wacht maar af !!!! linkse rakker
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsDe meesten marokanen en antilianen zijn gast in ons land laten we dat voorop stellen.Laten zij zich dan gedragen als gasten.Met een dubbel paspoort word je nooit een nederlander .Je kan in elk land wat je maar wil afstand doen van je nationaliteit (paspoort).Dat telt zeker voor de marokaan…het inburgeren telt zeker zwaar het hoort regel te zijn dat we nederlands spreken op straat.En geen papimento of marokaans of spaan of turkeys.Zo dat een ieder je verstaat,En een gesprek kan voeren .Zeer bevordelijk om werk te krijgen trouwens .En daar ontbreekt het nog wel eens aan,,lydia je hoeft het niet eens te zijn met wat er gezegt word ieder een mening.Maar ik zeg toch wie niet luisteren wil moet maar terug .waar het beter is waar de zon schijnt waar het water helder is en warm waar de palmen groeien.dus wat ik ze bied isnog zo slecht niet WEG WEZEN
Die intelligente buitenlanders willen zich niet kruisbestuiven met met inteeltkaaskopjes. Dat doen alleen de domme. Nou dat wordt dan een fijne combinatie, inteeltkaaskopje x domme buitenlander, daar zit de wereld op te wachten.
Als een bevolkingsgroep zich ergens vestigd, dat kunnen ook 1050 inteeltkaaskopjes wezen op de Costa del Sol, en daar 50 voor overlast zorgen. Dan hoor je daar dat die inteeltkaaskopjes er een zooitje van maken. Dan kunnen er 1000 zich goed gedragen en in de massa opgaan maar die 50 inteeltkaaskopjes zorgen er zelf voor dat ze de negatieve aandacht op zich vestigen. Die groep wordt niet gezien als individuen maar als inteeltkaaskopjes als groep/ras.
Zo gaat dat ook met de Marokkanen en de Antilianen, uiteraard zijn er net zoveel of wel meer die zich aanpassen of minstens voor geen overlast zorgen. Maar dat valt gewoon niet op.
O ja het paspoorten onzin verhaal. Een papiertje, een boekje, een stukje van je identiteit, de plek waar je geboren werd, of je ouders. En dat mag je niet houden, je mag je niet én Marokkaan én Nederlander voelen…. Waarom zou dat niet mogen?
Je bént nou eenmaal een kind uit 2 culturen. En dat willen die vastgeroeste kaaskoppen niet begrijpen. Jullie zien altijd overal maar het negatieve van in.
En wie zegt dat iedereen hier straks in burkah loopt, wat een onzin. Dat is helemaal zo kort door de bocht. Ook zijn er al heeeeeel veel gelukkig gemixte gezinnen in dit land.
Mijn ouders bijvoorbeeld. Een zuid amerikaan en nederlandse moeder, 30 jaar in Nederland, gelukkig samen, spreekt de taal. Spreekt met ons Nederlands (2 kinderen) maar als hij met een landgenoot op straat loopt spreekt hij Spaans. Wie zijn jullie om dat te verbieden? Omdat die nieuwsgierige oortjes van jullie alles willen verstaan en afluisteren, of omdat je zo achterdochtig bent dat het over jou gaat?
Wat een onzin.
Ik, tweetalig, getrouwd met een Nederlander, 2 kinderen met Spaanse namen en mijn achternaam uit trots, student HBO in Amsterdam, en 2 paspoorten, omdat het land waar ik niet geboren ben mij dat recht geeft. En dat geeft mij een gevoel van trots. Een gevoel dat ik half Nederlands en half een andere cultuur en identiteit heb. Want dat ben ik. En ik ben er trots op. Zo kan het dus ook.
En zo ken ik tal van mensen.
Je kunt je afzetten tegen alles wat anders is dan jij, je kunt ook proberen vrienden te worden en het leven van een ander te waarderen en wat van te proeven.
Je kunt je eigen leven er mee verrijken en er een hoop vrienden en gezelligheid bij krijgen.
