Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wilders

• Margriet77

Een van de dingen die mij dwarszitten is dat zelfs de fortisbank z'n spaarvarkens heeft teruggeroepen omdat moslims dat een onrein dier vinden, dan slaan we toch helemaal de andere kant uit hier? En het grappige/wrange van het hele verhaal is dat wat de “probleem”- allochtonen hier uitvreten, in hun “eigen” land nooit of te nimmer geaccepteerd zou worden, daar zijn de straffen vele malen zwaarder. En ja, ik ken ook “voorbeeldige” moslims om het even oneerbiedig te zeggen en die schamen hun ogen uit hun hoofd om wat hun medelanders uitspoken. Mijn oplossing? Veel zwaardere straffen voor AL het tuig, en iedereen heeft zich te informeren over en gedragen naar de normen en waarden van het land waar ze zich in bevinden, of dat nou op vakantie is of dat je ergens anders woont. Als ik een moskee in ga dan doe ik ook mn schoenen uit, als een vrouw in Nederland je een hand geeft bij het voorstellen, dan wijs je die niet af. Simpel. Als je ergens te gast bent, dan heb je je maar te gedragen! 3 strikes? You're out! 3 keer opgepakt? Terug naar je vader/moeder-land!

• Erce

Ik heb even getwijfeld of ik hier op moet reageren. Uiteindelijk heb ik besloten om Lydia eningszins bij te staan. Voorop gesteld wil ik mededelen dat de mening van een ieder te respecteren is. Met over en weer schelden komen we denk ik niet ver.

En nu over de discussie.

Ten eerste wil ik opmerken dat we inderdaad onze mening snel gereed hebben. Het ziet er dan ook naar uit dat we gelijk onze gal willen uitspugen over alles wat “niet-nederlands” is. Soms lijkt het er dan ook op dat mensen niet nadenken of niet willen nadenken voor ze iets op deze topic plaatsen.

We hebben het over integratie, aanpassen, de taal leren, het overnemen van normen, waarden en het verwijt dat een groot gedeelte van de allochtonen dit niet doet.

Wat me opvalt is dat er autochtonen zijn, die niet eens zelf de spelling van zijn eigen taal correct kunnen produceren, de allochtonen verwijten dat zij de taal niet willen leren. Ik zou dus zeggen: steek eerst je hand in je eigen boezem voordat je iemand anders iets verwijt.

Mensen die Marokkaans of wat voor taal dan ook spreken, niet toestaan? Wel eens nagedacht dat in Friesland Fries wordt gesproken. Ik versta er niets van, maar vind het ook niet erg. Integendeel. Ik benijd ze en vind het jammer dat ik ook geen Fries spreek. Ik zou graag ook nog Fries willen spreken.

Daarnaast wil ik opmerken dat er steeds minder allochtonen zijn die de Nederlandse taal niet spreken. Je kunt me niet wijsmaken dat een hier opgegroeide allochtoon, die dus hier scholing heeft gehad, niet nederlands spreekt. Wel ben ik het eens met het feit dat oudere allochtonen en de nieuwkomers de taal niet spreken. Voor de nieuwkomers is een de constructie bedacht met verplicht Nederlandse lessen volgen. Voor de oudere, de voormalige gastarbeiders, zou dit ook moeten gelden. Echter, vooral voor de gastarbeiders, die toen goedkope arbeidskrachten waren en die dus ongeschoold door de Nederlandse regering hierheen zijn gehaald, is vanaf het moment dat ze naar Nederland waren gekomen, niets bedacht. Er was simpel weg geen beleid hierover. Ik denk dat zo'n 99 procent van deze gastarbeiders analfabeet is. Het beleid van toen was niet gericht op integratie. Om nu, 40 jaar later, van iemand te verwachten dat hij als nog een vreemde taal gaat leren, is veel gevraagd. Hij kan niet eens A van B onderscheiden, laat staan dat hij een vreemde taal gaat leren schrijven en spreken. Bovendien is hij reeds met één been in het graf. Waar moet hij de motivatie vandaan halen? Ik denk dus, dat we het falend beleid van onze toenmalige eigen regering, niet moeten compenseren door deze mensen de schuld ervan te geven. In ieder geval, niet alle.

