar goed meningen zijn verdeeld hoe men met de mede mens om kan gaan of wil gaan .Ik blijf dus duidelijk niet zitten, ik ga helpen.En jij Janneke blijft gewoon zitten,hoop niet voor je dat het jezelf gebeurt.Bij voorbaat sterkte.

• Juut

Tuurlijk blijf je NIET zitten !

Zoiets is jaren geleden gebeurd tijdens mijn vakantie : buurmeisje was binnen een tel verdwenen : iedereen pakte z'n fiets, grotere kinderen hielpen zelfs mee zoeken. Gelukkig liep het met een sisser af.

• ¥ Lotje ­­¥

Hoi . Ik vind dat jij een beetje kwaad bent op die organisatie . Maar ik denk dat je beter een beetje boos kan zijn op de ouders . (of was het familie of zo )??

Ik zal in zo,n drukte het kind wel stevig vast houden of een tuigje om doen . Een kettingkje om het nekje met haar naam en telefoon nummer er om . en dat soort dingen nog meer.

Kijk als jij een zaak heb , Kan je wel iets doen met zo iets . ik zei al omroepen , En de menigte zullen vast wel mee zoeken die er om heen staan . Sommige dan . Maar als zakenmens laat jij niet alles in eens los van :: mensen op zij ik ga zoeken want er is een kind kwijt . , Of ze roepen het om of bij ergere zaken politie verwittige.

• Janneke

Uiteraard bedoelde ik niet letterlijk dat ik zou blijven zitten….

Wat ik zou doen? Meekijken en als ik het kindje zou vinden zou ik eerst even (zonder kind) die ouders even flink de waarheid vertellen…

En Buck wat jij hebt gedaan zou overigens ook ieder weldenkend mens doen. Dus duw aub niet een te grote pluim in je oordelende reet.

Ik ken gewoon persoonlijk gelukkig geen ouders die zo slecht op hun kind passen. En ja ik durf toch echt te zeggen dat het mij ook niet zal overkomen, dit is namelijk geen ONGELUK, dit is iets dat je zelf in de hand hebt.

Buck; wees blij dat het kind terecht is gekomen. Ga levens redden dan ofzo in plaats van hier iemand zwart te zitten maken. Zeg nou zelf, schiet je hier verder wat mee op? Dit is hooguit een goeie waarschuwing voor alle ouders met kleine kinderen… Maar dat was niet jouw bedoeling hier volgens mij.

• lydia

Iedere ouder kan zoiets overkomen, al let je nog zo goed op! Dus heel hypocriet om de ouders van van alles en nog wat te beschuldigen. Ook is de reactie van Buck op de marktmeester misschien ietwat overdreven, al zou ik er ook boos om worden.

Ik ben ook een keer mijn kind kwijt geraakt op een markt. Hij was toen al 4, liep voor me uit, en in ene zag ik m niet meer. Dacht hij alvast zelf even naar de auto te lopen. Maar je schrikt je dood inderdaad. Stomtoevallig kwamen er 2 agenten langs, en ik, lichtelijk in paniek, want je schrikt toch, vertel het hen. Nou, totaal geen hulp, ze vroegen niet eens hoe hij eruit zag, helemaal niets, en wandelden vrolijk door.

Dan hebben we het over agenten…. zo erg is het nou eenmaal gesteld in dit land, en een beetje medemens, Flip Kos, Meneer agent of wie dan ook zou even een rondje lopen om te helpen. Beetje gevoelloze reactie van Flip.

Buck; adem in en uit!

