Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

slechte zaak dat stoepen en straten een ijsbaan zijn

• GOD

wat je ook doet ,………….goed doe je noooooooit zal ik maar zeggen ,je moet in augustus beginnen zeker

• haas

de binnenstad van den helder was nu eindelijk wel schoner. je kon er beter lopen als rond de kerst. toen was het 1 ijsbaan. ze hebben hierop heel veel kritiek gehad, je hoorde zoveel mensen erover, en veel valpartijen.

toch wat geleerd misschien?

en klagen helpt dus wel(soms)

• Sjakie

Het viel me inderdaad gister op dat het centrum goed begaanbaar was! (tu)

kan dus wel

• DH prikker

Het strooizout is op?? :S:X

• asjuh

Om 5 en 6:30 heb ik de strooiwagen zien rijden over de polderweg en krugerstraat, later voor het station langs.

beide keren druk aan het strooien .. goede zaak.. nu de fietspaden nog ;)

• DH prikker

Oh??? ik dacht dat het op was??

• mama van 2

DEN HELDER -

Ondanks de hevige sneeuwval wordt er niet meer gestrooid in Den Helder. De hoeveelheid zout die er nog is, is volgens de gemeente net genoeg om één volledige route te rijden. Dat is echter niet genoeg om de sneeuw die nu op de weg ligt te verwijderen. Daarvoor moet er heel veel zout met heel veel materieel uitgereden worden. De voorraad zout die er nu nog is, is hiervoor niet afdoende.

De medewerkers van de gemeente hebben geprobeerd de sneeuw met schuivers van de weg af te halen, maar dat levert een nog gladder wegdek op. Nu het even gestopt is met sneeuwen gaan de schuifwagens de weg op om te proberen in ieder geval de grote doorgaande wegen (Middenweg, Jan Verfailleweg, Langevliet) beter begaanbaar te maken. Of dat lukt kan niet worden gegarandeerd, zegt woordvoerster Rinske Brandsma van de gemeente. ,,Dit is overmacht. Mensen moeten gewoon heel goed uitkijken op de weg.''

Het is op dit moment nog niet bekend wanneer de zoutvoorraad weer aangevuld kan worden.

Het Regionaal Opleidingen Centrum heeft inmiddels alle leerlingen naar huis laten gaan. In verband met de sneeuw is het openbaar vervoer in problemen gekomen. Busdienst Connexxion heeft vanwege de gladheid alle stadsbussen van de weg gehaald. Ook buslijnen van en naar de regio rijden onregelmatig en met vertraging. Het ROC wil de studenten gelegenheid geven toch op enigerlei wijze thuis te komen.

• DH prikker

Gestopt met strooien en schuiven

Den Helder – Er wordt niet meer gestrooid in Den Helder, zo meldt de gemeente. Ook sneeuwschuiven is er voorlopig niet bij, de groene afvalcontainers worden deze week ook niet geleegd en ook het oud papier wordt donderdag niet opgehaald.

De hoeveelheid zout die er nog is is net genoeg om één volledige route te rijden. Dat is echter niet genoeg om de sneeuw die nu op de weg ligt te verwijderen, zo meldt de gemeente. Daarvoor moet er heel veel zout met heel veel materieel uitgereden worden. De voorraad zout die er nu nog is, is hiervoor niet afdoende.

De medewerkers van de gemeente hebben geprobeerd de sneeuw met schuivers van de weg af te halen, maar dat levert een nog gladder wegdek op. Zodra het stopt met sneeuwen gaan de medewerkers van de gemeente de weg weer op om te proberen om een aantal doorgaande routes begaanbaar te maken. Het is op dit moment nog niet bekend wanneer de zoutvoorraad weer aangevuld kan worden. Tot die tijd is het oppassen geblazen!

Groene bakken

Ook de afvalinzameling wordt aangepast, zo laat Rinske Brandsma van de gemeente weten. “De rest van de week halen we in elk geval de groene bakken niet meer op, de grijze bakken proberen we zo goed en zo kwaad als het gaat wel te legen.” Inmiddels is ook besloten dat de inzameling van oud papier donderdag komt te vervallen.

Geplaatst: woensdag 6 januari, 12:59 uur. Laatste wijziging: woensdag 6 januari, 14:05 uur.

• Sjakie

ik vrees met grote vrezen voor morgen en de komende dagen :(

• DH prikker

Ik ook Sjakie :(