Over dubbel paspoort kan ik maar één ding zeggen. Het is het beleid van de Nederlandse regering geweest. Het is dan ook niet strafbaar om twee nationaliteiten te hebben. Als je dus wilt klagen, dan moet je eerst bij je eigen regering zijn. Overigens, je kunt wel degelijk een Nederlander zijn met een dubbel paspoort. Loyaliteit is niet afhankelijk van een formeel document. Het is iets wat binnenin zit en is alleen af te leiden van iemands gedrag. Iemand die alleen een Nederlands paspoort heeft, hoeft niet per se loyaal te zijn aan Nederland. Dat hebben we reeds in de Tweede-Wereldoorlog meegemaakt. Hoeveel overlopers hadden we toen? Je kunt de eigendomsbewijs van een hond wel aan een ander geven, maar de hond blijft degene trouw die hem te eten geeft, verzorgt en lief heeft. Anders zou dat hem een ondankbare hond maken. Iemand met eigenwaarde begrijpt dat en is het land dankbaar die hem te eten geeft, verzorgt, scholing biedt etc.

Burka's. Heel veel geklaag!!. Ik vind het ook geen gezicht. Maar eerlijk gezegd, heb ik tot op heden misschien 1 of 2 personen in burka gezien. En ik woon toch echt 27 jaar in Nederland. Overigens, ben ik Den Helder nog nooit iemand in Burka tegengekomen. Hoeveel bent u er in Nederland eigenlijk tegengekomen? Is het echt iets waar we ons druk over moeten maken? Zijn er geen belangrijke kwesties in onze samenleving?

Hoofddoeken! Tja, moet iedereen zelf weten. Ik wil mensen met een pet ook niet verbieden dat te dragen. Overigens, 40 jaar geleden was het de normaalste zaak in Nederland dat een hoofdoek werd gedragen. Ik denk dus, kwestie van tijd. Zal vanzelf wel uit het straatbeeld verdwijnen. Door het goede voorbeeld te geven, mensen je mening te vertellen (met respect) kan je de ander op andere inzichten brengen en zelfs er in slagen dat zij het hoofddoek voor goed opzij zetten.

Uiteraard moeten de rotte appels aangepakt worden. En wel keihard. Het land uitzetten, wellicht een optie. Echter zo makkelijk gaat het dus niet. Sommige zijn ook Nederlander (dubbele nationaliteit). Als je dat wil bewerkstelligen zou je dus onderscheid moeten maken tussen de 2 Nederlanders (de zuivere en de allochtone). En als je onderscheid hierin wil maken, moet je de grondwet aanpassen. Laat het maken van onderscheid nou net niet passen in een stelsel van democratie. Dus eerst denken, dan met een oplossing komen. Ik denk dat een oplossing gezocht zou moeten worden in de richting van finaciele prikkels. Gedeeltelijk beslag leggen op zijn inkomen, afhankelijk van de mate van zijn criminele actie.Of werkstraffen die ook daadwerkelijk een bijdrage leveren aan de maatschappij. Dit soort oplossingen kun je toch toepassen zonder onderscheid te maken tussen de allochtone en autochtone Nederlander.

Als laatste wil ik opmerken dat een samenleving pas goed kan functioneren wanneer we elkaar met respect behandelen. Ongeacht de verschillen die er bestaan. Alleen door elkaar te respecteren, kunnen verschillen overbrugd worden. Ook in deze topic geldt dus: respecteer elkaar en elkaars mening zonder elkaar persoonlijk aan te vallen.