• Margriet77

Ik moet helaas tot mijn schaamte toegeven dat het mij ook wel eens overkomen is, lopen met z'n 3-tjes in de stad op zaterdagmiddag, de oudste (4) vraagt wat, ik antwoord en weg is de kleinste, het is echt in n seconde gebeurd, gelukkig ook met n sisser afgelopen maar je schrikt je rot, en je bent zeer dankbaar als er mensen zijn die mee willen zoeken. Tuurlijk is het niet iemand anders verantwoording, maar ongeluk-jes/ken gebeuren nu eenmaal, en ik snap dat het niet leuk is dat wat voor jou de wereld betekend voor een ander de moeite van het opstaan niet waard is…

• buck

Oke Lydia en dat is wat ik nu bedoel er is specifiek door de parkeerwachter aan Flip gevraagd om te helpen zoeken en wat doet hij hij blijft gewoon zitten praten,nou zo zit ik dus niet in elkaar het is een kindje van 2en een half jaar,dit kan toch iedereen overkomen.Als iedereen oplet in het verkeer en geen fouten zou maken hebben we ook geen ongelukken.En ook die reactie van die Janneke slaat nergens op want die zou ook blijven zitten zoals ze hier schrijft ,uiteraard wel eerlijk om het hier zo neer te schrijven,getuigd wel van menslievendheid,hoop niet dat hen wat overkomt en dat de mensen om hun heen ook denken ik blijf lekker zitten,want hier kunnen mensenlevens van af hangen .Maar goed we zijn niet allemaal hetzelfde en het kindje is na 12 minuten weer terug gevonden en dat vind ik het belangrijkste in dit geval.En helaas ik kan geen respect opbrengen voor mensen die niets over hebben in zo"n geval voor een kind wat hier gebeurt is ,net zoals die Janneke,sorry hoor hoop voor haar dat haar dit nooit overkomt want als iedereen dan ook zo denkt sta je toch mooi alleen.He bedankt voor je support.

• buck

Janneke dit kan ieder ouder overkomen de kranten staan er vol van je hoort het bijna dagelijks ,en ik vind gewoon als je om hulp gevraagd word en zeker in dit geval dat je dan toch zeker in de benen mag gaan om even te helpen.Daarbij grof taalgebruik hoef je hier niet te bezigen want daar houd ik niet van dat doe ik ook niet.En als je vind dat je moet blijven zitten zoals je zegt nou dan moet je dat ook gewoon doen,gelukkig denkt de meerderheid van de mensheid hier anders over.Zoals je ziet beantwoord ik ook iedereen en nogmaals ouders blijven verantwoordelijk,maar een ongeluk zit in een klein hoekje en als iedereen dan zou blijven zitten zoals je zelf zou doen ,dan heb ik veel moeite met zulke mensen.Een hoop mensen kunnen en worden vaak gered door een mede mens die alert reageert.En je hoeft echt geen rare taal uit te slaan van ga maar mensen redden of zo,want dat slaat kant nog wal .Gewoon netjes blijven in dit forum is erg belangrijk en dat is ook mijn insteek en daarvoor reageer ik ook netjes terug,Ik ben trots op de mede mensen die wel hebben geholpen om het kind terug te vinden,en helaas niet trots op mensen die lekker blijven net zoals je jezelf omschrijft ,jammer maar ja het is niet anders.

• buck

En dat is wat ik nu probeer te vertellen tuurlijk zijn ouders verantwoordelijk maar moet je dan maar blijven zitten en denken zoek het maar uit,nee echt niet want dat werkt niet hoor .Het kan iedereen overkomen,ook mij helaas ik ben niet volmaakt.Maar ik blijf zeker niet zitten.

• Janneke

Begrijpend lezen is zo te zien niet je sterkste kant…

En blijf vooral mijn naam maar noemen, maar citeer mij dan aub wel op een correcte manier.

Eerst was het Flip, nu wil je mij bijna de schuld in de schoenen schuiven, gaat lekker met je :P

——

Oh en Lydia en Margriet… Ik snap best dat je een kind even uit het oog kan verliezen, het ging mij meer om het feit dat het om een kind van 2-en half gaat. Een kind van die leeftijd weet amper zijn eigen naam, die gaat ook net een stuk makkelijker met iedereen mee dan een kind van 4 of ouder. En daarnaast is de locatie ook echt een plek waar ik er alles aan zou doen om hem/haar niet kwijt te raken.