Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

politie

• joany

goh..netjes gekopieert :D mijn complimentjes ;-)

• Ray

Ja Amstaff, jij heb zeker goed dor geleerd. echter een agent die in z'n vrije tijd een aanhouding doet (burger-arrest) is geen BOA (Buitengewoon Opsporings Ambtenaar) zoals jij in je verhaaltje schrijft. Een BOA is bijv. een boswachter, treinconducteur, parkeercontroleur, brugwachter etc.

En ja ik ben ook beveiliger. En nee ik ben niet te dom om door te leren voor politieagent. Ik verdien gewoon meer dan een agent met minder gevaren. En nee, het is niet dat ik bang ben om risico te lopen maar wil er wel voor betaald hebben. Nou is het loon van “ons” ook niet om naar huis te schrijven maar goed.

En aan diegene die dit alles begon. Lees je CAO eens goed door over het parkeerbeleid.

ARTIKEL 49

Met ingang van loonperiode 1 van 2006 kan de werknemer zijn parkeerkosten 6. en declareren in

de volgende gevallen:

– indien er binnen een straal van 1,5 kilometer van de plaats waar de beveiliger zijn

werkzaamheden uitvoert, geen onbetaalde parkeerplaatsen zijn én

7. indien in het gebied binnen diezelfde straal van 1,5 kilometer geen openbaar vervoer is.

Er is sprake van openbaar vervoer indien via de website www.9292ov.nl blijkt dat binnen

diezelfde straal van 1,5 kilometer minimaal eens per uur een van de volgende vormen van

openbaar vervoer aankomt en vertrekt: bus, trein, metro, tram, interliner, Q-liner, lijntaxi en

veerboot.

• suus

zo…weer super gezellie hier lees ik whahaha, kom op mensen het is summer dan moet je vrolijk zijn en lief en en enzo…

• AmStaff

Er staat ook in de HOEDANIGHEID !!! Goed lezen !!!

Nog even een uitleg;

Naast politiemensen met een algemene opsporingsbevoegdheid zijn er bij de politie ambtenaren, aangesteld voor de uitvoering van technische, administratieve en andere taken ten dienste van de politie. Een aantal van deze functionarissen is buitengewoon opsporingsambtenaar.

Enkele voorbeelden van BOA's bij de politie kunnen zijn:

Meldkamercentralisten

Servicecentrum medewerkers (0900-8844)

Teleservicemedewerkers (alleen voor het opnemen van telefonische aangiften voor kleine vergrijpen, zonder daderindicatie of getuigengehoor)

Baliemedewerkers

Koeriers

Facilitaire dienst

Medewerkers Arrestantenzorg/vervoer

Recherche assistenten

BOA's bij de politie hebben geen politierang. Wel hebben de BOA's van politie net als alle andere buitengewoon opsporingsambtenaren bevoegdheden, zoals het staandehouden van verdachten en het opsporen van strafbare feiten waarvoor zij zijn aangewezen. Aan BOA's kunnen door de Minister van Justitie bepaalde bevoegdheden die in beginsel zijn voorbehouden aan de ambtenaren van politie aangesteld voor de uitvoering van de politietaak, zoals gebruik van geweld, worden toegekend.

BOA's bij de politie zijn als zij in uniform gekleed zijn veelal te herkennen aan het politielogo op hun schouder. Dit logo is echter ook in gebruik voor medewerkers van de politie die niet over opsporingsbevoegdheid beschikken. Vóór de invoering van het nieuwe politieuniform in 2006 waren er verschillende onderscheidingstekens voor verschillende diensten. Deze zijn nu allen samengevoegd tot één teken.

• joop

en nog slecht betaald ook …hooftagent vd politie 1564 euries netto

• QM

komt het vast omdat het een hooftagennt is, als het een hoofdagent was geweest, kreeg hij zeker meer!!!!!:)

• anita34

:D

• anita34

ach amstaff schatje doe maar normaal ben je al gek genoeg

• Ray

QM dat is juist. zo'n 100 euro..

• Ray

maareh ook niet in hoedanigheid.