Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

rommelmarkt Donkere duinen

• serin

Gebrek aan medeleven is dit , maar als er een klein kind zoek is wie zijn verantwoording dat ook is kan je in ieder geval helpen zoeken .

serin

• lydia

Janneke, sommige kinderen van 2,5 zijn heel ondernemend. En niet iedereen heeft altijd de mogelijkheid een buggy mee te nemen, als je bijv. nog een baby hebt, of op de fiets naar zo'n markt gaat. Dus het kan iedereen gewoon gebeuren ook bij een kind van 2,5.

En apart van dat; er lopen ook nog steeds een hoop gekken rond die in een seconde je kind mee nemen, en om zoiets verschrikkelijks uit te sluiten, zou je als marktmeester wel even kunnen helpen.

Als je je kind in de V&D kwijt raakt, zeggen ze ook niet; zoek het maar uit.

• ¥ Lotje ­­¥

Als je red is het een mooi werk maar…..je ken dat vast wel .

Als er iemand in het water dreigt te verdrinken, en er staat een zwerm met mensen er om heen . Vele staan te kijken (misschien nadien van:: he.. had ik niks moeten doen)) hoe iemand verzuip.Zo kan dat daar bij die drukte waar jij het over heeft ook gebeurt zijn . Mensen zijn ineens verbouwereerd wat er gebeurt. Sommige staan ineens op en zoeken mee . Andere kijken om zich heen.Weer andere vertellen nadien thuis weervan:: goh er was nog een kind zoekgeraakt .En hebben niks gedaan.Mensen zijn verschillend weet dat wel .

• ¥ Lotje ­­¥

En helaas ik kan geen respect opbrengen voor mensen die niets over hebben in zo"n geval

Dan had ik die persoon nadien even aangesproken over hoe en wat. en niet de hele organistie over een kam scheren .

• sabrina

janneke….dit hele forum gaat over MIJN kind..!

wat denk je nou ? dat ik niet goed op mijn kind let??? en mijn kind luisterd heel goed naar haar naam(ze loop even wat voor als een echt kind van 2en half) een stuk wijzer!

maar g0ed dat neemt niet weg dat ze even uit het oog verloren was…en een buggy ?? die had ik bij me maarja kindjes van die leeftijd zitten in hun uitprobeerfase he?? zitten,lopen,zitten,alles zelf willen doen! en ja bij de donkere duinen zijn er ook geitjes wat zo'n kind leuk vindt he..dus als ze de kans heeft om te lopen rent ze natuurlijk naar de diertjes!!!!!!! (wist ik wel)

alleen zat zij in het hok van die geitjes! en als jij als moeder haar eerst nog op het gras ziet staan en later niet!! dan krijg je je hart wel in je keel! en ga je zoeken toch???

maar dat neemt niet weg dat de ouders niet opletten want binnen n0 time dat ik haar niet zag ging IK zoeken…en denk je soms dat ik de markt gewoon lekker aan het lopen was en mijn kind daar??? NOT! ik bleef precies aan die kant..

wijs niet te gauw met je vinger naar andere mensen die iets fouts doen meestal wijst dat vingertje toch echt naar jezelf hoor!

en ik?? ik heb nog meer geleerd om (nog) beter te kijken naar mijn kind! en voor haar doen was ze niet weg maar nog gewoon bij de diertjes (zoals afgesproken tussen haar en mij) goed he van zo'n kind van 2en half die niet eens naar haar naam nog luisterd ja doeiiiii ze weet zelfs haar bijnaam !

dus kan je nagaan hoe oplettend we zijn ! ze zat gewoon lekker te spelen achter het hok van de geiten zelf achter het hek..maar ja met die gekken wat je tegenwoordig allemaal wel niet hoort raak je hartstikke in paniek en vooral als ouder zijnde…

• buck

Janneke ik schuif U niets in de schoenen,in het kort samengevat .U geeft Flip gelijk dat hij blijft zitten,want U zou dat ook doen toch?Verantwoording ligt bij de ouders zegt U.Helemaal gelijk heeft U,daar sta ik nogmaals helemaal achter.Nu de volgende vraag om trent verantwoording,en dan wel over dieren,mijn gewezen buren hadden een kat,deze was ook altijd op straat en uiteraard waren mijn motor en auto het doelwit van de kat om op te slapen met de nodige gevolgen.Heb de buurman vele malen gevraagd hier op te letten,maar helaas het ging maar door,totale schade bij mij 1500 euro {motor buddysit helemaal kapot door de nagels en allemaal krassen op de auto}Heb desbetreffende buurman nogmaals gevraagd te komen kijken naar mijn schade {auto en motor } en hij zou nog beter op zijn kat gaan letten,ik vroeg hem dit dan eventueel via de verzekering op te lossen,het is tenslotte zijn kat,en weet je Janneke wat hij zei .Sorry maar ik ben niet verzekerd en geld heb ik niet en zo is hij weg gelopen.Dus met andere woorden zoek het maar uit ,wie zijn verantwoording is dat dan ,ik dacht van de eigenaar van de kat,maar die laat mij barsten want hij heeft geen geld,daarna word wel hun huis geschildert na 4 uur middags elke dag door een schilder,hoe zo geen geld.Wie moet hier zijn verantwoording volgens jou Janneke nemen dan.

