Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat Moet je der mee..

• serina

Ik blijf het irritant vinden ….en wat ik in een eerder bericht ook al zeg de noordhollands dagblad verkopers vind ik ook bloed irritant …

Ben blij voor die mensen dat ze iets verdienen maar laat Den helder of welke gemeente dan iets doen om die mensen een beter betaalde baan te krijgen zodat ze niet meer in de kou hoeven staan ….maar volgens mij kan dat niet eens omdat de asiel zoekers geen werk vergunning hebben .

• Moussy

Die asielzoekers staan dan wel krantjes te verkopen.. ze hebben een dak boven hun hoofd, maar krijgen ze ook nog eens leefgeld. Van echte daklozen wil ik wel een krantje kopen, maar hier geef ik geen stuiver aan uit.

• Ron

Slechts 8x hallo??en van de zomer ga je zeker weer naar camping 'de witte zomer"?…..loop je ook de heledag hallo te lullen tegen anderen…..laat ze toch.

• seagal

Waarom zitten die gasten hier, alleen maar door de goedaardigheid van nederland .

Als er hier nix te halen was dan waren ze er ook niet maar nederland geeft liever het geld uit aan dit soort lui dan

aan hun eigen burgers die het met een schijt loon moeten doen.

Ze komen hier alleen voor die uitkering en moeten natuurlijk werkzoeken anders worden ze gekort dus gaan ze lekker krantjes staan verkopen.oohhhhhhh

wat is het leven toch goed in Nederland ,NOU ik stem dus Geert Wilders sorry dat ik het zeg maar nederland gaat naar de klote als er nu nix aan gedaan wordt.

Ik heb nix tegen buitenlanders als ze maar hard voor hun geld werken en niet voor de uitkering hierheen komen.

• piet

Nou liever 8x op de camping hallo Horen Van 8 verschillende mense Dan van 1 die 8x hallo zegt als je langs Loopt en dat terwijl ze je net hebben gezien!!!

• Jacqueline

Piet, je moet haast wel een ongelooflijke charismatische uitstraling hebben dat ze juist jou wel 8x gedag zeggen ;) Ik zou willen dat ik een foto van je had, ga ik je steeds gedag zeggen als ik je zie (:D

En even over jouw opmerking:

Re: Wat Moet je der mee..

Gepost door: piet ()

Datum: 01 februari 2010 23:20

Zoals ik al zei sjonnie AL LOOP JE 8x langs ze blijve het zegge!!!!! blijft niet bij 1x!! sjonge jonge lezen is ook een Vak hoor!

Schrijven is óók een vak. Typen ook. Hoofdletters gebruik je niet midden in een zin. Kan best zijn dat je last hebt van dyslectie, maar dan gooi je spellingscontrole er maar even overheen, dat houd het leesbaar. Of is het gewoon dommigheid?

• rob

Get A Life welke gek gaat er 8x per dag naar een winkecentrum dan heb je echt niks te doen

• Kaatjuh

Beste Kaatjuh,

Bedankt dat je ons dit hebt gemeld.

Opdringerig gedrag past een verkoper inderdaad niet, zoals ook vermeld staat in Straatjournaal (pagina 19, Colofon, onder Onze Verkopers). Je kunt een Straatjournaal-verkoper dan ook op ongewenst klantonvriendelijk gedrag aanspreken, mocht je dit weer meemaken. Je kunt hem of haar ook vragen naar zijn verkoperspas, waarop zijn/haar naam staat vermeld. Als je ons dan doorgeeft om wie het gaat, zullen wij de betreffende verkoper erop aanspreken.

Ondanks je recente ervaringen hoop ik dat je je evengoed niet zult laten weerhouden van het kopen van Straatjournaal; eventueel (voorlopig?) op een andere locatie en bij een andere verkoper. Veel leesplezier gewenst!

Met vriendelijke groet,

Irene Scheltes, redacteur Straatjournaal

Aan: straatjournaal@hetnet.nl

Onderwerp: bedelen of verkopen?

Hallo,

Ik wilde jullie toch even iets melden.

Wij wonen in Julianadorp (gemeente Den Helder, Noord-Holland), er is sinds kort een nieuw winkelcentrum geopend: de Riepel.

Natuurlijk wordt hier ook de daklozenkrant verkocht.

Het valt mij alleen steeds meer op, dat de personen die met de krant staan, opdringerig worden.

Het lijkt alsof ze vriendelijk en beleefd Goedendag zeggen, ondertussen wordt de krant naar je toe gestoken en wordt er: Alstublieft gevraagd.

Met als gevolg dat ik (en anderen) er met kromme tenen voorbij moeten lopen, ik voel me gewoon opgelaten.

Vervolgens bedacht ik: ik ga voortaan via de andere ingang, maar helaas daar staat ook zo`n opdringerig type.

Het voelt niet goed om langs de krantenverkopers te lopen, het voelt als een soort bedreiging!

Jarenlang vond ik het fantastisch om de krant te kopen,ik heb het zeker niet breed in de portemonnee maar het geeft me ook een fijne gevoel.

Ik kocht hem altijd van een meneer die bij winkelcentrum Dorperweerth stond.

Voor de verkoper nam ik ook vaak nog iets lekkers mee uit de winkel.

Hij een goed weekend, ik een goed weekend.

Er wordt nu zelfs gediscusseerd op de 0223 startpagina

Link: http://0223.startpagina.nl/prikbord/10704145/wat-moet-je-der-mee#msg-10704145

Negatief nieuws!!!

Ik weet niet wat jullie hiermee gaan doen, maar ik ben het even kwijt!

Bedankt voor het lezen.

Met vriendelijke groet,

Kaatjuh

• Moussy

Ja je gaat een opdringerig iemand aanspreken.. maar natúúrlijk!

Wat ik vooral vervelend vind is dat ze mijn zoon (6 jr) en vooral mn dochter (10jr) ook aanspreken.

• marcha

Bij de a/h in de meeuwestraat staan ze bijna elke dag.Ook mijn dochter (6)spreken ze aan met als-u-blief me-vlouw want goed nederlands spreken kunnen ze niet eens! Ik ga er dagelijks heen en ik ben nu bikkelhard geworden,ik geef geen antwoord meer.Als je naar binnen gaat en weer naar buiten komt willen ze je die krant verkopen. Bij de vomar in de koningdwarsstraat staat al jaren dezelfde mevrouw en die hoor je niet, die zit of staat daar gewoon op een normale manier de straatkrant te verkopen.