Nee twee nationaliteiten houd veel meer in dan een papiertje.
dat lijkt maar zo..
als een marokaan hier wat uit haalt en gaat terug naar marokko dan levert marokko geen eigen onderdanen uit want dat ze hebben dat paspoort immers op zak…Dus dat gaat niet op dat het maar een papiertje is.Het is VEEL meer.En dat telt ook voor het mee nemen van de kinderen bij echtscheiding..Veel problemen hebben hier al moeders ondervonden door twee paspoorten..Ook ik heb buitenlandse vrienden maar die werken en spreken de nederlandse taal goed..
Zo als het hoort zeggen zij zelf tegen mij ,Want de voertaal is nu eenmaal hollands hier en En zonder aanpassing hadden zij geen werk gehad dat zeggen zij zelf….
ook ik ken in mijn eigen familie 2 gezinnen met een buitenlandse partner niks mis mee ik heb daar verder ook geen moeite mee maar heb vreselijke moeite met de manier waarop o.a. de jeugd hun zin door drijven niet gewoon naar school gaan en geloof me de nederlandse jeugd doen er net zo hard aan mee kijk alleen maar op het julianaplein met die skate borde dan denk ik moeten die niet naar school dat is vaak ook een mix groepje vaak zijn het avonds ook wat meer buitenlandse groepjes
en die boerka gedoe afschaffen ik vind dat neit respectvol naar ons toe als nederlandse wat ze thuis doen moeten zij zelf weten
AMSTERDAM, DEN HAAG - Het kabinet en de Tweede Kamer zijn woedend over de bemoeienis van de Marokkaanse regering met Marokkaanse Nederlanders, die zelfs leidt tot spionage. Onder druk van Nederland heeft Marokko twee medewerkers van de ambassade in Den Haag teruggehaald. Zij zouden ten minste een man, een Rotterdamse politieagent, als spion ‘geronseld’ hebben.
Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken). (ANP) De ambassademedewerkers vertrokken voordat de inmiddels uit zijn functie ontheven politieman de afgelopen dagen in opspraak kwam. De rijksrecherche stelt een onderzoek in naar de handel en wandel van de gewezen agent, die informatie over landgenoten zou hebben doorgesluisd naar Marokkaanse geheime diensten.
Lange arm
Volgens het Rotterdamse PvdA-gemeenteraadslid Fouad el Haji reikt de lange arm van die diensten tot in de Nederlandse politiek. Het voormalige SP-Kamerlid van Marokkaanse komaf Ali Lazrak zou zijn benaderd. Lazrak ontkent dat ten stelligste. ‘Het zou zeer verwerpelijk zijn als dat gebeurd was, ik zou dan meteen mijn partij en de pers hebben ingelicht.’
Vrijwel de gehele Tweede Kamer vroeg de regering donderdag tekst en uitleg over de invloed van de Marokkaanse overheid in Nederland, naar aan leiding van de zaak van de spionerende politieman. Minister Verhagen van Buitenlandse Zaken sprak over ‘bijzonder kwalijke praktijken’. De CDA-bewindsman gaat ervan uit dat Marokko zich voortaan zal ‘onthouden’ van zulke activiteiten. Niettemin zal hij zijn Marokkaanse collega er volgende week op aanspreken in de marge van een VN-bijeenkomst in New York.
Volgens regeringspartij PvdA moet Verhagen de Marokkaanse ambassadeur in Den Haag op het matje roepen. PVV-leider Wilders vindt dat de diplomaat moet worden uitgewezen, zolang diens regering geen excuses aanbiedt.
Ontdaan
Kamerleden van Marokkaanse afkomst zijn ontdaan door alle commotie. ‘Ik ben nooit benaderd’, aldus Kamerlid Tofik Dibi van GroenLinks. Hij vindt het ‘bizar’ dat hij zich moet verantwoorden. Partijgenote Naïma Azough spreekt in dit verband over een ‘volstrekt belachelijke situatie’. Beiden verwerpen alle overheidsbemoeienis van Marokko in Nederland. Dibi: ‘Marokko moet ons met rust laten.’
PvdA-Kamerlid Khadija Arib liet zich eveneens in die trant uit: ‘Een volksvertegenwoordiger moet integer en onafhankelijk zijn’.
Op initiatief van het CDA volgt wordt volgende week een spoeddebat gehouden over de kwestie.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?