• Anne

Zoals ik al eerder schreef, ik ben het met Erce eens, de rotte appels moeten flink worden aangepakt, het maakt niet uit of dit nu puur Hollandse , buitenlandse of gemengde appeltjes zijn.

Ik vind het te ‘ wilderiaans’ gek, dat men hele bevolkingsgroepen over 1 kam scheert. Als een aantal van de bovenstaande reacties van de doorsnee Nederlander komen, ben ik er niet echt trots op om Nederlandse te zijn. Men heeft een grote mond over integreren en de taal leren, terwijl men zelf de eigen taal niet beheerst en ook geen enkele moeite doet om dit ( m.b.v. tekstcorrectie in Word ) te verhullen ;-)

Natuurlijk zijn er Marokkanen en Antillianen die problemen veroorzaken en van mij mag men daar ook vanuit die eigen gemeenschap weleens kritiek op hebben, de problemen streng aanpakken.

Maar vergeet al de mensen niet die wel de taal beheersen, normen en waarden hebben en hier prima functioneren.

We moeten de problemen met en niet tegen elkaar oplossen.

• Sjaak v/d H

De mening van Lydia is dat de Helderse bevolking bestaat uit inteelt en o zo dom is en lelijk bovendien. Dat is geen snelle meningsvorming huh? Daar is gedegen onderzoek naar gedaan door Lydia. Maar dat mag wel omdat ze graag aan een gekleurde lollie likt.

Als laatste wil je reageren dat de samenleving alleen goed kan functioneren als we elkaar met respect behandelen, daar ben ik helemaal mee eens!

Maar vraag je nu eens af waarom het respect is verdwenen. Hele (delen van)volksstammen terorriseren de Nederlandse samenleving, onze normen en waardes worden worden met voeten betreden. Die hebben @!#$ aan alles en iedereen, hebben zelf geen normen en waardes. Tonen totaal geen respect voor de Nederlandse samenleving.

Als die groep nou eens begint zoals het hoort en zich aanpast of minstens voor geen overlast zorgt, dan komt het respect van de Nederlandse kant weer vanzelf.

Je kan niemand zomaar ff het respect terug geven, dat moet verdient worden.

Het is niet één rotte appel of een paar, het zijn komplete boomgaarden die verrot zijn. Daar zit toch wezenlijk een verschil in.

• lydia

Erce ik ben het volledig met je eens. En ja ik geef toe terug in de aanval te zijn gegaan, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hier weinig zinnige woorden vind op dit prikbord. Als er dan alleen maar buitenlanders worden aangevallen en iedereen over 1 kam geschoren heb ik het wel gehad, dan staan mijn haren recht overeind.

Het bijzondere eraan is, dat deze mensen zich verschrikkelijk aangevallen voelen als je ze zegt dat ze zelf eens in de spiegel moeten kijken om te ontdekken of zij zelf zo aangenaam zijn om naar te kijken. Dat zijn altijd de vragen die dan bij mij opkomen.

Je zegt hele wijze dingen, en idd, ik heb ook maar 1 keer een Burka gezien, in Amsterdam. Waarschijnlijk velen nog nooit.

Denk je ook niet dat deze extreme gedachtengang te maken heeft met angst?

Angst voor het onbekende?

Ik zou wel eens een onderzoek willen doen naar meer achtergrond van Wilders stemmers; wat voor opleiding, wat voor krant lezen ze, hoe ziet hun vriendenkring eruit, levenservaring etc..

Hmmm interessant…..

• lydia

Ja Anja dat mag best, het is alleen zo jammer dat je zoveel onterechte woede met je meedraagt.

• lydia

Halleluja Anne!

• lydia

Neem lekker nog een biertje.

• lydia

Zucht…… Sjaak toch……..

Je zegt dat je elkaar met respect moet behandelen, doe het dan zelf ook eens…

• anja

ik vertel mijn mening Lydia, en wat overkomt bij jou als zijnde woede , tja daar kan ik niets aan doen , dat zegt iets meer over jou dan over mij.