En nogmaals ik schuif je niets in de schoenen dit is iets wat je zelf aan geeft zie eerste bericht,en alle respect van mijn kant als je er zo over denkt,ik laat iedereen in zijn waarde.Dit zijn alleen feiten waar U duidelijk een andere mening over heeft ,en dat mag geen probleem ,maar nu graag Uw antwoord op dit bericht.

Wie is volgens U in dit geval verantwoordelijk,de eigenaar van de kat of ik.Ben beslist geen katten hater heb zelfs ook deze buurman helpen zoeken toen de kat weggelopen was toen hij hem net een paar dagen had.Ik ben benieuwd ,graag wel netjes blijven op dit forum doen ik ook endat is de opzet volgens mij ook van dit prikbord.

• Juut

Kan deze discussie niet stoppen?

Sommige mensen begrijpen niet dat een kind in een sec. aan je aandacht kan ontsnappen.

Het is goed afgelopen, dus wat nog langer te zeuren hier….

Sabrina, ik ben blij voor jullie dat het goed is afgelopen, en ik zou als ik jou was niet verder reageren hier..

• Janneke

Tuurlijk het is heel erg. Maar om dan iemand die hier buiten staat (Flip) helemaal bij naam en voornaam te gaan noemen.. En zoals jij het zegt over mij, iemand met de vinger aan te wijzen vind ik gewoon belachelijk… Ik snap niet waarom iemand niet gewoon ontzettend dankbaar is dat het goed is afgelopen. En daarmee klaar lijkt mij.

En een welgemeende tip, ik ben namelijk een keer met 5 peuters in een grote stad beland; polsbandjes!!!. Vooral als je je kind toch wil laten lopen en ontdekken.

Dan lukt dat prima hoor. Je kunt ze overal kopen, bijvoorbeeld de prenatal of de babyboom.

Wat ik zelf altijd doe is gewoon handje vast of een bandje om. Gewoon een polsbandje.

Verder lijkt mij dit een eindeloze discussie, ik blijf hoe dan ook vinden dat je als ouder dit soort dingen best kan voorkomen zolang je de goeie maatregelen van te voren neemt. En dat anderen daar anders over denken prima.

• buck

Janneke ik had gevraagd omtrent reactie vanwege verantwoordelijkheid zoals je zelf zegt,jij vind dat de mensen die zelf moeten nemen ,helemaal gelijk maar hoe zit het met die kat ,want die vraag had ik bij je neergelegd,graag hier op een reactie,deze zelfde buurman had n.l. ook de geparkeerd staande auto van de buren in elkaar gereden deze mensen woonden twee deuren verder en wat doet de buurman pakt de spullen van zijn auto op kijkt om zich heen en rijd dan gauw weg.Hoe zo verantwoording nemen,buurman eigenaar van de auto ziet op dat moment dit gebeuren en ziet de auto wegrijden,hij gaat buiten bij zijn auto kijken en ziet dat hij flink in elkaar zit,deze belt gelijk de politie om aangifte te doen van doorrijden na aanrijding.De veroorzaker is boos dat de buren de politie gebeld hadden ,hoe zo verantwoording nemen.

Maar in het kort samengevat weet ik dat de parkeer controleur persoonlijk gevraagd heeft aan flip om te helpen zoeken naar een kindje dat op dat moment vermist word,en daar maak ik mij zo boos over en ook jij Janneke geeft te kennen in je eerste bericht om te blijven zitten.En dat is waar ik me druk om maak .graag hoor ik je reactie omtrent het verhaal wat ik eerder schreef omtrent de verantwoording nemen van je huisdieren en het doorrijden na aanrijding,wat vind je dan van deze mensen,het is mij echt over komen zit nog steeds met schadepost van 1500 euro en de auto van de buren is door bemiddeling van de politie wel geregeld.Hoop op een antwoord van je hier omtrent mijn vragen en dan zal ik ze ook netjes beantwoorden.B.v.d.

• buck

Serin dat is wat ik nu steeds probeer neer te zetten ,het gaat wel om een mensenleven .