Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

politie

• Sjaak v/d H

Ik heb idd het idee dat beveiligers ‘te stom’ waren om bij de politie te gaan, (stom is jouw woorden dus die gebruik ik ook maar). De opleiding was net ff veel te zwaar voor deze mensen om bij de politie te geraken. Dan maar in de beveiliging want daar kan iedereen terecht.

Maar als je iemand staande hebt gehouden voor winkeldiefstal, wie bel je dan?…. Juist, de echte politie.

Wees blij dat de echte politie het te druk heeft om zelf in het winkelcentrum te staan, anders kon je nooit als beveiliger werk vinden.

Van mij mogen jullie ook veel meer verdienen hoor net zoals ieder ander.

Maar vergelijk jouw beroep niet met die van een politie agent want dan sla je de plank volkomen mis.

• anja

Waar jij je dus zelf ook toerekent Anita !!!!! beetje vreemde reactie .

Anita zegt:

“Ik vind het hier en das al eerder gezegt een kliekjes zooi dus niks gelijkwaardigs aan hier”.

• stuffie

Oei dat is wel heel stom om iemand staande te houden als beveiliger.

Want dat mogen we namelijk niet.

Dus wie slaat die plank nou mis???

• stuffie

Jee zeg….

Ik heb er al spijt van dat ik ff wilde klagen, over onze wel zo goede politie die er altijd is als je ze nodig hebt.

maar het is me duidlijk hoor.

Ik ben geen politie agent zou ik ook niet willen zijn.

Moet ik van die suffe beveiligers helpen, als ze weer een boef te pakken hebben die een tube tandpasta heeft gestolen.

Maar goed, ik ben dan wel zo`n suffe beveiliger die net geen agent kon worden maar ik heb wel een baan.

De groeten

• AmStaff

Zeg Stuffie weet jij überhaupt wel het verschil tussen staande houden en aanhouden ?

Sinds wanneer mag een beveiliger geen staande houding doen jegens een winkeldief of onverlaat anderszins die zich niet conform de wetgeving houdt?

Binnen de winkel surveillance heeft ***** Security twee soorten te weten;

a. Geüniformeerde surveillance; deze beveiliger zal een groot preventieve werking hebben. Neven taken zijn hierbij uitgesloten. De beveiliger loopt rond in de winkel of post op verschillende plaatsen om een zo goed mogelijk overzicht te verkrijgen, hierbij let hij op verdachte figuren en situaties. Door jaren ervaring weet de beveiliger onderscheid te maken in reële verdachten en normaal winkelende bezoekers. In alle gevallen zal de beveiliger op een nette en beschaafde manier zijn werkzaamheden doen. Dit geld ingeval een bezoeker vragen heeft of in geval van aanhouding. De beveiliger heeft een opleiding waarin hij geleerd heeft hoe om te gaan met klanten en problemen.

b. On geüniformeerde surveillance; Deze beveiliger (in bezit van het vakdiploma beveiliging) zal zonder uniform aanwezig zijn in de winkel. Hierbij zal de beveiliger een mindere preventieve taak hebben. Zijn taak zal repressief zijn. Dit houd in dat hij op zaken let welke verdacht zijn. Hij zal bij verdachte situaties niet zoals de geüniformeerde beveiliger trachten de situatie te stoppen. Ingeval van misdrijf zal deze beveiliger direct overgaan tot aanhouding. Omdat deze beveiliger on geüniformeerd is zijn er neven taken mogelijk. Dit omdat de beveiliger niet te onderscheiden zal zijn van winkelende bezoekers of personeel van de winkel (afhankelijk van de opdracht).

Beide diensten zijn op verschillende tijden mogelijk, (dit met een minimum van 3 uur). Hierbij is het denkbaar dat in bijvoorbeeld winkelcentra 's de beveiliger van de ene winkel naar de andere gaat.

Er bestaat ook nog zoiets als burger-aanhouding !

Voor wat betreft de “burger-aanhouding”, dat is in principe toegestaan bij elk strafbaar feit.

Een politieagent in vrije tijd houdt iemand gewoon aan in de hoedanigheid van opsporingsambtenaar (BOA - Bijzonder Opsporing Ambtenaar).

Dan nog even de termen staande houding en aanhouding, een agent die een burger tot stoppen maant om bijvoorbeeld een ID te bekijken doet een staande houding (de burger is namelijk niet verdacht van een misdrijf o.i.d.). Een burger die zich bijvoorbeeld schuldig maakt aan een beroving, diefstal (op heterdaad) etc die wordt aangehouden. In Jip en Janneke taal, heb je niets gedaan wordt je staande gehouden heb je wat uitgevroten dan wordt je aangehouden.

Het is net ff dat kleine beetje bij leren ;););)

• tientje

leg uit wat is ongelijkwaardig aan een kliekjeszooi?

ik snap er niks van ;)

• tientje

maar jij hebt het over boeven vangen ,hoe doe je dat dan zonder staande houden?

• Jowiri

Ik volg deze discussie, en het gaat er heftig aan toe. Wat ik me afvraag, is dat er geroepen word dat je om politieagent te worden, intelligent moet zijn. Ik denk dat iedereen toch wel in enige mate intelligent moet zijn.

Een jaar geleden wilde ik gaan solliciteren bij de politie. Geen werk, en je moet wat ;) Achter de balie, dat leek me wel wat.

Nu heb ik gewoon HAVO, maar mooi dat ik geen baliemedewerkster kon worden.

“Nee mevrouw, met uw opleiding, bent u geschikt voor de functie van hoofdagent.”

Hóófdagent, met HAVO, ik vind dat nogal wat. Dus met een redelijke opleiding kan je daar al aardig terecht.

Stuffie heeft gelijk dat ze kwaad is, en ze geeft zelf ook toe dat ze stom is geweest om het te vergeten/te laat te zijn. Om dan door te drammen dat ze moet betalen, ja duh dat weet ze zelf blijkbaar ook wel.

Verder geven beveiligingsmensen in een winkelcentrum toch een gevoel van veiligheid, voornamelijk bij de oudere generatie. Die hebben nog ontzag voor uniformen…En jongeren zullen minder snel rottigheid schoppen (denk ik).

Doei doei, Jowiri

• anita34

we hebben een kliekje die mensen afzeiken en als er dan eens terug gezeken wordt dan mag dat niet enz enz enz

ben dr klaar mee eigenlijk

• AmStaff

Zeg Anita ?? Heb jij de laatste paar dagen je voorgeschreven medicijnen niet ingenomen of zo ?? Je zelfkennis begint zich ineens te verrijken of gebruik je vandaag de dag een spiegel in plaats van een monitor ???

Het heeft even geduurd voor je d'r klaar mee bent, maar dan heb je ook wel wat.

Eén ding is zeker, je doet er een hoop prikkers een groot plezier mee :)

Nou Aniet mocht je je vervelen, ga lekker bij de Oldenhove staan ofzo…