Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

sint op 24-10-2009??????????in het bos

• Moussy

Welja joh, gewoon een slinger aan geven, doe ik ook al jaren bij mijn kinderen als we er bijv. 2 in de binnenstad tegenkomen.

• serina

Belachelijk om nu al als zwarte piet en sinterklaas door een kinderrijk bos te gaan lopen ….en dan zeggen dat het kindervrienden zijn :(

Zoek een rustig plekje op maar zoek het niet op ….

serin

• chat

@jan

Jij mag best wel een beetje boos zijn, maar aan de andere kant ben je ook een beetje hypocriet!

Je schijf namelijk: 1 kind is licht autisties dus heeft al wat moeite met veranderigen en weet dat als de sint er is,dat ie zn schoen mag zetten.enz…… ik kan er niet over uit,de ouders zitten weer met vragende kinderen thuis.……

Dit kind krijgt op een gegeven moment door dat een en ander niet bestaat. Mijn vraag is dan ook hoe leg je aan je kind uit dat JIJ hem / haar jaren lang voor de gek hebt gehouden? Dit lijkt mij een stuk lastiger als die ene keer een “verloren” sint gezien te hebben!

Dat de komst van de sint en kerst(man) als maar vroeger komt is denk ik geen goede zaak, maar winkeliers doen dat waar de klanten naar vragen!! Dus als wij al in augustus pepernoten kopen, dan zorgt de winkelier daar voor! Hoe leg je, je kinderen al dit sinterklaas snoepgoed dan weer uit?

Er is denk ik een eenvoudige oplossing, afgekeken van Pieter Lakeman, 1 oproep van hem heeft mede geholpen dat er een bank versnelt is omgedonderd!! Dus aan alle mensen die mopperen over te vroeg sint en kerst in de winkel, gewoon niets kopen!!! De winkeliers zullen dan vanzelf de spullen later in de winkel leggen!!

• Sandra

chat,

Jan heeft waarschijnlijk wel meer uit te leggen.

Hij is namelijk zelf een zwartepiet en zijn vrouw en dochter ook.

Nog sterker, Hij is 1 van de pieten die vorige week bij de bios in schagen rond liep en in Juni ook al in zijn pakkie te zien was.

Wees eerlijk Jan of moet ik Brum zeggen??? >:D<

Kus Sandra

• tientje

het is een vreemdeling zeker ,zal hem even vragen naar zijn naamX(

• Anne

Volgens mij zijn leuke ouders gewoon een beetje creatief.

Wat is er nu spannender dan een verdwaalde zwarte piet op een mooie oktoberdag ? ;-)

Juist dat kinderlijke geloof is zo leuk, op een elfenbankje zitten altijd elfjes, soms sttttttt roepen omdat je een kabouter hoort lopen, op het strand het liedje van de kleine Zeemeermin zacht zingen en vertellen dat je haar net zag, versierkabouters die de boel versieren als je jarig bent, toverbalonnen die elke dag een andere kleur hebben, moeders fiets die soms kon vliegen…..zucht wat jammer dat mijn kids al ouder zijn nu houden ze mij voor de gek ;-)

• xara

Volgens mij is Sinterklaas een kinderFEEST !! kAPPEN NOU !!

• Sandra

Je reactie snap ik helemaal wilma.

Erg jammer aan het hele verhaal is dat de ene Sinterklaasclub de ander niet kan verdragen.

De ene heeft een opdracht gekregen die de ander graag had willen hebben.

Gewoon gezonde concurentie is prima maar er is een groepje die zeggen de beste te zijn maar eigelijk

niet zo heel veel voorstellen. Maar dat weten de oud leden zelf wel.

• chat

@wilma

Geloof je nou echt dat sinterklaas een kinderfeest is? In 2008 was er een extra omzet van 490 miljoen euro!!

Dus het is al lang geen kinderfeest meer, maar een feest van PsP, Nintendo DS, Wii, Xbox 360 en de nodige spellen! Al deze “computers” kosten al gauw tussen de 200 en 400 euro, de nieuwe spellen komen gemiddeld op 60 pleuri!! Dit is nog zonder de extra tennisracket, golfstick, stuur en alle andere hulp middelen!

De tijd van een paar leuke, met name bruikbare spullen ligt ver achter ons. Sinterklaas en Kerst zijn “feesten” geworden van uiterste, duur is niet duur genoeg, veel is al gauw te kort.

Kappen met dit onderwerp is prima, maar dan niet alleen over één, twee of meer zwarte pieten en een sint die verdwaalt waren, maar ook de meer dan overdreven kado's die er aan deze jonge tere zieltjes worden gegeven namens deze kindervriend! De meeste mensen (ouders) liggen momenteel krom om de “normale” kosten te kunnen betalen, en moeten dan ook nog eens meedoen omdat iedereen om hun heen hun bloedjes overladen met kado's.

• Moussy

Onzin, je moet als ouders niets! Het is maar net hoe je je kinderen opvoedt en of ze snel tevreden zijn met (n)iets. Je hebt het als ouder voornamelijk zelf in de hand