Beste Kaatjuh,
Bedankt dat je ons dit hebt gemeld.
Opdringerig gedrag past een verkoper inderdaad niet, zoals ook vermeld staat in Straatjournaal (pagina 19, Colofon, onder Onze Verkopers). Je kunt een Straatjournaal-verkoper dan ook op ongewenst klantonvriendelijk gedrag aanspreken, mocht je dit weer meemaken. Je kunt hem of haar ook vragen naar zijn verkoperspas, waarop zijn/haar naam staat vermeld. Als je ons dan doorgeeft om wie het gaat, zullen wij de betreffende verkoper erop aanspreken.
Ondanks je recente ervaringen hoop ik dat je je evengoed niet zult laten weerhouden van het kopen van Straatjournaal; eventueel (voorlopig?) op een andere locatie en bij een andere verkoper. Veel leesplezier gewenst!
Met vriendelijke groet,
Irene Scheltes, redacteur Straatjournaal
Aan: straatjournaal@hetnet.nl
Onderwerp: bedelen of verkopen?
Hallo,
Ik wilde jullie toch even iets melden.
Wij wonen in Julianadorp (gemeente Den Helder, Noord-Holland), er is sinds kort een nieuw winkelcentrum geopend: de Riepel.
Natuurlijk wordt hier ook de daklozenkrant verkocht.
Het valt mij alleen steeds meer op, dat de personen die met de krant staan, opdringerig worden.
Het lijkt alsof ze vriendelijk en beleefd Goedendag zeggen, ondertussen wordt de krant naar je toe gestoken en wordt er: Alstublieft gevraagd.
Met als gevolg dat ik (en anderen) er met kromme tenen voorbij moeten lopen, ik voel me gewoon opgelaten.
Vervolgens bedacht ik: ik ga voortaan via de andere ingang, maar helaas daar staat ook zo`n opdringerig type.
Het voelt niet goed om langs de krantenverkopers te lopen, het voelt als een soort bedreiging!
Jarenlang vond ik het fantastisch om de krant te kopen,ik heb het zeker niet breed in de portemonnee maar het geeft me ook een fijne gevoel.
Ik kocht hem altijd van een meneer die bij winkelcentrum Dorperweerth stond.
Voor de verkoper nam ik ook vaak nog iets lekkers mee uit de winkel.
Hij een goed weekend, ik een goed weekend.
Er wordt nu zelfs gediscusseerd op de 0223 startpagina
Link: http://0223.startpagina.nl/prikbord/10704145/wat-moet-je-der-mee#msg-10704145
Negatief nieuws!!!
Ik weet niet wat jullie hiermee gaan doen, maar ik ben het even kwijt!
Bedankt voor het lezen.
Met vriendelijke groet,
Kaatjuh