Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wilders

• Anne

Ik vind dat de discussie hier wel erg op de persoon gespeeld wordt. Iemand die een andere mening heeft dan doorsnee hier krijgt te lezen,dat dit waarschijnlijk komt omdat ze graag aan een bruine lollie likt? Niveau hoor ;-)

Er zijn inderdaad hele volkstammen die de Nederlandse samenleving terroriseren en vergeet daarbij onze eigen volkstammen niet.

Van de week liep ik onder een tunneltje door, als brave burger onderweg naar mijn werk. Daar hing een groepje oerhollandse jongeren en je wilt niet weten wat ik allemaal kreeg te horen ( eh herhalen durf en wil ik het niet eens ).

Het zijn niet alleen de buitenlandse jongeren die geen normen en waarden meer hebben geloof me. De verloedering van onze maatschappij is helaas overal te vinden.

• Samedi

Goed verhaal, lekker kort !

• Margriet77

Neem lekker nog 'n biertje? Lydia, wat wil je daar mee zeggen?

• anita34

weet je zou joop van den ende daar nou geen tv serie over willen maken goede tijden en slechte tijden

maar dan iets van goede mensen en slechte mensen??

ook wij als nederlandse daar zitten ook rotte appels in en tusen helemaal mee eens

• Anoniem nummertje zoveel

ze zeggen wel als je twee rotteappels in de mand hebt dat je binnen no time de hele mand rot hebt.

• joop

wilders zecht het wel voor ze raap maar dat mag niet van mevrouw (s)linkse lydia abdoel zejattemejassie

• zuursel

goh zeg,die Lydia toch.

dat jij wat van een ander durft te zeggen,het niveau van jou zelfkennis is wel erg laag.

• Roek

Oh,…. ik dacht dat ze Lydia Magmepoepieweg heette!

• Erce

Inderdaad, respect, waarden en normen zijn blijkbaar niet van deze tijd. En inderdaad, er zijn, ik wil niet zeggen complete volkstammen, grote groepen mensen die geen enkel respect voor de ander heeft of voor stelsel die hier in NL is opgebouwd. Dit is echter geen vrijbrief om alleen de allcohtonen de schuld hiervan te geven. Ik hoef u niet uit te leggen dat er ook Nederlanders zijn die niet weten wat respect is of wat normen en waarden inhoudt. Toch zijn wij, wij als samenleving hieraan debet.

Het afschaffen van dienstplicht, het opvoeden van een kind door twee werkende ouders (kind zonder toezicht), de slappe bevoegdheid van het politieapparaat (kan de politie ook niets aan doen), de bevoegheden van de onderwijzers (waar is de tijd dat je opstaat voor de leraar gebleven?), de patat en gameboy generatie (verwennerij in een welvarend land), de brutaliteit op TV-programma's (zelfs door onze kamerleden) etc, zijn allemaal factoren en voorbeelden in onze samenleving die negatief bijdragen aan de normen en waarden. Als een kamerlid al een minister president, nota bene een door de volk gekozen bewindslid, openlijk te schade zet (met een excuus van vrijheid van meningsuiting), wat verwacht je van een kind dan? Denkt u dat hij of zij je als ouder, familie, buur of mens nog serieus neemt? Rot toch toch op met je waarden en normen zal meestal het antwoord zijn.

Kijkt u nou eens hoe mensen aangevallen worden. Ook op deze topic. Dit zijn toch blijkbaar de waarden en normen van tegenwoordig. Wat zeuren we dan over allochtonen die in het openbaar zo reageren tegen anderen. Het enige verschil is dat ze herkenbaar zijn. Wij, wij zitten veilig achter ons PC te schelden en mensen onrespectvol te behandelen. Of zie ik dit verkeerd? Ik zie dus geen verschil in de waarden en normen van allochtonen en mensen die hier anderen respectloos behandelen.

Nee, de waarden en normen van vandaag zijn niet meer dezelfde wat we gewend zijn. Wen er maar alvast aan. Alleen door zelf de algemeen geaccepteerde normen en waarden hoog in het vaandel te houden, zal wellicht weer een herstel te zien zijn.

Ja mensen, het klinkt hard, maar we hebben er met zijn allen aan bijgedragen. En doen het nog steeds.

• Sjaak v/d H

Toch ook positief nieuws, waar we met z'n allen blij om mogen wezen.

'Jonge Antillianen minder in de fout'

Gepubliceerd op 22 september 2008, 17:18

Laatst bijgewerkt op 22 september 2008, 18:50

DEN HELDER -

Het aantal jonge Antillianan dat bij herhaling in aanraking komt met justitie loopt fors terug. Dat zei burgemeester Stefan Hulman van Den Helder maandag tijdens een werkbezoek van minister Ernst Hirsch Ballin en staatssecretaris Nebahat Albayrak van justitie.

Den Helder liet beide bewindslieden met eigen ogen zien hoe er in het Veiligheidshuis, ondergebracht in de brandweerkazerne, wordt samengewerkt door instanties als politie, gemeente, openbaar ministerie, Bureau Jeugdzorg en Brijder verslavingszorg.

Doordat de lijnen ultrakort zijn en ‘probleemgevallen’ gezamenlijk worden besproken worden in de strijd tegen crimineel gedrag van vooral Antilliaanse jongeren opmerkelijke resultaten geboekt. In een jaar tijd is het aantal jongeren dat bij herhaling in de fout gaat met een derde gedaald.

Lees meer in de Helderse Courant van dinsdag 23 september